Chalani, potvrďte Traficcovi, či má dobrý výsledok. Aj ma napadlo, že by niekde mohol byť uvedený sumár počtov vozidiel, lebo aj keď katalóg je veľmo dobrá vec, súčet sa zle počíta. Prípadné reakcie napíšte po slovensky, my mu to už nejako preložíme.
Re #24248 Martin Fundárek:
Mám skúsenosti, že technické smery sa na výške jazyk neučia, tak to zostáva len na chcení dotyčného. Neovládať dnes aspoň jeden jazyk je dnes dosť malér.
Ja som sa pamätal, že sa to menilo niekedy začiatkom sedemdesiatych rokov, tak som to pozrel v CP 1970/71 až 1972/73. 1971/72 ešte uvádza hl.n., 1972/73 už hl.st. Na mapy mesta by som veľmi nedal, "hl.n." sa ku koncu používalo už iba na modrej strane a napr. električkové trate končili na zastávke "Hlavná stanica". Ale predsa len do tých máp pozriem, pre zaujímavosť.
Obávam sa, že mapa Bratislavy nie je práve smerodajná. V mape z roku 1957, 1960 či 1967 sa veselo spomína hlavná stanica a nie nádražie - čo bude skôr "ajznboňácký" termín. Takže cesta vedie skôr cez železničné CP. Ja ich mám bohužial asi v garáži, tak som nemohol skúmať
Sok nyelven kotyogok de egyiken sem olyan szinten, hogy folyamatosan beszéljek vagy irjak.
Nem merek más nyelveken kommunikálni. A tudásom ahhoz kevés.
Tegnap este összeadtam, s ha jól csináltam akkor a következő jött ki.:
Ma van a DPB-nek :
joj, vy nevzdelanci nevzdelani! solaris je kultova sci-fi kniha od polskeho autora stanislawa lema, ktoru prvykrat sfilmovali v 60tych rokoch minuleho storocia a remake spravili amici okolo 2002 (?). hral tam george clooney, co ale autorom remaku odpustime... hihi
Staznost. K tomu ten idiot zasmradil voz fajcenim. Od PKO telefonoval az po Tunel kde ostal stat na zastavke 2 minuty aby dokoncil hovor. Prichod pod most 7 minut s meskanim. *****!!!
STAZNOST!!! Autobus c. 29 s e.c. 3510 uz na tretej zastavke (Nam. prace)s odchodom 07:28 isiel 07:33 meskal pät minut, napriek tomu ze cesta az pod most SNP je cesta prazdna bez zdrzania.
Prosím Ťa, prelož nám príspevky #24226 a #24229. Náš priateľ László zrejme okrem rodného jazyka neovláda žiadny iný. Z príspevku #24222 sa mi v spolupráci so slovníkom podarilo preložiť akurát, že ľutuje, že nerozumie po slovensky a že je inžinierom v odbore mestská doprava. Kamoš Attila už spí, takže ho rušiť nebudem.
Som Laszlo takacs z Bruselu.
Blahozelam autorom stranky.
Uprimne zavidim, lebo v Madarsku mestska hromadna doprava take stranky nema.
Jednu drobnost som nenasiel:
Kde je tabulka okamziteho, aktualneho stavu vozoveho parku?
Coho je momentalne kolko?
si: možno to je prieskum komisie EU o nevraživosti Slovákov voči Maďarskej národnosti
COLOR: Hm zaujímavé, ale mám pocit, že niektorý ľudia si nevidia za špičku nosa. Hlavne ten pán čo tam tvrdil, že midibusy su neekonomické a že "Prevádzka stredných a malých autobusov je predsa mimoriadne drahá" hehe hlavne ten SOR s 22l na 100 či ešte lapšie ten skúšaný midi so 16 či koľko to hovorili. Veď plat vodiča je stále rovnaký či riadi SOR alebo Ik a tak môžeš šetriť len na lahšej údržbe a PH.
Pravda / 7.1.2004
Dopravný podnik potrebuje konkurenciu
Zvyšovanie cien v mestskej hromadnej doprave Bratislavčanov vôbec neteší, práve naopak, poriadne im dvíha adrenalín. Tvrdia, že Dopravný podnik Bratislava si bez konkurencie robí s cestujúcimi, čo chce a napriek značne vysokým požiadavkám im za zaplatené peniaze neposkytuje postačujúce služby. Niektorí sa preto hodlajú hrať viac na čiernych pasažierov. Iní zase tvrdia, že takto pasívne sa nič nevyrieši a navrhujú zmeniť spôsob financovania inštitúcie.
Platy idú z vrecka cestujúcej verejnosti
Z každej strany počúvam, že si treba uťahovať opasky. Zaujímalo by ma, ako sa to týka dopravného podniku. Podľa mojich informácií tam automaticky rastú platy o mieru štátom priznanej inflácie. Aké sú odmeny manažmentu, o tom sa nesmie rozprávať pod hrozbou prepustenia zo zamestnania. Nezávidím im, ibaže si myslím, že by mali vychádzať z dosiahnutých ekonomických výsledkov. Ak sa nedarí, tak sa nedarí a mal by v zárobkoch nastať stopstav - tak ako je to v súkromnej firme, kde pracujem. O tom, že by sa nám každý rok mali automaticky dvíhať platy, môžeme iba snívať. Nás sa nijaká inflácia netýka, pre nás je rozhodujúci iba zisk. V posledných rokoch som vystriedala viacero zamestnaní a môj plat sa menil iba vtedy, keď som prechádzala z jednej firmy do druhej. Dopravný podnik má de facto charakter súkromnej firmy, nechápem preto, ako si môže s absolútnou samozrejmosťou nárokovať rast miezd. Pochopiteľne, že sa to musí odraziť na výške cestovného, ktoré ide z našich vreciek.
Jana z Karlovej Vsi
Robia si s nami, čo chcú
S bratislavskou mestskou hromadnou dopravou je to hrozné. Bývam v Dúbravke pätnásť rokov a za ten čas nám zrušili už veľa spojov. Cenu lístkov pritom zvýšili mnohonásobne. Viem, že ceny všetkého stúpli, ale keby sa aspoň zvýšila kultúra cestovania! To sa však povedať nedá. Tlačíme sa a niekedy sa človek do autobusu ani nezmestí. Jazda električkou zase dĺžkou pripomína vyhliadkovú. Šoféri? Škoda hovoriť. Nedávno som si kupovala lístok z automatu, tak som jedného poprosila, či by ma tú chvíľku nepočkal. Viete, čo urobil? Zatvoril dvere a odišiel. Schválne. V iných mestských častiach, napríklad v Devínskej Novej Vsi, spoje aspoň pridávajú, u nás ich je čím ďalej, tým menej. O chvíľu asi budeme musieť chodiť peši. Na toľko obyvateľov u nás premávajú len dva spoje, číslo 34 a 83, nijaký zrýchlený. Električky? Škoda hovoriť, keď sa stane v Karlovej Vsi nejaká dopravná nehoda, nedá sa odtiaľ nikam pohnúť. Ešte horšie sú však na tom Karlovovešťania, tí môžu cestovať len električkami a v špičke by ich mohli nafukovať, také bývajú preplnené. Problém je v tom, že Dopravný podnik Bratislava nemá konkurenciu. Robí si preto, čo chce a Bratislavčanom vôbec nevychádza v ústrety. Nie každý má auto a môže ním chodiť do práce. Myslím si, že keby bolo lacnejšie cestovné, tak by bolo aj menej čiernych pasažierov a mestskú hromadnú dopravu by využívalo viac ľudí. V takom prípade by sa zvýšil aj obrat dopravného podniku. A stav autobusov? To je hotová katastrofa.
D. Sedláková, Dúbravka
Nech sa MHD financuje z poplatkov za parkovanie
Pozrime sa na to z iného uhla pohľadu. V niektorých zahraničných mestách, napríklad nemeckých, to funguje tak, že mestskú hromadnú dopravu podporujú z financií vyberaných za parkovanie. Švajčiari majú zmapovaný každý štvorcový meter plochy v meste a človek platí ešte aj za to, keď odstaví auto kdesi v lese a odskočí si tam na malú potrebu. Ktovie, kde končia peniaze za parkovanie v Bratislave. Z nich by sa mohla financovať mestská hromadná doprava, inak je to celé o ničom. Pasívnym prístupom typu nebudem cestovať autobusom sa to riešiť nedá. Určite treba hľadať iné zdroje financovania. V americkom Los Angeles sú zase veľmi lacné autá a pohonné hmoty, no neskutočne drahé parkovanie.
Julián, Ružinov
Verejná doprava v predsmrtných kŕčoch
Vážení, dopravný podnik vás "oblbuje", keď tvrdí, že chce nákupom midi- a miniautobusov "optimalizovať" náklady na zabezpečenie niektorých menej vyťažených liniek. Prevádzka stredných a malých autobusov je predsa mimoriadne drahá, rozdiel oproti využívaniu osobných áut je minimálny. Dopravári by sa mali prestať zaoberať optimalizáciou tohto typu. Spolu s vedením mesta by sa skôr mohli pousilovať a ponúknuť Bratislavčanom zaujímavú a zároveň nie drahú mestskú hromadnú dopravu, ktorá by občanov prinútila premiestniť zlenivené zadky zo svojich áut do jej vozidiel. Tie by potom boli optimálne naplnené -nie preplnené - aj v klasickej či veľkokapacitnej veľkosti. Pripúšťam, je to možné len za cenu zvýšených dotácií do MHD, ktorá si jednoducho nedokáže na seba zarobiť, ak má byť kvalitná a pri platoch väčšiny z nás aj cenovo dostupná. Zdôrazňujem však, že "vynariekanými peniazmi" na taký účel by si členovia manažmentu dopravného podniku nemali "optimalizovať" vlastné platy, ale naopak, musia tiež zdvihnúť svoje vznešené zadky a sami sa zaslúžiť nejaké zdroje financií. Uznávam, môj návrh je len obyčajná teória. Pretože keď sa veci dlhodobo zanedbávajú a plátajú, dospejú k situácii, keď už sú neriešiteľné. Sme v začarovanom kruhu - v našom trhovom systéme si musíme zarobiť aj na vlastnú smrť... A takto aj vyzerá naša bratislavská MHD, chytajú ju predsmrtné kŕče. Vyžaduje si priveľa peňazí, presne ako ťažko chorý pacient, úžitok z nej je však biedny.
Filozof Štefan z Mierovej kolónie
Vybudujte cyklotrasy
Keby sa mesto staralo viac o cyklistov a budovalo pre nich kvalitné cyklotrasy, ako je to napríklad v Holandsku, na mestskú hromadnú dopravu by som sa úplne vykašľal. V lete je to tam bez diskusie, v zime si môžete kúpiť pršiplášť zvaný pončo proti dažďu a snehu a roztiahnuť si ho cez celý bicykel. Áno, za mestskú dopravu tam platia tiež nehorázne veľa peňazí, ale obyvatelia si aspoň môžu vybrať. Ak na to majú, využívajú ju, ak nie, sadnú si na bicykel a dostanú sa všade rovnako rýchlo a pohodlne. Šoféri im dávajú prednosť, v mestách majú tisícpäťsto možností na dočasné odloženie bicykla. Keby to fungovalo aj tu, som si istý, že by po meste premávali poloprázdne autobusy. Za tie peniaze sa na ne ani nedá poriadne spoľahnúť, stále sa kazia, preto meškajú a niektoré linky chodia také plné, že si to najmä v lete človek dva razy rozmyslí. A dá si radšej prechádzku, akoby riskoval nevoľnosť z toho nedostatku nieže čerstvého, ale akéhokoľvek vzduchu.
Samuel
Isté je len jedno, treba niečo robiť. Je jasné, že avizovanému zvyšovaniu cien sa už Bratislavčania nevyhnú, ale pred koľkými ďalšími sa ešte majú triasť? Nejaké návrhy už padli, na ďalšie by mali prísť a prehodnotiť ich možné zavedenie do praxe povolaní. Veď načo inak sedia tam, kde sedia?! A za naše peniaze!
Autor: Lenka Dávidova
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Re #24248 Martin Fundárek:
Mám skúsenosti, že technické smery sa na výške jazyk neučia, tak to zostáva len na chcení dotyčného. Neovládať dnes aspoň jeden jazyk je dnes dosť malér.