Obvod obce je vzhľadom na kontext zákona v poriadku. Zákaz stojacich cestujúcich je prevzatý z existujúcej právnej úpravy ako ochrana cestujúcich a existuje z dôvodu, aby špekulanti pri príležitostnej doprave neobchádzali použitie autokarov, ktoré v osvedčení o evidencii vozidla neumožňujú stojacich cestujúcich, čím sa zabezpečuje potrebný hygienický komfort cestujúcich hlavne na dlhšie trasy. Príležitostná doprava je práve tou dopravou, kde cestujúci nemá voľbu (pri pravidelnej aj osobitnej vieš odmietnuť nastúpiť, ale ak si žiak idúci na školskú exkurziu, možnosť odmietnuť viesť sa mestským autobusom 90 km by si nemal). Požiadavka na státie cestujúcich v meste bola vzhľadom na bezpečnosť a komfort racionálna.
Aké je vlastne rácio za tým že pre príležitostnú dopravu sú v tomto podmienky iné ako pre pravidelnú?
Navyše keď sa nad tým zamyslím, ten zákaz stojacich cestujúcich po novele platí len vo vojenských obvodov, keďže mimo nich je každý centimer v územnou obvode (nejakej) obce. Ale predpokladám že takto to zákonodarca nemyslel. Nejak mi uniká prečo je OK ak zo Zvolena do Sliača stojacich cestujúcich vezie pravidelná linka SAD Zvolen, ale keď ide kyvadlovka na SIAF tak zrazu sú tí stojaci cestujúci podľa zákona problém (OK, mne sa javí že na tú kyvadlovku vydávajú normálne PAL licencie, čo ale opäť nie je zrejme zámer autorov zákona).
36.V čl. I § 18 ods. 3 sa slová „a z príležitostnej autobusovej dopravy aj preprava stojacich cestujúcich“ nahrádzajú slovami „a ak je príležitostná autobusová doprava vykonávaná mimo územného obvodu obce, aj preprava stojacich cestujúcich“.
Moja pointa je že keď DPB bohapusto plytvá na svoje šotoušoviny (a toto nie je jediná, viď nezmyselné oživenie 21Tr), tak je veľmi ťažko cestujúcim vysvetľovať že im redukuje rozsah dopravy.
nuz, na druhej strane vcasne robenie poplachu moze mat aj nejaky efekt na rozdiel od robenia poplachu az po vyhlaseni zmien.... v tom lepsom pripade pri robeni poplachu az po vyhlaseni mozu skoncit len na par tyzdnov bez pouzitelnej vhd (ale ako impulz k tomu ze to auto potrebujes to je dostatocne - ale to je mozno prave aj cielom, aby co najviac zas vybrali na parkovacej dani....)
Áno, súhlasím. Nepovažujem to za vhodnú náhradu, resp. alternatívu. To priecestie sa musí nejako vyriešiť. Je to problém, ktorý sa vlečie celé desaťročia.
Posielať ľudí z Ostredkov na zastávku Slowackého nie je najšťastnejší nápad, keďže medzi priecestím a zastávkou nie je chodník, na samotnom priecestí je iba pás pre chodcov oddelený bielou čiarou a výstražníky sú tam postavené veľmi nešťastne (na strane od Trnávky je iba jeden na druhej strane cesty ako je peší koridor; na južnej strane sú síce tri, ale umiestnené tak, že chodec idúci cez priechod smerom k priecestiu nevidí ani jeden). Plus teba počítať so zdržaním na priecestí (ktoré je pri nákladných vlakoch momentálne znásobené pomalou jazdou na výjazde z Nového Mesta)
Ja som alergický na pseudoargument "nebudeme mať priame spojenie na stanicu". Väčšina obyvateľov mesta nemá priamu linku na stanicu! Teda ak nerátam nočáky.
To že linka 61 sa prehodí zo 63 je už známe dlho kvôli tomu že trolejbusy pôjdu na letisko DPB každé leto realizuje zmeny s cieľom zefektívniť verejnú dopravu. Tohtoročné zmeny sa ešte len finalizujú a budeme o nich včas informovať. Linka 39 na Ostredkoch nebude zrušená. V častiach Trnávky a Ostredkov dôjde k preorganizovaniu niektorých liniek a to najmä v súvislosti so zavedením nových hybridných trolejbusov. Na linke číslo 61 sa má mierne upraviť trasa, no určite nenastane situácia, že by sa zrušilo spojenie medzi Ostredkami a centrom mesta," reagovala na našu otázku hovorkyňa magistrátu Dagmar Schmucková.
"Linky 39 a 61 majú byť úplne odklonené z Ostredkov a nahradené linkou 63, ktorá však bude prichádzať z Trnávky na Clementisovu a nebude obsluhovať zástavky Súhvezdná a Planét a táto časť sídliska by ostala úplne bez obsluhy MHD."
- Miesto presunu na zastávku Súhvezdná môžu ísť na Astronomickú električku, tá ich do mesta dopraví. Podľa toho, ktorý panelák berieme, to budú mať rovnko ďaleko, niektorí dokonca bližšie. Z Planét môžu ísť na zastávku Slowackého, vzdialenú 250 metrov (peší presun, porovnateľný s prestupom napr. na Račianskom mýte medzi električkami a linkami premávajúcimi po Legionárskej).
"Tým by prišli obyvatelia o priame spojenie do mesta či na vlakovú stanicu."
- Priame spojenie do mesta im ostane. Dokonca budú mať priame spojenie aj s Patrónkou. Argumentovať priamym spojením na stanicu, na ktorú nemajú priamy spoj zvyšní obyvatelia Ružinova, ktorí chodia na zastávky Maximilliána Hella, Herlianska, Haburská, a plno ďalších? Čo tým chcú povedať? Ostatní obyvatelia ružinova tých poslancov nezaujímajú, keď im nevadí že nemajú priamy spoj na stanicu?
"Je to historicky jedna z najstarších a najznámejších liniek pre spojenie tejto časti Ružinova s celým frekventovaným územím mesta (námatkovo priame spojenia pre obyvateľov Ostredkov a Trnávky na Bajkalskú, Trnavské mýto, Račianske mýto, Námestie slobody, Kollárovo námestie, Zochová, ZOO, cintorín Slávičie údolie."
- Áno, linka historicky vznikla v čase, kedy boli cesty prázdne, zápchy neboli, bola lacná nafta a dostatok vodičov.
- Spojenie na Bajkalskú ostane, takisto na Trnavské mýto, Račianske mýto. Pribudne spojenie na SAV, Patrónku. Na Námestie slobody, Kollráovo námestie a pod. sa všade dostanete s jedným prestupom. Nech mi páni poslanci ukážu prípady, kde vzniknú DVA prestupy naviac.
"Už tým, že z tejto trasy presuniete 61, stratia obyvatelia priame spojenie ďalej do mesta a na stanicu..."
- Opakovaný pseudoargument. Množstvo ľudí nemá priame spojenie na stanicu. Už skončite s dogmou "Neprežijem bez priamej linky na stanicu." Väčšina mesta NEMÁ priamu linku na stanicu a nenariekajú kvôli tomu.
Schválne, spočítaj si koľko stojí denná premávka po dobu napr. pol roka a za tú cenu by si nielen že mal historickú 14Tr, ale aj spojazdnený Orelikon a rozbehnutú rekonštrukciu Studánky. Momentálne, a to už dlhšie, historičáky stoja. Neviem o tom že by sa nejaká historická 14Tr vôbec robila. Nerobí sa nič, všetko stojí. A už pár mesiacov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike