Rovno zbúrajme celé centrum aby naši spoluobčania sa rýchlo dostali kam si zaslúžia dostať bez toho aby ich obťažovala kultúra, história, MHD, alebo iní ľudia
"FYI: vodicov je v Bratislave viac ako 50% - co sa pre nich spravilo naposledy?"
Ak je niekto vodičom, automaticky chce, aby bolo centrum mesta prešpikované štvorprúdovkami?
Kto písal o turizme? Prečo by tam nechodili miestni?
Ale škoda reči toto, zasa raz obľúbená rubrika "Slováci vysvetľujú prečo princípy preukázateľne fungujúce na celej planéte na Slovensku neplatia". Ešte aj v tých nešťastných USA s ich autocentrickou kultúrou sú najdrahšie komerčné priestory práve v lokalitách orientovaných na peších, nie na autá. Ale v Bratislave zomrie centrum ak si tam Arrivaderci nedovezie riť na aute rovno pred predajňu vysávačov. Okej.
A vymizli preto, že mesto obmedzuje IAD v centre (ja pamätám ešte autá na Sedlárskej, ne Panskej a podobne) alebo preto, že sa takéto obchody LOGICKY odsunuli na periférie a v meste sú kluby a reštaurácie?
"Naozaj sa podobne otazky riesia vsade, ale centra miest nevymieraju, ked odtial vytlacia auta a dialnice - prave naopak."
nuz, jednak mas potom v centrach miest o dost mensi pocet rezidentov (ci uz priamo byvajucich v tom centre alebo aj z periferie) a este obvzlast ak to skombinujes s politikou tohto mesta kde akekolvek zvysenie objednavky dopravnych vykonov je uz 30 rokov tabu a "nosny" dopravny system sa za tych 30 rokov podarilo predlzit tusim "az" o 2 km....
a netvrdim ze by sa mi (hocikde) tie auta nejak pacili, ale v tom ako to vyzera v tomto meste su bohuzial takmer pre kazdeho trosku starsieho rezidenta (= nezijuceho sam na intraku alebo v podnajme) nevyhnutnost... a kedze komunisti pocas byvaleho rezimu tie tunely pod karpaty postavit nestihli a tych sucasnych to ani nejak nezaujima, na nejake rozsirovanie obsluznosti verejnou dopravou kalaju z podobnej vysky tak sa to v nejakych dohladnych rokoch ani nejak nezmeni.... a nie, dochadzat kamsi na cycikli napriklad v takom pocasi ako dnes uplne v pohode 10+ km jednym smerom nie je ziadnou alternativou ani ked neberies nic a nikoho so sebou....
Rovnako sa na to mozes pozerat tak, ze prekazkou v navsteve centra je to, ze su tam hlucne frekventovane stvorprudovky, cez ktore sa tazko predchadza na druhu stranu, ked vystupis z elektricky; ze sa tam neda pohodlne dostat na bicykli; alebo ze su tam namiesto chodnikov a zelene parkoviska, ktore treba obchadzat.
Mimochodom, to, ze su bezne obchody a sluzby dostupne aj na periferiach, je predsa dobra vec uplne pre kazdeho! Ty sa nemusis z Dubravky trepat az do centra ale mas to na skok za domom, v ramci mesta neni potrebnej tolko dopravy (a infrastruktury pre nu, takze sa moze zrusit viac ako len ten jeden pruh) a v centre vznikne viac priestoru pre ludi co tam ziju, pre kulturne a spolocenske vyzitie, specializovane sluzby, alebo ten turizmus.
Naozaj sa podobne otazky riesia vsade, ale centra miest nevymieraju, ked odtial vytlacia auta a dialnice - prave naopak.
a M@trixX: ked sa naucim za nakupmi chodit do Tesca Lamac ci do Bory Mall (a ine obchody v BA4), tak logicky budem potom hladat aj ine aktivity v tychto oblastiach a nie BA1. Uz davno neplati, ze sa zije v centre a do okolia sa chodi iba spat do kralikarni. Cim dalej tym viac roznych akcii, udalosti, obchodov, kaviarni, restauracii, atd. vznika mimo centrum.
Vsetci tu operuju s tym ako je centrum neskutocne dolezite a vsetci tam pojdu za kazdych okolnosti. Faktom je ze to tak nie je. Daj dostatok prekazok a ludia sa zacnu po alternativach inde. Nie som sam, vidim to aj vo svojom okoli vratane ludi, co nemaju auta a jazdia MHD/bicyklom. Takze ano, cim viac prekazok mesto da, tym skor zacne opat centrum zakapavat ako v neskorych 90/skorych 00.
Sam som pred 10 rokmi chodil do Stareho mesta asi tak 2-3x do tyzdna kvoli roznym dovodom, tento rok som tam bol raz kvoli svojej navsteve z Ceska, co chcela vidiet centrum. A auto mam iba 4 roky, cize nie je to len tym, ze mam auto.
Taketo autisticke skuvinanie sa objavuje so zeleznou pravidelnostou v kazdom meste, kde obmedzuju IAD a parkovanie, ale netrva dlho a ukaze sa, ze ludia travia radi cas na uliciach, kde sa da chodit a bikovat a obchody a sluzby to reflektuju. Ale hej, na Kupelnej asi nebude Baumax ani na Mostovej Ikea.
To nie je o centre, jednoducho v online dobe nepotrebuješ toľko živého kontaktu so zákazníkom.
Operátori sa dávno vysťahovali z obytných zón aj v Petržalke. Banky detto, medzi panelákmi sa nejakým zázrakom drží už len Tatra na Tupolevovej a VÚBka na Vlasteneckom. Tam za to žiadne platené parkingy ani pešie zóny nemôžu.
Kde sa vlastne mozeme ohradit proti tejto nezmyselnej uprave mhd od 5.8. Naozaj s nami robia ako s mentalne retardovanymi a my si to nechame len aby sa oni dobre nazrali a napchali si vrecka. Banda neschopnych privandrovalcov z hornej dolnej!
Pokiaľ sa naučím že do centra nechodím za nákupmi tak po čase sa naučím hľadať si spoločenské vyžitie tam, kam chodím. A nie tam, kde som prestal chodiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej
Ja určite také veci nikde nevidím, a čuduj sa svetu, zvládajú to v poriadku aj keď tam nemajú Bauhaus alebo Hornbach.