Andy, neviem, koľko máš rokov a ani aké máš životné skúsenosti, či si vôbec cestoval niekam do zahraničia a používal tam MHD. Ale zjavne toho veľa o živote nevieš, ak si schopný napísať - citujem:
"A pritom jazdia MHD...teda patria k mestskej chudobe a pri prvej veľkej kríze typu vojna skončia ako bezdomovci."
Takže podľa teba je ideál, ak jeden rodič ráno odíde služobným autom do roboty, druhý rodinným autom rozvezie deti do školy a potom sa sám dovezie do práce. No a odpoludnia zasa celé naspäť. A samozrejme, potomok by k 18. narodeninám, najneskôr k maturite, mal dostať svoje auto. Takže 3 autá pre jeden panelákový byt. No a potom nie je kde zaparkovať, cesty kolabujú, lebo sú prepchaté. Ale hlavne - máme status bohatej rodiny, môžeme si dovoliť 3 autá, nie sme žiadne socky!
Pracovne som 9 rokov jazdil 6-7x za rok do Londýna, rokovacie miestnosti a kancelárie sme mali na Canary Wharf, snažil som sa mať hotel tiež tam, ale niekedy sa to nepodarilo, alebo keď som tam mal niekoho z rodiny, rezervoval som hotel v centre. Takže v rannej špičke prepchatým metrom z centra Londýna až na Canary Wharf. A hádaj, kto boli moji spolucestujúci? Páni v oblekoch, bielych košeliach a kravatách, dámy v elegantných kostýmoch, všetko bohatí ľudia pracujúci či už v Londýnskom City alebo na Canary Wharf, centrách finančních inštitúcií a riaditeľstiev najbohatších podnikov. A pozor! Metro v Londýne v rannej špičke je napchatejšie ako električky z Rače či autobusy z Petržalky. Keďže sú nútení sa tlačiť v metre, podľa tvojej definície sú všetci sociálne prípady?
Nepoznám situáciu vo Švajčiarsku osobne, ale ľudia, čo tam nejaký čas žili, mi hovorili, že vo veľkých mestách jazdia aj dobre zarábajúci ľudia verejnou dopravou.
Podľa teba teda, ak otecko odíde svojím autom ráno do práce, ale mamička po tom, čo odvedie dieťa do školy/škôlky ide do svojej roboty MHD, je sociálny prípad? Lebo, chudáci, majú len jedno auto?
Úplne absurdná je druhá veta z tvojich "myšlienok": "Mestská chudoba je z definície trieda, ktorá je nútená predávať samu seba v mzde na pracovnom trhu". Ja neviem, akým spôsobom ty zarábaš, ale ja som sa vždy "predával" na pracovnom trhu. Pokiaľ nie si mafián alebo aj poctivý podnikateľ, tak si niekde zamestnaný, či? Veď učitelia, sestry, lekári, ekonómi, právnici atď. skoro vždy pre niekoho pracujú, teda "sa predávajú" podľa tvojej definície. Kam chodíš pre také scestné názory???
Lebo dokazovať si vyšší sociálny status autom, je naozaj dosť primitívne... (a naviac nepresné - jedno auto mám v garáži v Bratislave, druhé v garáži v Prahe, to ty, samozrejme, nevidíš, lebo ma väčšinou môžeš stretnúť práve v MHD, takže spĺňam tvoju definíciu socky).
Ani nie, nemám žiaden problém s detstvom, šikanou ani inými traumami, akurát som zrejme trochu viac sarkastický ako je na tomto autistickom serveri zvykom.
Mimochodom, zatiaľ som tu žiaden konkrétny návrh, čo s bezdomovcami v BA a MHD, nečítal. Len "štát by mal..., mesto by malo..., smrdia..., vyhodiť z vozidla..." som dosť šokovaný, koľko sebeckých, neempatických, lakomých a netolerantných ľudí sem píše. A pritom jazdia MHD...teda patria k mestskej chudobe a pri prvej veľkej kríze typu vojna skončia ako bezdomovci. Mestská chudoba je z definície trieda, ktorá je nútená predávať samu seba v mzde na pracovnom trhu.
Odporúčam každému zareagovať na inzerát DPB, prihlásiť sa, spraviť si papiere a odrobiť si rok za volantom... možno zistíte, že smrdiaci bezdomovec je ešte najmenší problém a pri*ebaní ľudia, ktorí sú slušne oblečení, nastajlovaní vedia byť pre šoféra oveľa väčšie pixe, ako došťatý spoluobčan, čo to nedáva a je rád za trochu tepla v MHD.
Stačí prestať byť otrokom času. Som schopný to jazdiť rýchle, pretože ma to niekedy baví, som schopný to jazdiť aj za päť hodín okreskami Vysočiny, pretože ma to niekedy baví a najradšej to jazdím vlakom, keď si spracujem maily, prečítam noviny i knižku, posedím vo špajzáku... Ale vždy vychádzam zo štartu tak, aby som mal časovú rezervu.
Tam je hneď niekoľko problémov/tém/bodov na zamyslenie:
1. Ak si ho vodič nevšimne, čo si napr. pri dvojkĺbových trolejbusoch často nemá ako všimnúť, tak mu to musí niekto nahlásiť. A to je zjavne ťažšie, ako sem vypisovať do fóra. "Malo by sa s tým niečo robiť..."
2. Ak je to linka, čo ide na AS Nivy alebo Stanicu, prípadne taká, z ktorej sa prestupuje, tak "vyhnať ho z MHD" znamená zastaviť a pár minút sa s ním naťahovať, kým pochopí, že musí vystúpiť. Vodič MHD sa musí rozhodnúť, čo je horšie: smrad alebo to, že X ľudí zmešká medzimestský bus, vlak alebo nestihne prestup.
3. "Zvyšok je problém spoločnosti" je dobrá ukážka spôsobu myslenia, ktoré bráni Slovensku sa niekam posunúť. Historicky oscilujeme medzi módom perzekuovať asociálov (Slovenský štát, komunisti) alebo im nechať voľné pole pôsobnosti. Aktuálne sme v tom druhom extréme. Akurát, že máme fragmentovanú spoločnosť a fragmentácia rastia, takže asociálov bude pribúdať a najmä vo veľkých mestách.
Nehroť to. Netreba stavať auto a verejnú dopravu proti sebe. To predsa nie je buď - alebo. Na chatu idem autom, do Prahy niekedy tak, inokedy onak - podľa toho, čo/či potrebujem niečo odviezť. Ľahký nákup pešo, ťažký autom. Do centra Prahy zásadne MHD, do najbližšieho nákupného centra zasa vždy autom. U mňa to nikdy nebolo tak, že keď som si kúpil auto, že už nebudem používať MHD. A ako socka som sa nikdy v MHD necítil. Ale socky, bohužiaľ, cítim.
Starý Ružinov - Zličín, teda až na úplne severozápadný okraj Prahy od dverí do dverí medzi 3:10 - 3:20, samozrejme cez víkend. V pracovné dni i 4 hodiny. Môj negatívny rekord je Starý Ružinov - Pankrác za 3:00, no a potom pre kolaps dopravy v Prahe (neprejazdná D0, Barrandovský most a tým pádom zasekané mesto) ďalšie 2 hodiny po Prahe.
Je smiesne, ze dotujem MHD z dani a musim si este zaplatit listok, aby som za to dostal koncert pre moj nos, ze sa skoro poblijem, a ako bonus si este nieco dovleciem domov na obleceni.
Aj toto bol jeden z dovodov, preco som kupil auto v 2019.
OK ak to berieme takto, tak ano to mozem len suhlasit. A ked sa nad tym tak zamyslam, tak to obcas robim aj ja, hlavne ak idem niekam neplanovane (napriklad vylet do Karpat a skoncim na druhej strane Karpat namiesto otocky spat domov).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mhr1
"A pritom jazdia MHD...teda patria k mestskej chudobe a pri prvej veľkej kríze typu vojna skončia ako bezdomovci."
Takže podľa teba je ideál, ak jeden rodič ráno odíde služobným autom do roboty, druhý rodinným autom rozvezie deti do školy a potom sa sám dovezie do práce. No a odpoludnia zasa celé naspäť. A samozrejme, potomok by k 18. narodeninám, najneskôr k maturite, mal dostať svoje auto. Takže 3 autá pre jeden panelákový byt. No a potom nie je kde zaparkovať, cesty kolabujú, lebo sú prepchaté. Ale hlavne - máme status bohatej rodiny, môžeme si dovoliť 3 autá, nie sme žiadne socky!
Pracovne som 9 rokov jazdil 6-7x za rok do Londýna, rokovacie miestnosti a kancelárie sme mali na Canary Wharf, snažil som sa mať hotel tiež tam, ale niekedy sa to nepodarilo, alebo keď som tam mal niekoho z rodiny, rezervoval som hotel v centre. Takže v rannej špičke prepchatým metrom z centra Londýna až na Canary Wharf. A hádaj, kto boli moji spolucestujúci? Páni v oblekoch, bielych košeliach a kravatách, dámy v elegantných kostýmoch, všetko bohatí ľudia pracujúci či už v Londýnskom City alebo na Canary Wharf, centrách finančních inštitúcií a riaditeľstiev najbohatších podnikov. A pozor! Metro v Londýne v rannej špičke je napchatejšie ako električky z Rače či autobusy z Petržalky. Keďže sú nútení sa tlačiť v metre, podľa tvojej definície sú všetci sociálne prípady?
Nepoznám situáciu vo Švajčiarsku osobne, ale ľudia, čo tam nejaký čas žili, mi hovorili, že vo veľkých mestách jazdia aj dobre zarábajúci ľudia verejnou dopravou.
Podľa teba teda, ak otecko odíde svojím autom ráno do práce, ale mamička po tom, čo odvedie dieťa do školy/škôlky ide do svojej roboty MHD, je sociálny prípad? Lebo, chudáci, majú len jedno auto?
Úplne absurdná je druhá veta z tvojich "myšlienok": "Mestská chudoba je z definície trieda, ktorá je nútená predávať samu seba v mzde na pracovnom trhu". Ja neviem, akým spôsobom ty zarábaš, ale ja som sa vždy "predával" na pracovnom trhu. Pokiaľ nie si mafián alebo aj poctivý podnikateľ, tak si niekde zamestnaný, či? Veď učitelia, sestry, lekári, ekonómi, právnici atď. skoro vždy pre niekoho pracujú, teda "sa predávajú" podľa tvojej definície. Kam chodíš pre také scestné názory???
Lebo dokazovať si vyšší sociálny status autom, je naozaj dosť primitívne... (a naviac nepresné - jedno auto mám v garáži v Bratislave, druhé v garáži v Prahe, to ty, samozrejme, nevidíš, lebo ma väčšinou môžeš stretnúť práve v MHD, takže spĺňam tvoju definíciu socky).