v regiobusoch som v poslednom čase zachytil hlásenie, že "všetky zastávky prímestských autobusov sú na znamenie." Následne dodatok v zmysle: včasným znamením vodičovi prispievate k plynulosti vašej prepravy, či niečo v tom zmysle.
Ja si práveže myslím, že všade by sa mal používať názov zastávky v rovnakom tvare, keďže by to mohlo evokovať, že ide o dve rozdielne zastávky. A taktiež ak názov obsahuje iniciálovú skratku, tak zvukové hlásenie by nemalo prečítať celý názov, podľa ktorého daná skratka vznikla (predstavujem si to, že hlásenie by bolo "Most eSeNPé" a nie Most Slovenského národného povstania")
ja vzdy ked vidim STN tak ma napadne nieco v zmysle STN EN ISO 17660-1 a nasledne sa musi tomu co toto pomenovanie zastavok vymyslel zacat celkom slusne stikutat
Mňa to najviac fascinuje v tom že to zaviedli v roku 2022, keď v GTFS existujú položky pre rôzne nástupištia už aspoň dekádu. Ešte sa to dalo pochopiť kedysi pri "legacy" systémoch ktoré boli vytvorené keď bola zastávka len jeden objekt (aj keď Poliaci si to už vtedy vedeli poriešiť tak že do systému zaviedli zastávky Dworzec Glowny 01, Dworzec Glowny 02, atď.), ale toto je úplne nové a malo to byť spravené podľa dnešných štandardov.
Druhá vec je tento blbý zlozvyk do elektronických systémov kde nie je žiadne priestorové obmedzenie na dĺžku názvov, vkladať rôzne skratky a potom si ako cestujúci domýšľaj pod akým formátom si to dopravca do systému zaviedol. Pravidelne mám tento problem pri zastávke Stn. Podunajské Biskupice. Začnem písať "Podunajské" a nemám žiadne výsledky, lebo niekto to skrátil na "Stn. P. Biskupice". Načo preboha? Ak tuhľa o 130 km severne, kde tiež používajú JDF a GTFS, dokážu mať v systéme zavedenú zastávku "Nemocnice Milosrdných bratří", prečo v BA nie je možné mať zastávku "Stanica Podunajské Biskupice" ktorá má presne rovnaký počet znakov? Skracovanie chápem na papierových CP a elektronických tabuliach, ale rozhodne nie na webe.
Tak SAD DS to dokázala, a jednotlivé nástupištia sú vyznačené zvlásť so svojimi polohami, aj so spojmi. Tak u nás spoje SAD DS sú správne rozpísané pre príslušné nástupište.
to s tým jedným bodom by nemusel byť až taký problém, keď podľa môjho pozorovania u väčšiny regionálnych autobusových dopravcov prevláda názor, že okrem (kvázi)autobusových staníc môže mať každá zastávka najviac 2 stanovištia a aj tie musia byť oproti sebe, viď napr. zastávky v MA v okolí námestia, v Modre okolo hlavnej križovatky v Kráľovej, Cífer, Trnavská vs. Cífer, rázcestie Pác...
však donedávna boli podobné excesy aj u DPB, ten sa však občas vybral druhým smerom(Pod Stanicou) a na druhej strane napr. Vysoká s Kollárovým námestím alebo Zochova s Kapucínskou ešte stále nemajú spoločný názov napriek tomu, že reálne ide o jeden prestupný uzol.
Pribudli v Google mapách zastávky v jednom, spoločnom bode, a offline odchody spojov.
Vozidlovy informačný systém tiež zobrazuje odchody z najbližšej zastávky aj iných dopravcov mimo IDS BK, co som si všimol až len teraz.
si