Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Podarilo sa mi na webe nájsť fotky, ktorých autor je Ing. Bohuslav Zemiar (1952 - 2013):

https://genpic.zoznam.sk/5410
https://genpic.zoznam.sk/5385
https://genpic.zoznam.sk/3539

Datovanie nesedí, určite to nebolo 1975 a už vôbec nie 1985.

https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/5/5410.jpg
Snímok zachytáva dvojosák, takže to bolo pred ukončením premávky dvojnápravových električiek v roku 1974. Zároveň v pozadí vidno ešte trolejbusovú trať na Mostovej, na ktorej bola zastavená prevádzka koncom roka 1972. Súsošie Štúrovcov bolo odhalené v roku 1973, takže to muselo byť 1973 alebo začiatok 1974.
https://muop.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600176&id=4170

https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/5/5385.jpg
Nočný záber, na ktorom je dokonca vidno natiahnuté trolejové vedenie nad nikdy nedokončenou 2. koľajou na Vajanského nábreží. Ja si nespomínam, že by bola osadená zjazdová výhybka pri SNG, ale pamätám si že bolo osadené kríženie 2. koľaje s ľavou odbočkou z Nám. Ľ. Štúra na Vajanského nábrežie, pričom trať skončila prakticky hneď za krížením (koľajnice skončili doslova v asfalte). Nepamätám si však výhybku pri SNG. Je možné, že bola osadená, ale odstránená počas budovania 2. koľaje na Mostovej v roku 1979. Vtedy asi mohlo byť odstránené aj trolejové vedenia nad kúskom 2. koľaje, pričom trať bola odstránená koncom 80. rokov 20. storočia.

https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/3/3539.jpg
Na snímke vidno sneh, takže buď koniec 1972 alebo začiatok 1973. Neviem presný dátum osadenia sochy, možno ju fyzicky postavili koncom 1972 a slávnostne odhalili v roku 1973. Teoreticky to môže byť ešte aj zima 1974/1975 za predpokladu, že trolejbusové vedenie na Mostovej vydržalo dlhšie aj po skončení premávky. Určite to bolo pred rokom 1979.

Za mimoriadne zaujímavé považujem zistenie, že príprava na zdvojkoľajnenie nábrežia vrátane úseku Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. bola prichystaná ešte pred zdvojkoľajnením Mostovej ulice. Možno sa pôvodne uvažovalo s doplnením 2. koľaje v trase Štúrova - Vajanského nábrežie. Je obrovská škoda, že sa to nerealizovalo a miesto toho sa v roku 1979 zdvojkoľajnila Mostová.

Otázka pre pamätníkov:
Bola pred SNG osadená zjazdový výhybka z Mostovej a Vajanského nábrežia? Ak áno, dokedy tam vydržala? Tipujem, že to zdvojkoľajnenia Mostovej. Kto si okrem mňa pamätá kríženie na ľavej odbočke z Mostovej na Vajanského, ktoré ostalo ako pozostatok z nikdy nedokončeného zdvojkoľajnenia Vajanského nábrežia?
Reply on: TomJ #252051:
oo, to dáva najväčší zmysel! ďakujem 😃
Reply on: cxivo #252045:
Pravdepodobne išlo o autoškolský trolejbus.
Reply on: csepka_3 #252046:
.
Reply on: Andrej #252047:
Máte pravdu, ja som vychádzal z toho času rovnomennej zastávky.
Reply on: csepka_3 #252046:
Myslim si, ze dany prispevok sa pytal ako casto sa da stretnut vozidlo na samotnej ulici Pri suchom mlyne, nie ci nieco ide na tu zastavku. Na ulici zostalo aj trolejove vedenie aj manipulacne zastavky.

Re; cxivo: Na danej ulici jazdia vozidla MHD len ak sa neda prejst cez Patronku.
Reply on: cxivo #252045:
Veď vám tam jazdí 32, 64, 42, 45, to vám nestačí? Zastávka je už po novom Suchý Mlyn, lebo pomenovanie podľa ulice, ktoré bolo správne, bolo príliš logické. Pekný deň.
Ako často vídať autobusy/trolejbusy na ulici Pri Suchom Mlyne? Žiadne pravidelné linky tadiaľ nie sú na poriadkoch napísané, ale teraz som tam jedno vozidlo videla (či malo troleje som si nevšimla 😔)
Len taká možno blbosť ale prečo sa vodiči rozbiehajú aj tam kde vedia že nemajú zelenú??? Riviéra smer mesto ... Vodič sa pohne kúsok a hneď stojí na semafore pre chodcov a následne ešte na odbočení smer Devín
Keby tam je predzvesť ktorá odpočítava čas možno by bolo rozumnejšie aby počkali v zastavke pár sekúnd keďže aj tak zbytočne stoja kúsok ďalej a aj nejakú elektrinu pri rozbehu by ušetrili

Pod pojmom rozbehnúť pre niektorých znamená dať rýchlo čo najvyššiu rýchlosť a následne brzdenie ..
Reply on: Autobus39 #252040:
Čierna Voda je jednoducho za hranicou mesta. Tie problémy čo popisuješ majú všetky okolité obce. Ivanka, Jur či Most. Dokonca aj jedna časť BA (Ráztočná ul.) je odkázaná, iba na prímestskú dopravu.
Reply on: Joyki #252041:
Prečo sa trochárčiť s Viedňou, keď môžeme zavaliť rovno Benátky.

Ľudia sa tu bavia o niečom normálnom - Bratislave a jej satelitoch o prestupovaní. Tak sem niekto príde a zavalí totálnu kravinu o priamom spojení do Viedne a myslí si, že dokázal, že všetci sú blbí, len on je lietadlo. Dokázal ale len vlastnú úbohosť.
Reply on: S499.1023 #252039:
Reca - Viedeň, a to každých 15 minút, lebo kedykoľvek sa môžem rozhodnúť vyraziť. Je to ťažké prestupovať v Bratislave.
Reply on: bistro #252034:
Pamätám si, že MHD chodila na Čiernu Vodu už pred 3-4 desaťročiami. V skutočnosti Čierna Voda vtedy pozostávala z pár domov kúsok od konca Vajnor krížom cez Šúrsky kanál (diaľnica a kruhový objazd tam neboli, cesta išla priamo). Tak sa dalo dostať na dnešné Trnavské Mýto (ex Centrálne Trhovisko, ex nám. Františka Zupku), kde bol už prestup do viac smerov MHD.

Teraz, keď na Čiernej Vode bývam, tak si uvedomujem, že by to bolo bližšie na Miestny úrad vo Vajnoroch než na Obecný úrad v Chorvátskom Grobe. Spojenie autobusom je hrozné, lebo musím prestupovať na Zlatých Pieskoch, kde moc možností nemám a je to nepríjemné miesto na prestupovanie. Tak chodím autom a parkujem v niektorom z obchodných centier v Bratislave, odkiaľ sa dostanem tam, kde potrebujem.

Lístky sú problémom. Kupujem si ich, keď sa rozhodnem pre verejnú dopravu, cez aplikáciu IDS BK. Čítačky v Arrive tie lístky čítať nevedia. Stačí, aby nastupovali traja cestujúci ako ja, čo nie je nijak výnimočné, tak načítavanie lístkov trvá dlhé minúty. Nezávisí to od vodiča ani od cestujúceho ale od slnka, prachu a náhody.

Miestne tabule na Čiernej Vode sa postupne menia. Niekdajšie tabule "Chorvátsky Grob časť Čierna Voda" sú nahradzované tabuľami "Čierna Voda obec Chorvátsky Grob" - tá druhá časť tabule je vždy malým písmom. Videl som to v zahraničí, u nás takéto miestne tabule neboli obvyklé.
Reply on: Joyki #252038:
Priamy spoj z Čiernej Vody do Viedne 😁?
Reply on: bistro #252034:
Aj mne chyba priamy spoj do centra Viedne. Spisem peticiu.
V časoch 53 sa spoje po Čiernu vodu točili takto. Jednota tam vtedy nebola, na jej mieste bola cesta ktorá pokračovala rovno na nejaký ranč či čo.
Reply on: Peon #252033:
Ja si pamätám určené spoje L32 s predlžením po Čiernu vodu . keď sa pohrabeš na tomto webe nájdeš aj staré CP.
Prikladám platný v roku 1965.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/76251/Linka-32?gsd=1&ghl=32&ref=ba%2Fgaleria%3Fgsd%3D0%26ghl%3D32
Obratisko bolo pred "Kamilou" smer CH. Grob už boli len malé bytovky a potom nič..
V sobotu a nedeľu to jazdilo častejšie kvôli Z.Pieskom. Potiaľ bývala v lete ešte posila v linke X.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/76252/Linka-32?gsd=1&ghl=32&ref=ba%2Fgaleria%3Fgsd%3D0%26ghl%3D32
Reply on: Peon #252033:
Dopravný podnik mal prímestské vozidlá, ŠL11 so vzduchovými aj s búchacími dverami ale nepamätám si ich výskyt na 32. Ich doménou bola 101, vtedy najdlhšia linka v BA.
Reply on: Peon #252033:
Opravte ma, ak sa mýlim.

Dlhý čas tam jazdili mestské autobusy, obec Chorvátsky Grob si to doplácala. Jazdila 53 z Trnavského mýta, časť spojov na Čiernu Vodu, časť pokračovala do Chorvátskeho Grobu. Tie spoje bývali dosť plné, dokonca ráno tam pár krát nasadili aj kĺbový autobus.

Potom sa to zmenilo na 630, stále mestský autobus, ale zmenila sa trasa, spoj išiel z obchodného centra pri Zlatých pieskoch, vo Vajnoroch cez priecestie Pri Mlyne. Na Čiernej Vode vtedy tuším končili Na Pasienku. Zvýšil sa počet spojov za hodinu, ale zhoršila sa dostupnosť do centra, keďže bolo treba prestupovať na Zlatých Pieskoch.

Potom to prebral Slovak Lines, vtedy sa výrazne predĺžili jazdné časy. Trasa 630 zostala +- rovnaká, nejako sa to možno prečíslovalo.
Posledná zmena bolo, keď sa zrušila linka 630, namiesto nej je 525 a 527 (cez Čiernu vodu do Pezinka). Obe končia na Zlatých Pieskoch (s výnimkou asi 1 spoja), takže síce je dobrý interval, ale je tam nepohodlný prestup, najmä večer. Výrazne chýba priame spojenie do mesta.

Tak isto chýba buspruh pred Zlatými pieskami, ráno ide bus v podstate od Čiernej vody po Zlaté Piesky v zápche.

Nakoniec, problém medzimestských autobusov je, že ako vodič kontroluje lístky, tak to výrazne spomaľuje autobus, najmä ráno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.