Neviem preco niekto povazuje L201 za pokusneho kralika Ale som rad tym dojazdom. Co sa tyka toho predaja len v jednej linke, tak je to blbost. Ked uz, tak napr. na okruh liniek (napriklad vsetky trombelusy)
Beus: A čo takto jedoduché riešenie že 10 minútový lístok by stál u vodiča nie 14,- ale 16,- 30min. nie 16,- ale 18,- a tak ďalej. Zľavnené by boli o korunu drahšie u vodiča. Zisk z každého predaného CL by sa delil tak, že pri 10 min. lístku by si vodič nehal prirážku čiže 2,-Sk a 14,-Sk by odovzdal DPB. Tým by sa odbúralo zneužívanie takéhoto predaja u cestujúcich a vodiči by hádam nefrfľali, lebo čím viac predaných CL tým viac zárobku pre nich. Možno by ich to inšpirovalo aj k učenie cudzích jazykov, aby aj cudzincovi mohli CL predať
A poslednou vecou, že v takmer trikrát väčšej Prahe predaj u vodiča existuje. A Praha má porovnateľnú kriminalitu ako Bratislava. A existuje tento predaj aj v štyrikrát menšom Prešove.
Spectre: Tú 201 som spomenul len preto, že sa tam pokusne skúšajú dojazdy. Teda obnovené dojazdy. Skúška bola úspešná a tak sa postupne budú dojazdy robiť aj na iných linkách. Veď by sa nejaká vhodná vytypovala a skúsilo sa to.
sarko: Ale na KE diskusii ti tiež niekto uiedol, že tvoje výpočty sú zlé a že ten rozdiel je od 10 do 5km/hod priemernej rýchlosti.
Čo sa týka porovnania priemernej cestovnej rýchlosti, čítaj pozorne, v pripade KE som tam uviedol len priemer za mestské linky. Takže čísla sú objektívne. Keby si si pozrel ten príspevok, na ktorý som Ťa odkázal, všimol by si si aj rozdielne čísla pre mestské a rýchlodrážne linky. Keď si tiež pozrieš CP na ke.imhd.sk, zistíš, že väčšina z nich nechodí len 2x denne. Neviem akým konkrétnym vozidlom si na R-dráhe cestoval, zrejme si mal len smolu na nejakého pomalšieho vodiča. Vibrácie vytvárané zvýšenou rýchlosťou ešte neznamenajú, že by sa vozidlo malo rozpadnúť. Minulý mesiac som sa viezol s KT8 z vývojovej série (r.v. 1986) a vodič to vytiahol na 80 km/h. Tiež som nemal pocit, že by sme šli rýchlo, naokolo je šíre pole a rýchlosť nie je "vidieť". Iné by to bolo v blízkosti nejakej zástavby.
Podla mna prave na linkach ako 201 je to dost zbytocne, pretoze vlcak, ktory ide z hl.st. (turista) ma X moznosti si kupit listok v roznych automatoch a stankoch. Doplnkovy predaj CL ma vyznam hlavne na mensich linkach, kde po trase taketo automaty niesu.
Obratisko Komisarky bolo na zaciatku postavene ako triangel, vozy sa otacali cuvanim do kopca. Odkedy ho prebudovali, je trojkolajne, a riesene tak, ze po vonkajsej kolaji (2.) sa jazdi proti smeru hodin (dolava, bez krizenia), a pred jej vyustenim na vyjazdovu kolaj je vyhybka na zalozakovu kolaj (z inej ako 2. kolaje sa tam neda dostat, len cuvanim). Prostredna (1.) a vnutorna (3.) kolaj su riesene v smere hodin (s krizenim). Kedze su tam krizenia, a navyse obcas treba uvolnit nejaku kolaj pre konciaci voz, je obratisko vybavene kamerami a zabezpecovacim zariadenim, ktore ovlada dispecer.
Aha, uz viem o co ide, bohuzial je to feature toho zrychlovaca, nie bug Poznam to najma pri posuvani 5km/h a menej a naslapoch 2 a menej sekund Z premavky to nepoznam asi preto, ze linkacom mliaskat nezvyknem, vacsinou chodim na 1 naslap, alebo co najmenej, takze sa mi to nestava
Re #24850 Sarko: Neviem z akych udajov si vychadzal,
ale ked si robil priemer pre vsetky linky (pricom tych R-iek je v KE dost, ale vacsina ide 2x za den tusim), tak ti mohlo nieco take vyjst. Ale viezol som sa brikami v KE (po meste) a elinami v BA a je to dost vyrazny rozdiel v priemernej premavkovej rychlosti, v BA je ta priemerka jednoznacne vyssia, skus to zratat individualne pre kazdu linku, a zistis...taka 5-ka a 9-tka su hodne rychle linky, najpomalsia je asi 6-ka a po nej 7-cka (moj sukromny odhad), ale neverim ze by bola pomalsia ako bezna KE (mestska) linka. Inac na rychlodrahe sa mi nezda ze by sa behalo tak rychlo...jednak je ta trat v zufalom stave, a ked som sa tade viezol, sli sme tak max. 60-65 a mal som pocit ze sa ideme rozpadnut a vyglajznit, viac by si ten vodic asi netrufol...
Re #24854 J: Viem ze moj argument bude teraz vyzerat ako "nikdy sa to tak nerobilo, vsetci su na obede, ...", ale s tym setrenim vozov by som neprehanal... ide tam nielen o to, ze pridelene vozy (vsetci predsa dobre vieme, ako (dobre, postarano) vyzera prideleny voz a ako (skaredo, zanedbano, rozpadnuto) vyzera voz neprideleny. A sam viem, ze nepridelene vozy sa vyraduju podstatne skor nez pridelene, lebo sa o ne nikto nestaral (vid chudinka 3136, ktora skoncila v srote este v case, ked taka 3107 este veselo behala, a napr. 3133 krasne lieta chvalabohu dodnes, 3131 prezila vo vynikajucom stave bez GO(!) az do minulej zimy, kde ju na ZH nechali rozpadnut, a este ked ju chudatko palili, bola zdravsia nez vela inych vozov). Ide totiz aj o to, ze vodic chce mat primerane pracovne podmienky, ku ktorym patri aj to, ze sa vo voze, ktory v dany den ma, nejako "zabyva", a nie ze sa bude kazdu hodinu stahovat z voza do voza, a vypratavat si z neho rychlo veci, aby sa tam ten dalsi stihol "rozlozit" a este s tym vozom nezmeskal dalsi odchod. A este vybavit administrativu a podpisat sa do vlakopisu (teda aj zistit si, odkedy dokedy to tam ma vlastne pisat). Ak uz nejako setrit vozy, tak systemom striedacov, co uz davno na vela linkch uspesne funguje, setri sa tym pocet vozov a zaroven odpada problem s permanentnym presidlovanim vodicov z voza do voza.
Re #24855 J: Predaj CL u vodica je tiez velmi dobry napad (sam som uz par cestujucim listky venoval, a parkrat som si nadaval ze nemam ziaden poruke, ked sa ma pytali "mogu u vas kupit bilety?"), ale v BA podmienkach prakticky dost tazko realizovatelny, pretoze ak by sa to zoficialnilo a zvyklo by si na to prilis velke mnozstvo ludi (stacia na kazdej zastavke dvaja taki), tak by sa tym MHD nehorazne zdrzovala - je totiz nemyslitelne aby sa vodic venoval predaju listkov pocas jazdy - najprv sa musi spytat aky listok, potom ho predat, vydat drobne (malokto bude mat presne), ulozit si peniaze, schovat pokladnu, az potom sa pohnut. Toto sa da v mensich mestach, kde nastupuje malo ludi, ale nie v BA - predstav si ze na Hl.stanicu pride vlak, vyvali sa to na nastupiste, pride 93-ka, ktora sa narve na prasknutie, a teraz stvrt ludi ma listok, druha stvrtina elektricenku, tretia si ho kupila v automate, ale posledna stvrtina nema drobne a bola leniva ist do stanku rozmenit si, tak chce kupit u vodica. A 93-ka odide min. s 5-minutovym meskanim, kym sa vsetci pri vodicovi vystriedaju. Na Mierku na ten isty autobus caka nieco podobne, na Zochovej tak isto... a mame 15 minut v cudu, este sme sa ani len do Petrzky nedostali. To by (podla mna) asi fakt neslo...ale napad je to dobry
Opera je omnoho lepsia ako IE.
Re #24854 J: Ale praveze napr. v kazdom hypermarkete maju vsetci rovnosaty. A co sa tyka DP, tak je to vsade samozrejmost, iba na Slovensku je to zvlastnost. Vodici za komunizmu nosili rovnosaty? Mimochodom, co je reprezentativnejsie, ked vidis napr. vodica SAD, alebo nejaku chlpatu opicu z MHD, ktora nema ani tielko? A pokial im nedas rovnosatu, tak nejaky priblizne urceny typ oblecenia nie je take jednoduche nosit. Idealna je rovnosata. Ja keby som bol vodic, urcite by som ju prijal.
Re #24855 J: Nebol by moc dobry napad dat to len na 201, pretoze by vznikali incidenty na inych linkach, ze vodic listok predat nechce.
Panove, nemohli byste mi rict jestli jizda tramvaji vnitrni trati na smycce Komisarky je ve smeru casovych rucicek a v protismeru ku vnejsi trati? Jestli je to tak rad bych vedel od kdy je take usporadani - stacila by odpoved' "vzdy". Dekuji mockrat.
Inak zabudli na predaj CL u vodiča. Možno by sa to malo skúsiť pokusne na L201 a kď sa do pol roka neobjavý nejaký incident na vodiča a prachy tak to zaviesť do celej siete. Ak by sa takýto incident objavil, majú silný argument prečo nie.
Andy: No ja neviem. Hovorili o pár rokov. To bude možno už trať do Petržalky a bude viac vozov k dispozícii. A ešte jeden spôsob by bol. Že vodiči by nemali svoje vozy. Napr. na linku by bolo 13 vodičov ale vozov iba desať. keď prídeš v špičke na konečnú L93 tak tam stojí niekoľko vozov. No to by vodiči museli mať kvalitné zázemie na všetkých konečných. Tým by sa ušetrilo veľa vozov a mohli by sa posilniť na niektoré linky. Možno sa to bude diať aj skracovaním prestávok.
Uniformy ja nemám rád. Pripomínajú mi doby minulé keď človek nerozoznal železničiara, zamestnanca DPMB, požiarnika a predtým aj policajta. Všetci v modrom. Nechutné tvary odevov,... Ja som za to aby vodič mal predpísané tmavé nohavice, košeľu či sveter bielej až béžovej či modrej farby. Obuv takú v akej sa mu dobre šoféruje. Veď tie aj tak skoro nie je vidno. Musel by byť oholený, ostrihaný, umytý. Veď keď prídeš robiť do nejakej firmy, tak od teba žiadajú slušné oblečenie, ale peniaze na neho ti nedajú. Slušné oblečenie väčšinou znamená oblek.
Čistenie vozov bude robiť externá firma, mám pocit, že aj robí, a preto DPB by stačilo pár metiel na konečených.
Tie cudzie jazyky to bola asi nejaká imidžovka. Myslím, že by stačilo keby mal vodič pri sebe zopár fráz napísaných na papiery a prospekt o MHD v nejakých piatich jazykoch. An.j, N.j, Fr.j, Tal.j, Rus.j.
Však len zájdi do KE fóra a nebudeš sa stačiť čudovať... Preto som sa tu pýtal na tie dĺžky liniek, pretože som mal záujem vypočítať priemerné cestovné rýchlosti pre jednotlivé elinové linky. Zatiaľ mi aspoň podľa celkovej dĺžky všetkých liniek obojsmerne vyšiel údaj o priemernej cestovnej rýchlosti 20,57 km/h v BA a 20,49 km/h (mestské linky v KE- mrkni tam príspevok #2019). Viacerí sa ma pritom snažili presvedčiť, že v BA jazdia eliny PODSTATNE rýchlejšie. Zaujímavé by boli čísla z iných koľajových prevádzok, napr. v ČR.
Beus:K mohutnemu pribrzdeniu dochadza automaticky po intenzivnom mliaskani LS:-).Urcite to poznas,pustis jazdu,ampermeter vystartuje za roh a vsetky vlky mas v kabine...Andy:Skoda,ze uz nejazdim...aj cez kummlerky sa dalo jazdit 70,napriklad pri ZS smerom na Jegeho.Alebo cez krizovatku pri YMCA.Ale ing.Pertinax musi dobre podvesne armatury vymenit za tahove a hnusne plesnive Kremnice nechat,pretoze sa to tak vzdy robilo...
To su nejake nezmysly zrejme
- Ako bude mozne pridavat viac vozidiel, ked sa 100 kupi a 100 vyradi? Najma ak sa vyradi 100 18-metrovych a kupi 100 15-metrovych, ktore tak ospevuju.
- Uniformy? Na kazdy den novu, ze? To by DPB skrachoval Najprv by pomohla kupa metly, handry a saponatu. Mozno za par rokov aj uniformy
- Cudzie jazyky? Mozno by na zaciatok stacilo, keby sa naucili siet liniek MHD... Lebo ked sa cestujuci na nieco pyta, tak vodic nevie poriadne, ani kam ide linka, ktoru prave obsluhuje.
Kto tvrdil, ze su rychle? Vsak odjakziva sa vlecu. Velky pocet zastavok, nekvalitne trate atd. A vodici ked maju predpisane 50 km/h, tak sa stav, ze pojdu do 40. Este horsie je to s trolejbusmi... Ked urobia novu trolejbusovu vyhybku, a daju tam 40 km/h (ano, 40, jedna taka u nas je), tak tade 70% vodicov jazdi 30, 20% 15 a 10% 35. 40 som tam nevidel ist nikdy nikoho a cez tu vyhybku chodim 2x denne.. Inak maju trolejbusy tusim 60. A jeden vodic mi hovoril, ze s trolejbusom nad 50 moc nechodi, lebo vraj im to blbo meria s odchylkou aj 20%, a ze niekedy idu po premiach aj za to, ked tych 60 v skutocnosti neprekrocil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sergej_P