Reply on: Arrivaderci #247437:
Rovnako sa na to mozes pozerat tak, ze prekazkou v navsteve centra je to, ze su tam hlucne frekventovane stvorprudovky, cez ktore sa tazko predchadza na druhu stranu, ked vystupis z elektricky; ze sa tam neda pohodlne dostat na bicykli; alebo ze su tam namiesto chodnikov a zelene parkoviska, ktore treba obchadzat.Mimochodom, to, ze su bezne obchody a sluzby dostupne aj na periferiach, je predsa dobra vec uplne pre kazdeho! Ty sa nemusis z Dubravky trepat az do centra ale mas to na skok za domom, v ramci mesta neni potrebnej tolko dopravy (a infrastruktury pre nu, takze sa moze zrusit viac ako len ten jeden pruh) a v centre vznikne viac priestoru pre ludi co tam ziju, pre kulturne a spolocenske vyzitie, specializovane sluzby, alebo ten turizmus.
Naozaj sa podobne otazky riesia vsade, ale centra miest nevymieraju, ked odtial vytlacia auta a dialnice - prave naopak.
si
nuz, jednak mas potom v centrach miest o dost mensi pocet rezidentov (ci uz priamo byvajucich v tom centre alebo aj z periferie) a este obvzlast ak to skombinujes s politikou tohto mesta kde akekolvek zvysenie objednavky dopravnych vykonov je uz 30 rokov tabu a "nosny" dopravny system sa za tych 30 rokov podarilo predlzit tusim "az" o 2 km....
a netvrdim ze by sa mi (hocikde) tie auta nejak pacili, ale v tom ako to vyzera v tomto meste su bohuzial takmer pre kazdeho trosku starsieho rezidenta (= nezijuceho sam na intraku alebo v podnajme) nevyhnutnost... a kedze komunisti pocas byvaleho rezimu tie tunely pod karpaty postavit nestihli a tych sucasnych to ani nejak nezaujima, na nejake rozsirovanie obsluznosti verejnou dopravou kalaju z podobnej vysky tak sa to v nejakych dohladnych rokoch ani nejak nezmeni.... a nie, dochadzat kamsi na cycikli napriklad v takom pocasi ako dnes uplne v pohode 10+ km jednym smerom nie je ziadnou alternativou ani ked neberies nic a nikoho so sebou....