Emo
: - ) = (bez medzier)
: - ( = (bez medzier)
Namiesto očí aj ;
Namiesto úst aj D, p, /
namiesto nosa aj o (o ako oko)
Veď si to všetko vyskúšaj.
: - ) = (bez medzier)
: - ( = (bez medzier)
Namiesto očí aj ;
Namiesto úst aj D, p, /
namiesto nosa aj o (o ako oko)
Veď si to všetko vyskúšaj.
Beus
Takze - funguje to tak, ze pred elektricky ovladanou vyhybkou (cca 20m, niekedy dalej) je na troleji tzv. povelovy trolejovy kontakt (dalej PTK), ktory pozostava zo samotneho poveloveho kontaktu (co je kus drotu odizolovany od troleja tak, aby prechadzajuci voz chvilu (milisekundu) bral prud len z neho) a z blokovacieho kontaktu (po starom brnkatko, o ktore prechadzajuca lista zberaca fyzicky brnkne, po novom hallova sonda). Pri prejazde zberaca PTK (dolezity je len ten jediny kratky okamih) zalezi na tom, aky prud odobera v tom momente voz z troleja. Ak je odber maly (radovo 0 az cca 30-50A), tak vyhybka ostane tam kde je, ak je odber vacsi (voz ide pod jazdou, alebo ma zopnuty vyhybkovy odpornik, ten urobi cca 70A), vyhybka prehodi. Samozrejme, kedze nezalezi na smere prudu ktory kontaktom tecie, tak pri vozoch ktore vedia rekuperovat (T3G (vyzbroj TV8) a K2S/T3S) sa da prehodit aj brzdou - rekuperaciou do troleja. Zaroven prejazd blokovacim kontaktom sposobi, ze sa obvod vyhybky zablokuje (vtedy sa rozsvieti ten oranzovy stvorec uprostred tej navesti o postaveni vyhybky) a uz prehodit nejde ani velkym odberom (najma kvoli zberacu zadneho voza supravy), odblokuje sa az prejazdom zberaca cez odblokovaci kontakt ktory je za vyhybkou.
Zla technika jazdy: su rozne dovody, preco moze vyhybka podhodit (ked nechcem) alebo neprehodit (ked chcem), v skratke zhrnute asi tolko:
Podhodenie:
- prilis rychla jazda cez kontakt - u novsich vozov, ktore maju vacsi odber, vznikne velky prudovy naraz v momente dotknutia sa PTK a hoci trvaly odber voza je maly, okamzity, sposobeny narazom, je velky a vyhybka prehodi; niekedy (pri niektorych kontaktoch) sa vsak prilis rychlou jazdou rozumie viac ako 5km/h - su proste prilis citlive.
- jazda so zapnutym kurenim do voza - tyka sa najma suprav 2 vozov na 1 zberac - kurenie ma nezanedbatelny odber, chalani z dielne ma sice presviedcali ze je to zapojene tak, ze kym drzim tlacidlo blokovania vyhybky, stykace kurenia su rozopnute, moje prakticke skusenosti mi vsak vravia ze asi nie na kazdom voze to tak je
- brzdenie pod PTK a nestlacenie tlacitka na blokovanie - u vozov s rekuperaciou, uz som spominal; u nich treba to tlacitko drzat, vtedy voz brzdi do vlastnych odporov (tzv. do zaskoku), nie do troleja...a najistejsie je v tom kratkom momente nebrzdit vobec
Neprehodenie:
- prilis rychla jazda (fakt rychla) - kontakt nestihne zistit ze vobec bol nejaky prudovy odber (moc kratky impulz)
- prilis rychla jazda (nie az tak velmi) a prilis mala brzda u T3SUCS - tieto vozy (vsetky zrychlovace 7737-7834) maju konstrukcnu upravu vyziadanu DP Praha, ze vo velkej rychlosti jednoducho nezapnu vyhybkovy odpornik, takze neprehodia, lebo nemaju cim, dopodrobna vysvetlit mozem mailom, ak by si chcel
- prilis pomala jazda (krokom a menej) - dovod je pravdepodobne (mozem sa mylit) ten, ze blokovaci kontakt je umestneny tesne pred povelovym, takze blokovanie obvodu zapne skor, nez stihne prejst prud povelovym kontaktom a prehodit
Inac, pojem "zla technika jazdy" zavisi od konkretneho typu voza (niekedy dokonca od konkretneho kusu), a najma od konkretneho kontaktu - kazdy kontakt je nastaveny nejako inac a sprava sa nejako inac - na to treba trochu praxe nez sa clovek nauci, co si na ten-ktory kontakt s tym-ktorym vozom moze dovolit a co nie.