Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: RI99 #244382:
Áno, je to typ vozidla.

Mierne nesedia skratky.

Organizačná štruktúra je takáto:
1. DPA, 2. DPA, 3. DPA
1. DPT, 2. DPT
1. DPE, 2. DPE
Zdravím, vedel by mi prosím niekto vysvetliť, čo znamenajú tieto písmená (predpokladám, že „A“, „E“ a „T“ sú druhy vozidiel) a aký to má systém značenia, popr. či je to aktuálne?

výpravňa 1. DPA Trnávka
výpravňa 2. DPA Trnávka
výpravňa 3. DTPA Krasňany
výpravňa 4. DPA Petržalka
výpravňa 1. DTPE Jurajov dvor
výpravňa 2. DTPE Krasňany
výpravňa T Hroboňova
výpravňa T Trnávka

Ďakujem pekne.
Reply on: Joyki #244371:
Toto som zažil pred pár dňami aj ja v Šenkviciach. 4 autobusy, všetky pripojné k vlaku, tri čakali a štvrtý si veselo odišiel podľa CP 🤷🏻‍♂️
Ja mám zase s čakaním 666 na S60 v SC aj 528 smer PK na 527 smer Viničné v Slovenskom Grobe na Pezinskej celkom pozitívne skúsenosti, aj keď najmä pri tej 527 vs. 528 väčšinou platí, že schytajú v zápchach podobné zdržanie, takže 528 síce 15:15 neodíde, ale cestujúci z Čiernej Vody a Malého Raja ju stihnú.
Svojho času som mal v tomto smere malú dušičku a pokiaľ 527 meškala viac, než 7 minút, radšej som ako prestupnú zastávku hlásil Viničné, domovina, aj keď to znamenalo, že stihnem až S55.
Reply on: Andrej #244378:
Už viem čo myslíš, no neviem čo je príčina týchto zvukov, ale podľa mňa to bude vec výzbroje..
Reply on: N/A #244377:
Ano, to piskanie je ten isty zvuk co robia 7112-7122, a 7123+ sumia.
Reply on: Andrej #244376:
Neviem si moc predstaviť zvuky, ktoré popisuješ, myslíš ten zvuk ako K2S?
Inac, kym sa tu bavime o T3P, preco piska vyzbroj na 7787 a 7799 a ostatne sumia? Co si pamatam zo starych casov, vsetky starsie vozne piskali, ale asi spravili nejake upravy? Nevie niekto o co ide, a kedy to spravili?
Reply on: N/A #244374:
Áno, presne. Pri stlačenom blokovanī to ide do odporníka.
Reply on: Pe67 #244373:
Pokiaľ viem, s T3P treba pod vzdušnou križovatkou brzdiť so stlačeným blokovaním.
Reply on: N/A #244368:
Ha? To fakt?

Tak načo potom DPB dáva do pokynov pre správnu techniku jazdy s vozidlom (súpravou) s rekuperáciou že sa nemá brzdiť pod trolejovými kríženiami a pod.(pokiaľ to dopravná situácia dovoľuje).

Jazdieval som aj s T3P a môžem povedať že tie vozidlá určite rekuperovali. Teda cez deň. Skoro ráno, alebo večer, alebo víkend ani nie (to sa dá rozoznať podľa zvuku pri brzdení či to ide do odporníka alebo nie). Nám to bolo vtedy vysvetľované tak, že ak to sieť nie je z nejakého dôvodu schopná prijať, tak vtedy to ide do odpornīka.
Reply on: N/A #244361:
A práve preto, keď boli T3P v Krasňanoch, tak každý deň jazdili od rána do noci a na poruchy chodili iné vozy.
Reply on: 810zssk #244366:
Ani garantované pripojte nečakajú (posledný vlak, posledný autobus), čiže nerieš.

Pred 2 týždňami napríklad v Senci trochu meškali autobusy z mesta (ako vždy), a prichádzali na stanicu v čase trochu meškajúceho REX z BA. Všetky linky vyčkali na dobiehajucich + 2 min. (asi čas od dispečera BID), ale 649 ani nezastavila, lebo veď nikto na zastávke. Po odfrcani autobusu došli piati a dúfali, ze aj 649 dôjde po ostatných linkách.
Na mojej linke šofér sa nás aj spýtal, či to sme cestujúci od meškajúceho vlaku. Tak sa odpovedalo, ze už došla aj meškajúca S65 aj S60, teda netreba viac čakať. 649 zatiaľ čakala na závorach na prázdno.
Nikoho to nes. rie, len cestujúcich...
Reply on: N/A #244369:
Presne na toto sa pýtam.
Reply on: N/A #244368:
Toto som počul aj ja, že rekuperovať síce vieme, no meniarne to absorbovať nevedia.
Reply on: Ike #244364:
Ja sa nepýtam na to ako rekuperácia funguje, pár rokov sa s ňou stretávam. Nepýtam sa ani na marenie do odporníkov.

Pýtam sa na to z pohľadu meniarní DPB. Všetky sú konštruované na rekuperáciu? Určite je to tak?

Som z toho v miernom chaose, lebo mne bolo vysvetľované, že vozidlá (vybrané typy) sú prispôsobené na rekuperáciu, ale TV a meniarne nie. ❓
Reply on: Ike #244364:
Presne ako píše Andrej, keď sa pozrieš na T6 z výšky, tak vidíš že vzadu na streche je taká plochá "rakvička" s mriežkami a tam sú práve brzdové odpory a z nich ide veľká tepelná energia. Rovnako to má aj napr. TV1/T3M, tá má tiež mrežovanú bedňu na streche. Rekuperácia je fajn napr. v tom, že keď v Karlovke začne brzdiť dole kopcom električka s rekuperáciou, tak električka oproti čo stúpa má trocha lepšiu šťavu, aspoň ja som si to tak odpozoroval. Keď zas veľa električiek naraz dá plnú jazdu (stačia 3-4 vozy) na úseku oddelenom izolátorom a vyhodí meniareň.
https://www.idsbk.sk/download/td2a001ub41d.pdf
Rozumiete niekto logike rozlišovania "oranžových" a "červených" prípojov?

Oranžová = "spoj v prípade meškania čaká"
Červená = "spoj v prípade meškania čaká aj v prípade ohrozenia včasného odchodu nasledujúceho spoja"

Chápem rozdiel vo význame, ale prečo jednoducho tie oranžové spoje nemajú čakací čas primeraný tomu koľko majú na konečnej obrat? Povedzme že spoj má na konečnej obrat 7 minút a teda ak je oranžový, môže čakať najviac 7 minút (lebo nečaká ak by bol ohrozený ďalší spoj). Akú logiku má do tabuľky uviesť 10 minút a nie 7, ak reálne čaká len 7? Cestujúci dostatočne odvážny používať túto tabuľku (lebo prípoje sa stále nijak inak nekomunikujú) nemá ako vedieť na aký spoj sa daný voz točí a teda koľko reálne čaká.
Reply on: Ike #244364:
Do brzdovych odpornikov na streche.
Reply on: Pe67 #244362:
On sa ale pýta na vozidlá, ktoré nemajú rekuperáciu. Že kam tá zvyšková energia ide.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.