Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pozdravujem pamätníkov. Rád by som sa viac dozvedel o histórii verejnej dopravy do Čiernej vody.

Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.

Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?

Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?

Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?

Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.

Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.

Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.

Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?

Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.
Reply on: Petto #252030:
Kamión medzi Dúbravkou a tunelom:

Sch. Trnavského x Harmincova
iba z KV do KV bez obmedzenia

Karloveská x Líščie údolie
do 3,5 t obojsmerne

Kútiky
z Dúbravy do Dúbravky iba MHD

Karloveská x Pustá
do 3,5 t obojsmerne

Karloveská x Fadruszova
okrem nákladných vozidiel s prívesom alebo návesom

Karloveská x Segnerova
do 3,5 t z KV do KV

Karloveská x Jurigovo nám.
do 3,5 t z Dúbravky do Dúbravky

Riviéra (Molecova)
žiadne

Riviéra (Devínska)
do 3,5 t z mesta do mesta

Botanická (OMV)
okrem nákladných vozidiel z mesta do mesta

Lanfra
nič

NAGLS x Žižkova
iba z KV do KV bez obmedzenia (reálne to však dlhé vozidlo nevytočí)

NAGLS (PKO)
z mesta do mesta do 10 m

Tunel
nič
Reply on: Petto #252030:
Áno sú.. ale tak pri Shellke je to nepoužiteľné lebo to nie je na otáčanie... Iba na odbocenie

Predtým som chcel napísať že sa otočí nad lúčkami a nie na Segnerovej ale videl som už otáčať veľakrát sa na tých Uturnoch aj väčšie vozidla ako 3.5t
Reply on: Ma178rek #252023:
Nad Luckami semafor a Shellka semafor su myslim povolene pre tocenie kamionov resp vacsich aut ako osobne vozidlo. Segnerova je tiez zakaz and 3,5t.
Reply on: MatejBA #251985:
aby PAAS nefungoval ako náhrada parkujúcich miest u zamestnávateľa, aby sa zvýšil počet ľudí s TP
Reply on: MatejBA #252027:
Samozrejme, že je to celé kravina.

PZ si vyžiada tie kamerové záznamy, ktoré potrebuje pri objasňovaní trestného činu, resp. pri preverovaní iného činu s oporou v TZ.

Sto rokov štát nie je schopný doriešiť stacionárne radary a tu chcú niektorí nadstavbu, ktorá ešte nefunguje ani vo výrazne vyspelejších krajinách.
Reply on: B K #252026:
Ono hlavne je tam otazka chybovosti, certifikacie a GDPR.

Aj policajny radar obcas priradi rychlost inemu autu, a taka AI moze lahko robit viac chyb.

Druha vec je nejaky pofiderny zaznam bez certifikovania bude urcovat kto porusil a kto nie zakon pomocou umelej inteligencie. To ti kazdy absolvent pravnickej fakulty (aj taky, co ledva presiel) lahko dokaze obhajit a zamiest pokutu pod stol, cim sa zbytocne zahltia sudy a sposobia naklady, lebo par aktivnych... triednych nepriatelov to tak chce.

A v neposlednom rade je tu otazka GDPR. My na baraku nemozeme mat kameru nahravajucu pristupovy chodnik do panelaku aby sme ochranili vonkajsie dvere a fasadu pred vandalmi (lebo ludia nemaju sancu si precitat GDPR sloh na nasich dverach) pokial nesplnime prisne podmienky na nahravanie a uchovavanie zaznamov. A opat sa dostavame k tomu, ze pravnik by to lahko obhajil, pretoze ja ako vodic napriklad nemusim mat znalost nahravania, netusim ake mam prava a na zaklade coho ma moze vozidlo MHD nahrat, ako sa branit a koho v DPB kontaktovat s GDPR ziadostou.
Reply on: mbendzala #252024:
Matematicky...počas pracovného dňa máš vo výprave cez 500 vozidiel.
Kamerové záznamy sa sťahujú fyzickou návštevou vozidla (+oživenie). Ak by oživenie + stiahnutie + uspatie trvalo len 10 minút, tak to máš 500 x 10 minút = cez 5 000 minút. Záznam iba pri 10 hodinách premávky má 10 x 60 = 600 minút. Takže sme pri vyše 3 000 000 minút záznamov....x počet dní = šialené číslo.

Umelou inteligenciou? Tá vie vyhodnotiť napr. stacionárne, že nejaké vozidlo prešlo na červenú, parkuje dlhšie ako je povolené, atď..a to je už nadštandard na naše pomery. Pochybujem, že existuje AI, ktorá z nekvalitného záznamu vyhodnotí porušenie slovenskej legislatívy, vytvorí upozornenie a pošle človeka podať oznámenie (spísať úradný záznam).

Pozeráš veľa sci-fi a technológií z vyspelého sveta.

Btw, nerozumiem prečo má bežný dopravca (DPB nie je nič viac ako kopec iných dopravcov) suplovať prácu polície. Máme predsa stovky až tisíce kamier vo vysokom rozlíšení na križovatkách, verejných budovách, atď., polícia má k ním plný prístup, zaznamenajú denné tisíce priestupkov.

Máš pocit, že tým niekto zaoberá? Najprv musí byť vôľa, potom cesta.
Reply on: mbendzala #252024:
Na to nie je politická vôľa.
Reply on: Perto #252001:
otazka je kedy mesto&DPB konecne dojdu na to ze vozidla maju kamery a mesto ma pravo pokutovat parkovanie objektivnou zodpovednostou, aj civilny zamestnanci...
vecer stiahnu zaznamy z vozidiel (archivuju sa den vo vozidle, ci?)
nechaju to prejst umelu inteligenciu, potom clovekom... odhadom 1 clovek za 1 den tak stovky pokut ulozi...
potom sa nasledne vsetko taxi a zasobovanie odnauci parkovat na zastavkach a bus pruhoch... vytaznost klesne na par denne, bude treba zdokonalit umelu inteligenciu...
Reply on: Petto #252020:
Nooooo podľa mňa 3.5t otočka sa dá vyriešiť tak že okrem BUS a keď ide kamión od Billy na Segnerovej tak sa točí kde? Až na Segnerovej???
Reply on: Petto #252020:
Ach na ten retarder som zabudol - hej tam aj moje auto ma obcas co robit, hlavne ked som nalozeny. Aj ked zase v Dubravke na Bagarovej je este vacsia smakocinka 😃
Reply on: upravovač fotiek #252015:
Hlavne ta Magurska je useless ked 42 49 64 nemaju ziadne hybridy ani degese. Este 64 ma sem tam deges.
Reply on: MatejBA #252018:
12metrak na L139 nie je vhodny pomedzi baraky cez Cavojskeho, Carskeho atd. cize NIE
ADD2 na Cavojskeho ulici (Pri vyusteni na karlovesku) je tak vysoky retarder ze tam by nepresiel aktualne ani midibus ci mikrobus vlastne nic.
https://www.google.com/maps/@48.1586134,17.0519724,3a,90y,104.87h,68.69t/data=!3m7!1e1!3m5!1s83TEuOAAHzyir1B5QkC-7A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D21.31416108289963%26panoid%3D83TEuOAAHzyir1B5QkC-7A%26yaw%3D104.87079265191879!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDIwNS4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
139 moze robit okruh Janotova/Banikova ale smer Grunty by sa zase len musela vratit k Shellke a tam sa otocit. Lebo na "milosovej" byvalej zastavke resp. otocke je zakaz tocenia nad 3,5tony.
Reply on: kubohaha #252014:
Nikto nedodal žiadne nové trolejbusy, takže čo presne očakávaš?
Reply on: Ma178rek #252016:
Skor nie. Ak uz predlzit 139 tak po Karloveskej, cez Cavojskeho, Carskeho a Liscie udolie pre lepsiu obsluhu Liscieho udolia (od relax zony po domy na tej ulici) alebo od Jurigovho namestia (zastavky) ist dolava na Liscie udolie - Pod Rovnicami - Carskeho - Liscie udolie a spat na trasu.

Idealne by bolo, aby to obsluzilo Molecovu po tom predlzeni (prestup na elektricky) ale to by sa tam autobus musel krkolomne otacat cez obratisko trolejbusov, aby sa dostal na Stare Grunty.
Reply on: kubohaha #252014:
Pre pripadne operativne vyluky
Som si čítal staré dokumenty a kedysi chcela mestská cast linku 139 dať cez Janotovu a Banikovu...
Myslíte si že by to teraz dávalo zmysel alebo nie???
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: kubohaha #252014:
Nový interný predpis, keď trolejbus vytrolejí, aby pokračoval v jazde po najbližšie možné miesto "pohodlného natrolejenia" počas státia v zastávke. Alebo ak by sa niečo stalo, trolejbus bude odklonený trasou bez vedenia, aby sa mohol pohodlne napojiť na viacerých bodoch po trase linky, keď sa na ňu vráti.
Reply on: Foltest #252013:
Ako si teda vysvetluješ tento nečakaný zjav?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.