Reakcia na: N/A #244650:
"No to mi je jasné, že je to prežitok starej vyhlášky. Len nerozumiem tomu obnovovaniu." Ak by chceli meniť vodorovnú značku, je potrebné robiť nový projekt dopravného značenia... Na obnovenie vyobrazenia značky však žiaden projekt robiť netreba.
Dispecer
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)"
https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail
Čo na to hovoríte?