1. Drvivá väčšina priechodov v KE vznikla pred začiatkom platnosti vyhlášky 30/2020 Z. z., v ktorej sa objavilo miesto pre predchádzanie, vrátane i tých cez rekonštruované električkové trate (posledné úseky boli dokončené v 2018). Odvtedy sa viac-menej iba obnovuje VDZ v takej podobe, v akej bol schválený CSO a KDI.
2. Veľa košických dopravných inžinierov nevie o viacerých nových prvkoch vodorovného značenia, za čo môže aj to, že aj 2 roky od začiatku platnosti vyššie uvedenej vyhlášky chýbajú VL 6.2, ktoré by presnejšie stanovili používanie vodorovných dopravných značiek.
3. Neviem či v KE je vôbec nejaký priechod pre chodcov cez električkovú trať, ktorý by bol svetelne riadený nonstop 24/7, drvivá väčšina CSS v meste sa prepína do blikavej oranžovej okolo 22:00 a zapína znova o cca 05:00.
Za hlbokého socíku, keď všetko, čo bolo MHD, muselo byť červené, hovorili pražskí vodiči o cestujúcich: "Postav před Pražáka ho*no namalovaný na červeno, vstoupí do něj". Zjavne to platí aj dnes a nielen pre Pražanov...
Konečne niekto nahlas povedal, že je nezmysel rozbíjať centrálny uzol.
Akurát nerozumiem, čo také sa má zas a znova preverovať na Filiálke, o ktorej konštatujú, že sa aj tak nebude v rozumnej dobe realizovať.
ÚHP posúdilo Dopravný uzol Bratislava:
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)" https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail
Na 102% podporujem nový železničný grafikon 2022/23. A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB. Na počet obyvateľov máme veľa vlakových spojení. V drvivej väčšine kričia tí, čo nevedia vyjsť z komfortnej zóny.
este si ani raz nezazil mimoriadku ze by Ta vylozili dakde po ceste ? (a teda este urcite byvas dakde pred zst vinohrady, inac by Ta dojazdy a popoludnajsie 7ky domov nedoviezli...)
Tak ja keď napríklad nastupujem na Račianskom mýte a ide električka smerom do Rače (doplnené - samozrejme bývam ešte pred Vinohradmi), tak nastúpim na každú, bez ohľadu na to, čo má na displeji, a ešte sa mi nestalo, že by ma domov neodviezla.
N/A