Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: sajmino #246179:
Keď všetko pôjde ako má, podľa harmonogramu dodania v obstarávaní je napísané prelom máj/jún kedy má prísť prvý kus, ktorý bude následne robiť homologizačné skúšky čo može trvať mesiac až dva. Takče v lepšom prípade v premávke bude prvý kus s ľuďmi v júli a v horšom prípade august. 🙂
Tak z mojho dnesneho pozorovania by som k vyluke doplnil, ze Spitalska bola pre bezcov vyhradena iba v jazdom pruhu a elektricky po nej mohli premavat obojsmerne. Jedine by ich trebalo docasne pozastavit pri prebehu velkej skupiny v tom zuzenom mieste na Americkom. Takze L4 mala ist cez Spitalsku obojsmerne a L1/L3 mohli prejazdovat medzi sebou a vyluka by sa ich dotkla minimalne. Tiez keby bola vola, tak na triagli na Sturovej by sa dalo otacat cuvanim, cize by medzi rozseknutymi zastavkami L3 bolo iba cca 150metrov a takyto rozsah vyluky na elektrickach uz by som povazoval za minimalny a akceptovatelny.
Reply on: sajmino #246179:
Posledný uvádzaný termín dodania bola tuším jar 2023, ale po dodaní sa bude ešte nejakú dobu testovať bez cestujúcich.
dobry vecer...kedy bude jazdit ten 24 metrovy solaris (Škoda)?
dakujem
Reply on: Andrej #246176:
Pretoze v normalnej firme si vedia spocitat, ze uz nie sme v devatdesiatych rokoch s dvadsatpercentnou nezamestnanostou. Ten prepracovany a vystresovany, odhliadnuc od kolisavej kvality jeho vykonu, ti ukaze fakaca a pojde o dom dalej. A z dlhodobeho hladiska je lacnejsie mat tam stabilnych spokojnych ludi odvadzajucich kvalitnu robotu nez nonstop zaucat novych, ktori odvedu robotu prinajmensom priemernu.
Reply on: N/A #246174:
Áno, v tom momente sa jazdí v režime linka cieľ.
Reply on: N/A #246175:
Moje skusenosti su presne naopak. Tymto nechcem objahovat statne firmy, tam maju zas ine problemy, ale ked jedina priorita sukromnej firmy je vytvorit zisk pre seba a pre akcionarov, tak to aj vyzera. Vsak naco platit 2 ludi, ktori by mohli robit tu pracu a byt pri tom spokojni, ak mozu platit len jedneho vystresovaneho, prepracovaneho, nedostatocne plateneho cloveka?
Reply on: Andrej #246173:
Tu si dovolím maximálne nesúhlasiť, podľa mojich viacerých skúseností bol vždy v súkromných organizáciách lepší poriadok a manažment, ako v štátnych.
Reply on: Ike #246155:
Napr. dnes PZ zatvoril jednu križovatku neplánovane. V tom momente bolo všetko inak.

Čiže tiež súhlasím, že je to nereálne.
Reply on: Arrivaderci #246156:
Uz si v zivote pracoval pre nejakeho sukromnika?

Sukromne firmy su jedina vec na tomto svete, ktore su este menej schopne nez statne.
Reply on: 810zssk #246162:
Ešte by mohla byť prejazdná aspoň časť Karadžičovej. 50 a 70 by tak jazdili normálne cez AS, len by za Čulenovou odbočili k Mostu Apollo. Ešte by mohol maratón viesť po Lazaretskej na Špitálsku a ďalej po Záhradníckej do Ružinova, aby sa úplne vyhol Karadžičovej.
Reply on: Arrivaderci #246168:
Vidim, ze otazka ohladom veku bola asi fakt na mieste.

Pretoze ja som v mojom prispevku #246160) reagoval iba na cast o sukromnikovi, ale ty si v naslednej odpovedi #246168) reagoval ... Takze pre DPB a mesto sa nevyplati ...

Snad si uvedomujes ten rozdiel.
Reply on: Arrivaderci #246169:
Tu to ide a výluky nahrané sú. Ale teda bolo by dobré napr. oznámiť plynovému alebo vodovodnému potrubiu aby praskalo v súlade s pripraveným grafikonom NADky 😂
Reply on: Ike #246157:
Kolko % vozidiel ma este stary palubak? A kolko z nich nemusi byt vypravenych pocas, ako tu krasne niektori argumentovali, nedele ked nikto nikam nejazdi? Nemame dost vozov s normalnym palubakom, aby sa to dalo lahko spravit?

V inych mestach maju v palubakoch nahrane aj vyluky, ktore si vies nastavit v pripade potreby a trvaju trebars 30 minut a ohlasia vsetky zastavky po ceste, kde vozidlo stoji a normalne sa hlasia v systemoch. Tu to nejde?
Reply on: jozin #246160:
" hmm, kolko mas rokov ?"

Trapna otazka ale zvykli sme si.

Takze pre DPB a mesto sa nevyplati mat poriadne spravene CP/informacne systemy aby obyvatelia vedeli slusne cestovat alebo sa dostat kam potrebuju napriek tomu, ze je ohlasena niekolko tyzdnov vopred akcia obmedzujuca pol stareho mesta. Dobre vediet priority mesta.
Reply on: 810zssk #246166:
Tento post som si nevšimol. Ale áno, na toto som mal možnosť opýtať sa ľudí, ktorí riešili MHD v niektorých svetových metropolách a presne toto bol ich názor. Radšej účelovo nejazdit po regularnych trasách ako jazdiť a ťahať cestujúcich za nos.
Reply on: Ike #246163:
Damage ale môže mať rôzne úrovne. Iste, to že sa mi predĺži cesta bude bolieť tak či tak, ale ak si ešte budem musieť dať rezervu ďalších 30 minút na náhodnú premávku, tak to bude bolieť ešte viac.

K operatíve viď #246153 na ktorý si pôvodne reagoval - časy výluky by mali byť fixné, aj keď sa uzávierka skončí skôr.
Reply on: zakaznik #246164:
Zmena GVD nemá na grafikon DPB až taký vplyv. Ten grafikon DPB sa mení značne častejšie, možnože aj raz týždenne.
Reply on: Ike #246161:
Tak pol roka asi nie, keďže ku koncu roka sa zvykne robiť decembrová zmena, vianoce a nový rok...
Reply on: 810zssk #246162:
Damage is done už len tým, že sa maratón koná a má dopad na nosný systém dopravy.

Ja som nepovedal, že DPB tie grafikony robiť nemal, iba to, že chápem, že ich nerobil. Ak je to navyše v rovine prudkej operatívy, je pravdepodobné, že by v niektorých prípadoch ani tie alternatívne grafikony neboli použiteľné.

Ak je tam viacero variantov pre jednu linku, tak to nie je ani technicky možné, keďže staré palubáky fungujú na báze BIOSu a mizerná pamäť nepustí. Neobhajujem, nehaním, len informujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement