Beus:Tak tentokrat si to prepiskol,plne suhlasim s Quakemanom.V casoch dvojnapravakov sa kolajnice spojene rozchodnicami ukladali priamo na sotolinu.Quakeman:A ked tu budu predvadzat metrove Combino (len tak mimochodom,s akou sirokou skrinou?) tak to znamena ze ostane metrovy rozchod?Nevidim suvislost.Vsak ine ako metrove Combino tu predvadzat nemozu a to este neznamena,ze sa nemoze Petrzlenka postavit na 1435 a Combino kupit normalnerozchodne.
Re Beus: vydieť na tvojom príspevku že sa pasuješ za odborníka a prd vieš.1)"v casoch dvojnapravakov neboli trate tak zufalo neudrziavane ako dnes"-a to si Ty pamätáš ako to bolo lebo ja nie,dokonca z dobových prameňov som sa dozvedel že v niektorých rokoch boli niektoré trate v takom stave že bola premávka obmedzená na 5Km.2)"dvojnapravaky mali pevny pojazd zvareny z hrubych ocelovych profilov v ktorom boli vsadene cele napravy, a na ktorom bola kasna de facto len polozena, a takato konstrukcia sa ti len tak lahko nerozpadne"-omyl,boli nytované a praskaly rámi pojazdov a lámali sa drevené karosérie kôly velkému množstvu neodpruženej hmoty čoho dôkazom sú zachované niektoré his.vozy na ktorých sa zosiloval pojazd a drevené priečky karosérie."naproti tomu dnesne vozy s pevnymi "podvozkami" v podstate podvozky ani nemaju, maju len samonosnu skatulu, do ktorej su osadene solo kolieska, a kazdy najmensi zachvev pociti cela kysna, ktora sa svojou pevnostou zdaleka nechyta na pojazdy dvojnapravakov, a je podstatne nachylnejsia na postupny rozpad otrasmi"-další omyl,podvozky majú a to dokonca s dvojitým vypružením.A čo sa týka tvrdenia že sú náchylnejšie na rozpadávanie ako staré vozy to dúfam nemyslíš ani zo srandy,to sú akože všetci výrobcovia sprostý aby vyrábali nejaké šroty čo by asi povedali odborníci zo Siemensu,bombardieru atď.3)Zisti si a uvydíš.
re S449.1023: na nikoho neutocim, pozri vokol seba ako to vyzera. ano, mas pravdu, zoznam treba doplnit a ukoncit rozsudkom znejucim kopat do analu po kazdej radiale az k hranici mesta a spat!
Az na to, ze 1) v casoch dvojnapravakov neboli trate tak zufalo neudrziavane ako dnes; 2) dvojnapravaky mali pevny pojazd zvareny z hrubych ocelovych profilov v ktorom boli vsadene cele napravy, a na ktorom bola kasna de facto len polozena, a takato konstrukcia sa ti len tak lahko nerozpadne, kedze vsetko si odniesol pojazd, ktory znesie fakt vela; naproti tomu dnesne vozy s pevnymi "podvozkami" v podstate podvozky ani nemaju, maju len samonosnu skatulu, do ktorej su osadene solo kolieska, a kazdy najmensi zachvev pociti cela kysna, ktora sa svojou pevnostou zdaleka nechyta na pojazdy dvojnapravakov, a je podstatne nachylnejsia na postupny rozpad otrasmi; 3) ako si prisiel na to, ze vozidlo s pevnymi podvozkami je lacnejsie ako s otocnymi?
Podlľa mňa sa sem vozidlo s pevnými podvozkami hodí,však a j staré vozy mali pevné podvozky a boli v prevádzke dlhé roky a bez problémov.A okrem toho vozy s pevnými podvozkami sú lacnejšie a ušetrené peniaze sa môžu investovať do úprav a opráv kolajového zvršku.
Vari niekto tvrdil, ze je problem vyrobit Trio ci Anitru na 1000 mm rozchod? Otazka je, ci sa vozidlo s pevnymi podvozkami do Bratislavy hodi. Ja si myslim, ze vzhladom na stav nasich trati urcite nie. Som velmi zvedavy na tu chystanu elektricku s otocnymi podvozkami z DPO Inekon...
re color: ja si taky ulf kludne dokazem predstavit aj v dunaji. a vsetkymi clankami. inak mam navrh, komu to dat otestovat. combino, ulf, eurotram, astru, satru, trio, vektru, anitru, cokolvek, aj jedine dvojkolie s vencom ozubenia a trakcakom. a ani kontroler mu netreba, aspon nebude mat co napalit... len aby to zvonec malo, najlepsie dobre peprny, potom ani brzdy netreba, vsak on to uz o cosi zapre... (dr.dpt.ing.vozokurvic rych***sky) jedna sluzba nim obsadena = 10rokov skusobnej prevadzky a tisice barierovych testov...
A predstavil si si ULF na nasej exkluzivnej jedinej na svete vyhybky samoprehadzowacej Hlawnostanicnej? Dva clanky na prve nastupiste, dva na druhe a tri zas na prve ? ? ?
re tr3mp, ulf: no, to vobec nie je zla myslienka... konecne by ta husenkova draha mala aj svoju husenku... krasna predstava, ako sa tam vlni po tych trabustich glajzach v blate polozenych...
Ako je to s tým Combinom? Kedy by sa malo testovať?
Inak predpokladám, keďže sa začína pomerne seriózne hovorí o rozšírení električkovej siete, že začnú pracovať jednotliví výrobcovia elín a okrem testovacích autobusov sa začnú zjavovať aj testovacie električky. Takže sa môžeme tešiť na pekné fotky Combina vychádzajúceho z tunela, ULFu na Miletičke či vykoľajený Eurotram na výhybke na hlavnej stanici ?
Pokial sa pamatam, tak jediny rozhodujuci argument DPB pre zmenu rozchodu je to, ze na 1000mm su drahsie vozidla. Ale ked uz kupia kombajny, tak naco menit rozchod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus