Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #246174:
Áno, v tom momente sa jazdí v režime linka cieľ.
Reply on: N/A #246175:
Moje skusenosti su presne naopak. Tymto nechcem objahovat statne firmy, tam maju zas ine problemy, ale ked jedina priorita sukromnej firmy je vytvorit zisk pre seba a pre akcionarov, tak to aj vyzera. Vsak naco platit 2 ludi, ktori by mohli robit tu pracu a byt pri tom spokojni, ak mozu platit len jedneho vystresovaneho, prepracovaneho, nedostatocne plateneho cloveka?
Reply on: Andrej #246173:
Tu si dovolím maximálne nesúhlasiť, podľa mojich viacerých skúseností bol vždy v súkromných organizáciách lepší poriadok a manažment, ako v štátnych.
Reply on: Ike #246155:
Napr. dnes PZ zatvoril jednu križovatku neplánovane. V tom momente bolo všetko inak.

Čiže tiež súhlasím, že je to nereálne.
Reply on: Arrivaderci #246156:
Uz si v zivote pracoval pre nejakeho sukromnika?

Sukromne firmy su jedina vec na tomto svete, ktore su este menej schopne nez statne.
Reply on: 810zssk #246162:
Ešte by mohla byť prejazdná aspoň časť Karadžičovej. 50 a 70 by tak jazdili normálne cez AS, len by za Čulenovou odbočili k Mostu Apollo. Ešte by mohol maratón viesť po Lazaretskej na Špitálsku a ďalej po Záhradníckej do Ružinova, aby sa úplne vyhol Karadžičovej.
Reply on: Arrivaderci #246168:
Vidim, ze otazka ohladom veku bola asi fakt na mieste.

Pretoze ja som v mojom prispevku #246160) reagoval iba na cast o sukromnikovi, ale ty si v naslednej odpovedi #246168) reagoval ... Takze pre DPB a mesto sa nevyplati ...

Snad si uvedomujes ten rozdiel.
Reply on: Arrivaderci #246169:
Tu to ide a výluky nahrané sú. Ale teda bolo by dobré napr. oznámiť plynovému alebo vodovodnému potrubiu aby praskalo v súlade s pripraveným grafikonom NADky 😂
Reply on: Ike #246157:
Kolko % vozidiel ma este stary palubak? A kolko z nich nemusi byt vypravenych pocas, ako tu krasne niektori argumentovali, nedele ked nikto nikam nejazdi? Nemame dost vozov s normalnym palubakom, aby sa to dalo lahko spravit?

V inych mestach maju v palubakoch nahrane aj vyluky, ktore si vies nastavit v pripade potreby a trvaju trebars 30 minut a ohlasia vsetky zastavky po ceste, kde vozidlo stoji a normalne sa hlasia v systemoch. Tu to nejde?
Reply on: jozin #246160:
" hmm, kolko mas rokov ?"

Trapna otazka ale zvykli sme si.

Takze pre DPB a mesto sa nevyplati mat poriadne spravene CP/informacne systemy aby obyvatelia vedeli slusne cestovat alebo sa dostat kam potrebuju napriek tomu, ze je ohlasena niekolko tyzdnov vopred akcia obmedzujuca pol stareho mesta. Dobre vediet priority mesta.
Reply on: 810zssk #246166:
Tento post som si nevšimol. Ale áno, na toto som mal možnosť opýtať sa ľudí, ktorí riešili MHD v niektorých svetových metropolách a presne toto bol ich názor. Radšej účelovo nejazdit po regularnych trasách ako jazdiť a ťahať cestujúcich za nos.
Reply on: Ike #246163:
Damage ale môže mať rôzne úrovne. Iste, to že sa mi predĺži cesta bude bolieť tak či tak, ale ak si ešte budem musieť dať rezervu ďalších 30 minút na náhodnú premávku, tak to bude bolieť ešte viac.

K operatíve viď #246153 na ktorý si pôvodne reagoval - časy výluky by mali byť fixné, aj keď sa uzávierka skončí skôr.
Reply on: zakaznik #246164:
Zmena GVD nemá na grafikon DPB až taký vplyv. Ten grafikon DPB sa mení značne častejšie, možnože aj raz týždenne.
Reply on: Ike #246161:
Tak pol roka asi nie, keďže ku koncu roka sa zvykne robiť decembrová zmena, vianoce a nový rok...
Reply on: 810zssk #246162:
Damage is done už len tým, že sa maratón koná a má dopad na nosný systém dopravy.

Ja som nepovedal, že DPB tie grafikony robiť nemal, iba to, že chápem, že ich nerobil. Ak je to navyše v rovine prudkej operatívy, je pravdepodobné, že by v niektorých prípadoch ani tie alternatívne grafikony neboli použiteľné.

Ak je tam viacero variantov pre jednu linku, tak to nie je ani technicky možné, keďže staré palubáky fungujú na báze BIOSu a mizerná pamäť nepustí. Neobhajujem, nehaním, len informujem.
Reply on: Ike #246155:
Už lepšie ako tento rok ten maratón nezorganizuješ.

Takže neviem, proste hodíme cestujúcich cez palubu, lebo normálne im umožniť naplánovať si cestu tak aby sa vedeli na MHD spoľahnúť je veľa zbytočnej práce? Potom sa nedivme že sa na tú MHD spoliehať nechcú.
Reply on: zakaznik #246158:
Spravíš alternatívny grafikon pre maratón pol roka vopred. Paráda. Si jednička.

Akurát, že za ten polrok sa ti hlavný grafikon pomení natoľko, že zistíš, že ten alternatívny môžeš robiť na novo.
Reply on: Arrivaderci #246156:
hmm, kolko mas rokov ?

Sukromnik si v prvom rade spocita, ci mu ta praca navyse prinesie nejaky zisk. Ak nie, tak je to zbytocna praca (presne ako si napisal) a rozhodne ju nebude robit.
Reply on: Ike #246157:
Grafikonisti DPB poberajú úkolovú mzdu? 🤔
Reply on: N/A #246152:
Začiatok je pevne stanovený a nie je problém posledné výlukové spoje označiť poznámkou, že spoj ide iba v prípade neskoršieho obnovenia pôvodnej trasy.

Všimol som si, že maratón sa koná každý rok, takže niektoré výlukové plány je možné použiť aj opakovane.

Pochybujem, že oddelenie cestovných poriadkov je celoročne pracovne vyťažené na 100%. Takže niektoré veci je možné pripravovať aj vopred, dokonca aj s tým, že sa niektoré varianty sa nedostanú do praxe.

Ale vieme ako to funguje v DPB. Keď sa kedysi otváralo obchodné centrum Eurovea (1), tak v DPB z toho boli šokovaní a začali riešiť linkové vedenie v oblasti pár dní vopred. Keďže si asi nikto z managementu nevšimol stavebný ruch vedľa DPB a nikomu ani na um nezišlo, že by mohla prísť v súvislosti s tým nejaká požiadavka na zmenu organizácie dopravy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.