Ono riziko privretia myslim pri pouziti dnesnych modernych dveri nie je az taky problem, ono ked to narazi na prekazku, tak sa to zas otvori, ako to pozname z vytahov.
Riadiace a riadené vozne električiek nájdeš v bežnej praxi napr. na trenčianskoteplických električkách. Akurát je tu problém, že v riadiacom vozidle je tiež potrebné miesto vodiča, čo uberie z kapacitnosti, zvlášť, ak také vozidlo bude len jednosmerné. Trenčianskoteplické električky sú obojsmerné, takže tu to zmysel má.
S rovnicou o kriminalite súhlasím, platí však ešte jedna: zadný vozeň = slabší výhľad vodiča na dvere = väčšie riziko privretia. Suma sumárum, pre starších ľudí asi nebude nízkopodlažný vlek žiadna veľká výhra. Ale to s tým riadiacim vozňom vpredu je celkom sympatický nápad .
Klotoida je přechodnice mezi kružnicí a přímkou. Pokud se nemýlím, vzniká odvalováním přímky po kružnici (ale krk na to nedám). Odkazy nemám, mám jen několik málo popsaných papírů ze školy, ale myslím, že google to jistí.
Co sa tyka vyglajzu pri rychlej jazde cez vyhybku, v roku tusim 1977 vbehla Hungaria na hlavnej stanici do 40-kovej vyhybky rychlostou 97 km/h a potom sa cely vlak roztancoval po celom zhlavi. Odvtedy neexistuje ES499.0010.
Ano, ako vravis, asi som to nenapisal celkom presne...
1) samozrejme ze 2. zberac nesmie podhodit, len ta jedna konkretna vyhybka na Radlinskeho je specialna, na nej sa to vraj uz stalo... vraj. Inac plne suhlasim s tym, ze to pravidlo o davani prednosti pri jazde proti hrotu nemalo preco byt zrusene, a ja osobne ho stale dodrziavam, aj ked uz pisane nie je.
2) Myslel som to tak, ze bez zavinenia cudzim vodicom (ineho vozu nez toho co vyglajznil)
S499.1023: Pekne si im to tam napísal a dokonca dvakrát Aj keď s tebou v podstate súhlasím len pripomeniem, že aj autobus má stále svoje nezastupiteľné miesto v premávke MHD.
Len krátko k téme podhodenia:
1) Odkedy sa už ja Bratislava koncom 80. rokov zmohla na blokovanie a svetelnú signalizáciu polohy jazykov výhybky, nemá byť jazda cez prestavovací kontakt 2. zberačom pod prúdom prečo príčinou podhodenia výhybky. Nejaké kxkxtiny v D čosi sú len bohapustý alibizmus, hlavne ak sa v BA zrušilo jedno z mála zmysluplných pravidiel o dávaní prednosti protiidúcim vozidlám vozidlami idúcimi proti hrotu, čo bolo ing. MTMIS zdovodnené vetou "výhybka je taký istý kus koľajnice ako každý iný". Na moj návrh, nech potom zruší aj rýchlostné obmedzenia pri prejazde výhybky, nebolo dodnes zodpovedané.
2) Ak ide niekto rýchle cez výhybku, tak to už nie je výgľajz bez cudzieho zavinenia:-).
I.
Ak mas Mozillu, tak si pravym tlacidlom klikni na dany smajlik, vyber Properties a v polozke Alternate text najdes zadanu kombinaciu znakov. V Internet Exploderi staci nad smajlikom podrzat kurzor mysi.
Off - topic, ale: nemohli by ste mi sem napísať kombinácie na jednotlivých smajlíkov (please)? Možno to znie trápne, osúravedlňujem sa za nevedomosť. Vopred vďaka.
S499.1023
1) Odkedy sa už ja Bratislava koncom 80. rokov zmohla na blokovanie a svetelnú signalizáciu polohy jazykov výhybky, nemá byť jazda cez prestavovací kontakt 2. zberačom pod prúdom prečo príčinou podhodenia výhybky. Nejaké kxkxtiny v D čosi sú len bohapustý alibizmus, hlavne ak sa v BA zrušilo jedno z mála zmysluplných pravidiel o dávaní prednosti protiidúcim vozidlám vozidlami idúcimi proti hrotu, čo bolo ing. MTMIS zdovodnené vetou "výhybka je taký istý kus koľajnice ako každý iný". Na moj návrh, nech potom zruší aj rýchlostné obmedzenia pri prejazde výhybky, nebolo dodnes zodpovedané.
2) Ak ide niekto rýchle cez výhybku, tak to už nie je výgľajz bez cudzieho zavinenia:-).
I.