Rovno zbúrajme celé centrum aby naši spoluobčania sa rýchlo dostali kam si zaslúžia dostať bez toho aby ich obťažovala kultúra, história, MHD, alebo iní ľudia
"FYI: vodicov je v Bratislave viac ako 50% - co sa pre nich spravilo naposledy?"
Ak je niekto vodičom, automaticky chce, aby bolo centrum mesta prešpikované štvorprúdovkami?
Kto písal o turizme? Prečo by tam nechodili miestni?
Ale škoda reči toto, zasa raz obľúbená rubrika "Slováci vysvetľujú prečo princípy preukázateľne fungujúce na celej planéte na Slovensku neplatia". Ešte aj v tých nešťastných USA s ich autocentrickou kultúrou sú najdrahšie komerčné priestory práve v lokalitách orientovaných na peších, nie na autá. Ale v Bratislave zomrie centrum ak si tam Arrivaderci nedovezie riť na aute rovno pred predajňu vysávačov. Okej.
A vymizli preto, že mesto obmedzuje IAD v centre (ja pamätám ešte autá na Sedlárskej, ne Panskej a podobne) alebo preto, že sa takéto obchody LOGICKY odsunuli na periférie a v meste sú kluby a reštaurácie?
"Naozaj sa podobne otazky riesia vsade, ale centra miest nevymieraju, ked odtial vytlacia auta a dialnice - prave naopak."
nuz, jednak mas potom v centrach miest o dost mensi pocet rezidentov (ci uz priamo byvajucich v tom centre alebo aj z periferie) a este obvzlast ak to skombinujes s politikou tohto mesta kde akekolvek zvysenie objednavky dopravnych vykonov je uz 30 rokov tabu a "nosny" dopravny system sa za tych 30 rokov podarilo predlzit tusim "az" o 2 km....
a netvrdim ze by sa mi (hocikde) tie auta nejak pacili, ale v tom ako to vyzera v tomto meste su bohuzial takmer pre kazdeho trosku starsieho rezidenta (= nezijuceho sam na intraku alebo v podnajme) nevyhnutnost... a kedze komunisti pocas byvaleho rezimu tie tunely pod karpaty postavit nestihli a tych sucasnych to ani nejak nezaujima, na nejake rozsirovanie obsluznosti verejnou dopravou kalaju z podobnej vysky tak sa to v nejakych dohladnych rokoch ani nejak nezmeni.... a nie, dochadzat kamsi na cycikli napriklad v takom pocasi ako dnes uplne v pohode 10+ km jednym smerom nie je ziadnou alternativou ani ked neberies nic a nikoho so sebou....
Rovnako sa na to mozes pozerat tak, ze prekazkou v navsteve centra je to, ze su tam hlucne frekventovane stvorprudovky, cez ktore sa tazko predchadza na druhu stranu, ked vystupis z elektricky; ze sa tam neda pohodlne dostat na bicykli; alebo ze su tam namiesto chodnikov a zelene parkoviska, ktore treba obchadzat.
Mimochodom, to, ze su bezne obchody a sluzby dostupne aj na periferiach, je predsa dobra vec uplne pre kazdeho! Ty sa nemusis z Dubravky trepat az do centra ale mas to na skok za domom, v ramci mesta neni potrebnej tolko dopravy (a infrastruktury pre nu, takze sa moze zrusit viac ako len ten jeden pruh) a v centre vznikne viac priestoru pre ludi co tam ziju, pre kulturne a spolocenske vyzitie, specializovane sluzby, alebo ten turizmus.
Naozaj sa podobne otazky riesia vsade, ale centra miest nevymieraju, ked odtial vytlacia auta a dialnice - prave naopak.
a M@trixX: ked sa naucim za nakupmi chodit do Tesca Lamac ci do Bory Mall (a ine obchody v BA4), tak logicky budem potom hladat aj ine aktivity v tychto oblastiach a nie BA1. Uz davno neplati, ze sa zije v centre a do okolia sa chodi iba spat do kralikarni. Cim dalej tym viac roznych akcii, udalosti, obchodov, kaviarni, restauracii, atd. vznika mimo centrum.
Vsetci tu operuju s tym ako je centrum neskutocne dolezite a vsetci tam pojdu za kazdych okolnosti. Faktom je ze to tak nie je. Daj dostatok prekazok a ludia sa zacnu po alternativach inde. Nie som sam, vidim to aj vo svojom okoli vratane ludi, co nemaju auta a jazdia MHD/bicyklom. Takze ano, cim viac prekazok mesto da, tym skor zacne opat centrum zakapavat ako v neskorych 90/skorych 00.
Sam som pred 10 rokmi chodil do Stareho mesta asi tak 2-3x do tyzdna kvoli roznym dovodom, tento rok som tam bol raz kvoli svojej navsteve z Ceska, co chcela vidiet centrum. A auto mam iba 4 roky, cize nie je to len tym, ze mam auto.
Taketo autisticke skuvinanie sa objavuje so zeleznou pravidelnostou v kazdom meste, kde obmedzuju IAD a parkovanie, ale netrva dlho a ukaze sa, ze ludia travia radi cas na uliciach, kde sa da chodit a bikovat a obchody a sluzby to reflektuju. Ale hej, na Kupelnej asi nebude Baumax ani na Mostovej Ikea.
To nie je o centre, jednoducho v online dobe nepotrebuješ toľko živého kontaktu so zákazníkom.
Operátori sa dávno vysťahovali z obytných zón aj v Petržalke. Banky detto, medzi panelákmi sa nejakým zázrakom drží už len Tatra na Tupolevovej a VÚBka na Vlasteneckom. Tam za to žiadne platené parkingy ani pešie zóny nemôžu.
Kde sa vlastne mozeme ohradit proti tejto nezmyselnej uprave mhd od 5.8. Naozaj s nami robia ako s mentalne retardovanymi a my si to nechame len aby sa oni dobre nazrali a napchali si vrecka. Banda neschopnych privandrovalcov z hornej dolnej!
Pokiaľ sa naučím že do centra nechodím za nákupmi tak po čase sa naučím hľadať si spoločenské vyžitie tam, kam chodím. A nie tam, kde som prestal chodiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej
Ja určite také veci nikde nevidím, a čuduj sa svetu, zvládajú to v poriadku aj keď tam nemajú Bauhaus alebo Hornbach.