Reply on: Petto #252030:
Kamión medzi Dúbravkou a tunelom:Sch. Trnavského x Harmincova
iba z KV do KV bez obmedzenia
Karloveská x Líščie údolie
do 3,5 t obojsmerne
Kútiky
z Dúbravy do Dúbravky iba MHD
Karloveská x Pustá
do 3,5 t obojsmerne
Karloveská x Fadruszova
okrem nákladných vozidiel s prívesom alebo návesom
Karloveská x Segnerova
do 3,5 t z KV do KV
Karloveská x Jurigovo nám.
do 3,5 t z Dúbravky do Dúbravky
Riviéra (Molecova)
žiadne
Riviéra (Devínska)
do 3,5 t z mesta do mesta
Botanická (OMV)
okrem nákladných vozidiel z mesta do mesta
Lanfra
nič
NAGLS x Žižkova
iba z KV do KV bez obmedzenia (reálne to však dlhé vozidlo nevytočí)
NAGLS (PKO)
z mesta do mesta do 10 m
Tunel
nič
Peon
Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.
Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?
Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?
Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?
Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.
Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.
Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.
Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?
Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.