Reply on: J #24551:
Tam je trochu problem s uskladnenim vodika. Ako najlahsi prvok vobec sa totiz vyparuje uz pri 20 Kelvinoch, tj. -253 stupnoch Celzia. Da sa sice dobre uskladnit v paladiu, ale to je drahe a tazke. Dalsi problem, kvoli ktoremu este vsetci nejazdime na vodik, su dost velke energeticke straty (mala ucinnost) pri elektrolyze vody a naslednom spalovani. Teoretickym klucom ku vsetkemu je rovnica 2 H2 + O2 -> 2 H2O, ktora je v uvedenom smere exergonicka, v opacnom endergonicka.Mimochodom, vodik sa nemusi prevadzat na elektrinu, ale da sa pouzit aj priamo ako palivo do spalovacich motorov.
Koniec koncov, autobusy na vodik uz jazdia (zatial vacsinou ako prototypy) v Nemecku, Norsku, Australii, USA a inde.
Ale v samotnom Londyne uz niektori prisli aj na vyhody trolejbusu. Londyn je v tomto dost podobny Prahe, zrusil trolejbusy uz v roku 1960 a dodnes sa nenasiel nikto, kto by ho zaviedol spat. Skupina ludi, snaziaca sa o navrat trolejbusov do Londyna, ma aj pekne stranky http://www.tbus.org.uk/ .
galiyosha
Bratislava metro zatial fakt nepotrebuje. Ktosi mi hovoril, ze prevadzkova rychlost elektrickovej linky 1 je 25 km/h, prazskeho metra A 27 km/h. A to nas optimalizacia zastavkovej siete a vybudovanie plnej preferencie este len caka (dufam).