Reply on: 810zssk #244005:
Ako súvisí rýchlosť vlaku s jeho kategóriou?Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.
810zssk
Pri Galante a Trnave je to zložitejšie. ZSSK sa stále tvári že regionálni cestujúci tie vlaky "zneužívajú" a majú ísť dostavníkmi ktoré tu trasu prejdú za dvojnásobný čas. S tým sa potom ťažko hľadá nejaké riešenie - samozrejme každý normálny človek pôjde z Trnavy rýchlikom, ale tie sme z IDS vylúčili lebo by to niekto mohol zneužiť. Tým pádom je IDS tarifa do TT prakticky nepoužiteľná, okrem sadistov a šotoušov (čo sú kategórie ktoré majú značný vzájomný prienik :D).