Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Salomon #251026:
A je primerané porovnávať intervaly na linkách v Mníchove alebo Hamburgu s tými, ktoré sú v Bratislave, keď ide o počtom obyvateľov neporovnateľné mestá?

To potom môžeme dávať lekcie na diskusnom fóre MHD Žilina, že nemajú také intervaly ako má Bratislava.

Treba porovnávať porovnávateľné. Aj v najvyspelejších častiach Európy sú funkčné systémy MHD, ktoré bežia na 15 alebo 30-minútových intervaloch.
Reply on: Dezerter #251037:
Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.
Reply on: Andrej #251028:
"Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém."

Ak sa bavíme o 2-, 3-, 4-minútových intervaloch, tak to samozrejme platí. Ale pri dlhších intervaloch je ich vzájomná kompatibilita určite dôležitá, pretože umožňuje stavať systémové nadväznosti.
Reply on: S499.1023 #251095:
Jančura má vyborný marketing, ale nie. Už Ti Vladimír odpísal v #251096.
Ministerstvo v 2012 vyňalo IC vlaky spod objednávky štátu a voľné vlkm investovalo do zdvojnásobenia intervalu na 131 a prostredníctvom priameho zadania, ktoré bolo vtedy legálne dalo kontrakt RegioJetu. Tá trať nie je zisková a Jančura by nemal absolútne žiadny dôvod dobrovoľne duplovať odchody a vytvárať si tak stratu (odhliadnuc od toho, že všetky zmluvy sú na internete, takže sa vieš sám presvedčiť)
Reply on: andrejandrej #251097:
"totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy"

Čo si, pane, pod týmto predstavujete? Čo je liberalizácia ŽOD je jasné, ale čo je totálna?
Reply on: andrejandrej #251094:
Chyba je v tom, že objednávateľ si nevie postrážiť čo si objedná, alebo si neobjedná kvalitu. De jure je nízkej kvalite služieb ZSSK nevinne.

Ak ideš na obed do krčmy v 4. cenovej, tak neočakávaj, že Ti bude chutiť, ale zároveň to nemožno vylúčiť.
No ale to je argument za totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy. ZSSK je vlastne len taxikár, ktorý robí len to, čo mu ministerstvo prikáže. Tak to môže robiť aj RJ, LEO alebo CD.
Reply on: S499.1023 #251095:
Pravda to je, ale polovičná.

RegioJet "priniesol" zdvojnásobenie odchodov, lebo si to uňho MinDop objednalo. Ak by si to zdvojnásobenie objednalo u niekoho iného, tak by to zdvojnásobenie odchodov priniesol niekto iný.

Alebo potom môžeme tvrdiť, že na trať 141 priniesla kvalitu ZSSK. Lebo najprv tam vymenila bagety za nové nízkopodlažné 861 a neskôr počas víkendov zdvojnásobila počet spojov.
Reply on: Ike #251089:
"Ten človek bude napríklad skalopevne tvrdiť, že RegioJet priniesol na trať 131 kvalitu, pretože zdvojnásobil odchody" A nie je to snáď pravda?
Reply on: Ike #251089:
Ja som na trati 131 zazil ZSSK pred prichodom RJ a bola to katastrofa. Zazil som aj ZSSK po RJ a bol to posun k horsiemu - horsie vlaky, vacsie meskania, rozbitie taktu. A teraz LEO. Vzdy v tom vychadza ZSSK horsie. Tak kde asi tak bude chyba?
Reply on: B K #251092:
Aj ten kovový okraj zastávky nevyzerá veľmi priateľsky voči pristavovaniu autobusov.
Reply on: triskaidekafobia #251090:
Šírkové podmienky.
Reply on: triskaidekafobia #251090:
Predpokladám že podložie nenesie autobus...
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Prečo L50 nemôže zastavovať na električkovej zastávke Kuchajda ako na Riviére alebo Harmincovej?
Reply on: gejza #251088:
Mňa na Šnídlovi úprimne fascinuje to, že téme, ktorej sa venuje asi minimálne 15 rokov, stále dobre nerozumie. Ten človek bude napríklad skalopevne tvrdiť, že RegioJet priniesol na trať 131 kvalitu, pretože zdvojnásobil odchody. Vôbec nerozumie vzťahu objednávateľ vs. dopravca, dopravca vs. prepravca a tému koncesia a zákazka by som pri ňom radšej vôbec neotváral a to stojím pomyselne na jeho strane barikády.
Reply on: Ilushka #251086:
Možno niečo z tohto dopravcu bolo videné
https://imhd.sk/ba/galeria/7980/LeviTour?gsd=0
Testuje sa nejaký nový vy autobus v Bratislave?
Pretože som videl nový autobus, alebo sa mi to len zdalo?
Reply on: 3pa3ck3 #251082:
S tým sa stretávam pomerne často. Nedávno v Prahe na Vrchlického ul., čo je 3-prúdová jednosmerka, odbočovalo auto do dvora na ľavej strane ulice z pravého pruhu!!! Rozum zostáva stáť. A stáli napokon všetky 3 pruhy, len vďaka tomu nedošlo k nehode. V Bratislave je chyba, že na niektorých miestach chýba predzvesť, ako budú radené pruhy na nasledujúcej križovatke. Typicky Záhradnícka x Miletičova x Jégého v oboch smeroch, ale i most SNP pri Auparku v smere do centra.
Reply on: upravovač fotiek #251080:
To už si povedal v #251060 😃
Ale oceňujem konzistentnosť!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.