Za hlbokého socíku, keď všetko, čo bolo MHD, muselo byť červené, hovorili pražskí vodiči o cestujúcich: "Postav před Pražáka ho*no namalovaný na červeno, vstoupí do něj". Zjavne to platí aj dnes a nielen pre Pražanov...
Konečne niekto nahlas povedal, že je nezmysel rozbíjať centrálny uzol.
Akurát nerozumiem, čo také sa má zas a znova preverovať na Filiálke, o ktorej konštatujú, že sa aj tak nebude v rozumnej dobe realizovať.
ÚHP posúdilo Dopravný uzol Bratislava:
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)" https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail
Na 102% podporujem nový železničný grafikon 2022/23. A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB. Na počet obyvateľov máme veľa vlakových spojení. V drvivej väčšine kričia tí, čo nevedia vyjsť z komfortnej zóny.
este si ani raz nezazil mimoriadku ze by Ta vylozili dakde po ceste ? (a teda este urcite byvas dakde pred zst vinohrady, inac by Ta dojazdy a popoludnajsie 7ky domov nedoviezli...)
Tak ja keď napríklad nastupujem na Račianskom mýte a ide električka smerom do Rače (doplnené - samozrejme bývam ešte pred Vinohradmi), tak nastúpim na každú, bez ohľadu na to, čo má na displeji, a ešte sa mi nestalo, že by ma domov neodviezla.
Na 93 by sa mali primárne vypravovať vozy z 3. DP (tak, ako to je teraz), pretože je ku konečnej najbližšie a hlavne je na konci sídliska, čo je praktické, keďže prvý spoj ide smerom do mesta a posledný zase z mesta. 1. DP by mala vypravovať iba pár poradí (napr. na prvý spoj zo stanice, špičkové a nočné poradia). Minimálne kvôli 93 (zišli by sa ale aj na 68 a 91) malo ísť aspoň 10 Otokarov do Petržalky namiesto 2. DP (napr. #3372-3381), pretože takto budú buď na 93 jazdiť NB18, alebo sa bude robiť množstvo jalových kilometrov (ako napr. na 98, kde ide asi 5 poradí naprázdno na Trnávku). Keďže na 74 pôjdu sóla a 31 už 2. DP nevypravuje, tak by tam bohato stačilo 20 Otokarov a 23 NS12 (náhrada za SU15 na 74). Na 96 by mala prvý spoj z Prokofievovej a posledný spoj na Prokofievovu robiť 3.DP aj s dojazdom zvyšné by mohli kľudne zostať aj 2.DP.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)"
https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail
Čo na to hovoríte?