Reply on: 810zssk #243494:
"Počet vodičov nie je fixne daný, lepšími podmienkami je možné motivovať viac ľudí aby to robili."Čiastočne to možné je. Nijako nechcem spochybniť, že dopravcovia a objednávatelia majú pred sebou ešte rad nevyčerpaných možností, ako si vodičov udržať. Je však treba nahlas povedať aj to, že sú tieto riešenia niečo stoja, a teda je potrebný aj celospoločenský konsenzus, že verejná doprava bude v budúcnosti z tohto dôvodu drahšia ako dnes.
Na druhej strane, s nedostatkom pracovnej sily bojujú všetci dopravcovia, aj tí s podmienkami, ktorú sú podľa našich štandardov luxusné. Povedzme si otvorene, že v európskej spoločnosti ochota pracovať na tejto pozícii klesá bez ohľadu na podmienky, aké poskytuje zamestnávateľ. Pri rozhovoroch s končiacimi vodičmi sa čoraz častejšie stretávam s dôvodmi, ktoré nie je v moci zamestnávateľa odstrániť. Ak vodič odchádza za lepším zárobkom, je to pre kompetentných výzva na zamyslenie. Ale ak odchádza preto, lebo už nechce skoro ráno vstávať, lebo už nechce jazdiť v mestskej premávke alebo preto, lebo nechce pracovať na zmeny alebo cez víkendy...., tam už ťažko niečo pomôže.
N/A
Podal som sťažnosť na IDS BK, BID, ARRIVA MobSol a zatiaľ mi prišla len automatická odpoveď z Arrivy a správa od IDS BK, ktorá sa mi veľmi ospravedlňuje za konanie vodiča, dala mi za pravdu, že apelujú na vodičov, že NÁSTUP VŠETKÝMI DVERAMI V SMERE K AUTOBUSOVEJ STANICI JE MOŽNÝ a vodiči sú na to PRAVIDELNE UPOZORŇOVANÍ. Rovnako považujú správanie vodiča za nevhodné a ide asi o osobné zlyhanie, ale budú apelovať na vyjadrenie Arrivy, aby zaujali stanovisko k veci a urobili šetrenie, keďže aj samotný IDS BK zaujíma, čo to má znamenať.