Trochu nerozumiem. Ak vedľa existujúcej baterky zapojíš paralelne rovnako existujúcu baterku, tak zdvojnásobíš jej kapacitu. Dojazd síce nezdvojnásobíš, lebo hmotnosť druhej baterky bude mať negatívny dopad na spotrebu energie, ale významne ho predĺžiš. Jediný problém vidím, že samotné rozšírenie kapacity batérie by bolo na jednotkové náklady neprimerane drahé.
Zdravím všetkých,
chcel by som sa opýtať, či má niekto informácie o tom, prečo pri ŽST Podunajské Biskupice už niekoľko mesiacov (asi 5) stojí osamotený vagón? Nachádza sa hneď vedľa priecestia, takže si ho človek ľahko všimne. Za ten čas sa na ňom objavili aj grafity a celkovo pôsobí rušivo na vzhľad okolia.
Má niekto tušenie, prečo tam stojí a či je plánované jeho odstránenie? Ďakujem za odpovede.
Laická otázka: ak si verejný obstarávateľ do súťažných podkladov zadefinuje väčší dojazd, je problém dodať kapacitnejšiu baterku? Chápem, že sú s tým spojené externality, ale zase nerálne mi to nepríde.
Aj ja myslím tie R "Bojnice". My sa v nákladke pohybujeme v trocha iných hmotnostných kategóriách a ER20 nám na neelektrifikovaných tratiach stačia. Lenže sa už nevyrábajú.
Vypadá to tak. Utorky sú vždy celkom masaker na cestách ráno a podvečer. No ráno sa zatiaľ ukázalo ako pohodový letný prázdninový pondelok.
Tento týždeň už postupne firmy končia. Niektorý to zabalili už v piatok 13.12. niektorý fungujú ešte do stredy 18.12. Takže gro dopravy sa teraz bude sústrediť iba okolo OCčiek.
Každoročne je impozantné a príznačné pre Bratislavu v tomto období, ako postupne klesá hustota premávky a postupne je v Bratislave menej áut. Tento efekt cépečkárskeho odlivu vždy rád pozorujem a som veľmi rád, že opäť nastal. Tu sa ukazuje, že MHD je skutočne rýchla a kvalitná, keďže sa nemusí boriť s toľkými autami. Vždy môžem v tomto období cestovať o jeden spoj neskôr, aby som dorazil v rovnakom čase ako so skorším spojom v zápche. Teším sa.
Ja myslím na tie R Bojnice...
Popravde ak bude potreba tak ZSSK spraví tender na štýl pre Rolling-Stock....
Prípadne bateriové pantery ale neviem aký by to malo dojazd či by to bolo pohode na úsek Leopoldov-Prievidza a späť
1) Na ten ľahučký osobák má "trakcie" až-až.
2) Ak "Dualvectronom" myslíš Vectron Dual Mode, tak ten samozrejme striedavinu má, akurát ZATIAĽ len 15 kV. Ale na toho ZSSK nebud mať. A na EuroDuala už vôbec.
Ike