Dokonca mam maturitu z chemie a slovo endergonicky a exergonicky vyjadruje privod, resp. vystup energie, zatial co endotermicky resp. exotermicky vyjadruje privod resp. vystup tepla. Preto som si dovolil pouzit vseobecnejsi termin :)))
Trollino nielen ze ma moznost zabudovania pomocneho agregatu, ale myslim, ze Ostravaci uvazuju dokonca o plnohodnotnom duobuse - s elektromotorom i vykonnym dieselovym motorom, aby sa dal povedzme v centre prevadzkovat pod drotmi a mimo centra vysplhat napriklad do odlahlej dedinky v kopcoch. Totiz napriklad 21TrACI na pomocny agregat plazi po rovine 30 km/h, a toto nove "UrbiTrollino" by liezlo na diesel rovnako svizne ako na elektrinu. Akurat by za obet padli tie tri sedadla vzadu a ta "kadibudka" by sa rozsirila na celu sirku vozidla.
Mozno by o tejto uvahe vedel nieco blizsie Jenki, ja som to pocul viacmenej ako drb
Tam je trochu problem s uskladnenim vodika. Ako najlahsi prvok vobec sa totiz vyparuje uz pri 20 Kelvinoch, tj. -253 stupnoch Celzia. Da sa sice dobre uskladnit v paladiu, ale to je drahe a tazke. Dalsi problem, kvoli ktoremu este vsetci nejazdime na vodik, su dost velke energeticke straty (mala ucinnost) pri elektrolyze vody a naslednom spalovani. Teoretickym klucom ku vsetkemu je rovnica 2 H2 + O2 -> 2 H2O, ktora je v uvedenom smere exergonicka, v opacnom endergonicka.
Mimochodom, vodik sa nemusi prevadzat na elektrinu, ale da sa pouzit aj priamo ako palivo do spalovacich motorov.
Koniec koncov, autobusy na vodik uz jazdia (zatial vacsinou ako prototypy) v Nemecku, Norsku, Australii, USA a inde.
Ale v samotnom Londyne uz niektori prisli aj na vyhody trolejbusu. Londyn je v tomto dost podobny Prahe, zrusil trolejbusy uz v roku 1960 a dodnes sa nenasiel nikto, kto by ho zaviedol spat. Skupina ludi, snaziaca sa o navrat trolejbusov do Londyna, ma aj pekne stranky http://www.tbus.org.uk/ .
Ja si myslim, ze napriklad stranka www.prazsketramvaje.cz je uplne super -- clovek, co ju tvori, tomu musi venovat ohromnu spustu casu.
Bratislava metro zatial fakt nepotrebuje. Ktosi mi hovoril, ze prevadzkova rychlost elektrickovej linky 1 je 25 km/h, prazskeho metra A 27 km/h. A to nas optimalizacia zastavkovej siete a vybudovanie plnej preferencie este len caka (dufam).
Leon: Bratislava v blízkej i ďalekej budúcnosti (30rokov) metro mať nebude. Chvalabohu. Ide sa budovať rýchlodrážna električka. Ak chceš vedieť podrobnosti napíš, samozrejme radi ti odpovieme.
Ďakujeme za pochvalu stránok, aspoň niečo je lepšie v BAratislavskej MHD ako v tej Pražskej, a ďakovať za to môžeme vrchnému webmajstrovi d3k0vi. Sláva a chvála mu. Myslím si, že keby sme mali kráľovstvo tak ho navrhnem na rytiera zlatého PC či iné vyznamenanie
Stránky MHD Praha je www.dpp.cz
Tak se mrkněte. Autobusum je určena stránka
www.citibus.cz
Tramvajím www.prazsketramveje.cz
Simulator metra je na www.mechanik.wz.cz
Tak zas nikdy zdar!
Nazdar lidi!
Máte fakt dobry internetový stránky.Já jsem z Prahy,
naše stránky vašim nesahaj, ani po kolena.
Az budete mít metro tak to bude uplně nejlepší,ulehčí se povrchové dopravě.
Na TA3 v relácii svet technológii hovorili o Citarách pre London s palivovými článkami. Vodu rozštiepiš na vodík a kyslík a následným spájaním vznikne elektrina, ktorá poháňa vozidlo (popísané zhruba čo som o tom videl dokument). Odpadný produkt je para (nie ten ing.):-p London tento krok odôvodňue tým, že potrebujú v meste MHDčku, ktorá neznečisťuje vzduch a živ. prostredie. Nevýhodou tohto systému je, že jeden takýto autobus stojí 1mil libier !!!!!!!!
Možno by im niekto mal napísať a ukázať trolejbusy Myslím, že keby vybudovali trať tak v konečnom dôsledku ich to výjde lacnejšie ako hentaké busy. Ale je predpoklad, že pri veľkých dodávkach po celej Európe cena takéhoto vozidla klesne. Možno raz keď budú tieto technológie lacnejšie trolejbusom a autobusom v dnešnom ponímaní odzvoní a nahradia ich busy s akumulátromi, či práve s palivovými článkami. Spojí sa tak výhoda nezávislosti busov a čistoty trolembusov
Tiež tam ukazovali Hummer na niekoľko rôznych ekologikývh pohonov. ozor nie niekoľko rôznych Hummerov, ale jeden na niekoľko pohonov.
Ľoď so solárnymi panelmi, ktoré zároveň fungovali ako plachty.
Či športiak, najrýchlejší vo svoje triede s pohonom na akumulátory, dojazdom 400Km na jedno nabitie. Zatiaľ s olovenmi batéiami ale idú Li-Ionové čím znížia hmotnosť o 270Kg!!!
kto si to chce všeko pozreť v originály reláciu z dneška nájde aj na webe www.TA3.com
Oznacit Soderbergovu verziu za "remake" Tarkovskeho je ta najvacsia krivda, co obom filmom mozes spravit -- Soderberg natocil uplne iny film (a, samozrejme, neporovnatelny s Tarkovskym). Ospravedlnujem sa za off-topic.
m@rtin: Bere mi dosť času sledovanie tohto webu a vedel som, že sa chytíš a niečo mi nájdeš
Ja som len povedal čo som videl, ale potvril to tam aj nejaký hosť, že je to tak. Takže teraz neviem, že to súvisí s tým že Česká vláda ide šetriť. Ale zrejme sa zúčastňuješ aj pravidelných zasadaní vlády, takže vieš čo a ako:-p (just joke)
"Tak potom máte nahovno verejnoprávnu televíziu, ktorá stále klame pretože koridory sa stavajú podľa plánu, pretože nikdy nešlo 90mil ročne na údržbu ochranného systému metra etc. etc." Vyber si.
Preco idiot? Vedel som o tom, len som chcel trosku spropagovat eurotel Predvcerom som im volal, ze mi nejde wap.imhd.sk a ani kamaratovi s GPRS. Po 5 minutach cakania mi povedali, ze je chyba v servri ET a ze o par hodin to opravia.. Ale stale to nejde. Ale v pondelok to mozno odblokuju.
Re #24424 J: Marianum, rovnako ako OLO ako mestska organizacia mala prebytok penazi, tak objednali zastavku, a tym sa peniaze trochu premiestnili do DPB. Dokonca OLO okrem OLO Bazova tusim zaplatilo aj za OLO Ivanska cesta, ale ta zastavka tusim bola hned zrusena, ak vobec bola.
Re #24437 fobust: Vrazdil by som Neviem ci to tak skomolila Pravda, alebo im boli podane nespravne informacie. Nepaci sa mi na to tom clanku toto:
- nikde sa nehlasia priebezne zastavky, ani vonku ani vnutri, iba nasledujuca. Ale kedysi boli aj priebezne
- v akej aspon jednej elektricke je funkcne hlasenie zastavok? Raz som isiel nejakou 7112 tusim a hlasilo to jedinu vec, na L. Stura ked nastupili ludia, tak sa ozvalo "Konecna zastavka, prosim vystupte" To bolo vsetko.
- aby dojazdy brali cestujucich je rovnako mozne dat plastovu tabulu (No ano, zas by som bol napomenuty, ze to ide iba do zotmenia... Ako keby tie tabule neboli podsvietene...)
- Do vozovne neberu ludi vsetky 201, lebo posledna nie, pretoze "vodic nestiha vzdy sluzobak" Ale to je detail
J:
Kdybys nebyl jenom trochu línej a tak zaujatej, tak si nejdřív najdeš nějaké informace. Hledal jsem je 5 minut a našel jsem jich spousty. Třeba http://koridory.sf.cz/.
m@rtin