joj, vy nevzdelanci nevzdelani! solaris je kultova sci-fi kniha od polskeho autora stanislawa lema, ktoru prvykrat sfilmovali v 60tych rokoch minuleho storocia a remake spravili amici okolo 2002 (?). hral tam george clooney, co ale autorom remaku odpustime... hihi
Staznost. K tomu ten idiot zasmradil voz fajcenim. Od PKO telefonoval az po Tunel kde ostal stat na zastavke 2 minuty aby dokoncil hovor. Prichod pod most 7 minut s meskanim. *****!!!
STAZNOST!!! Autobus c. 29 s e.c. 3510 uz na tretej zastavke (Nam. prace)s odchodom 07:28 isiel 07:33 meskal pät minut, napriek tomu ze cesta az pod most SNP je cesta prazdna bez zdrzania.
Prosím Ťa, prelož nám príspevky #24226 a #24229. Náš priateľ László zrejme okrem rodného jazyka neovláda žiadny iný. Z príspevku #24222 sa mi v spolupráci so slovníkom podarilo preložiť akurát, že ľutuje, že nerozumie po slovensky a že je inžinierom v odbore mestská doprava. Kamoš Attila už spí, takže ho rušiť nebudem.
Som Laszlo takacs z Bruselu.
Blahozelam autorom stranky.
Uprimne zavidim, lebo v Madarsku mestska hromadna doprava take stranky nema.
Jednu drobnost som nenasiel:
Kde je tabulka okamziteho, aktualneho stavu vozoveho parku?
Coho je momentalne kolko?
si: možno to je prieskum komisie EU o nevraživosti Slovákov voči Maďarskej národnosti
COLOR: Hm zaujímavé, ale mám pocit, že niektorý ľudia si nevidia za špičku nosa. Hlavne ten pán čo tam tvrdil, že midibusy su neekonomické a že "Prevádzka stredných a malých autobusov je predsa mimoriadne drahá" hehe hlavne ten SOR s 22l na 100 či ešte lapšie ten skúšaný midi so 16 či koľko to hovorili. Veď plat vodiča je stále rovnaký či riadi SOR alebo Ik a tak môžeš šetriť len na lahšej údržbe a PH.
Pravda / 7.1.2004
Dopravný podnik potrebuje konkurenciu
Zvyšovanie cien v mestskej hromadnej doprave Bratislavčanov vôbec neteší, práve naopak, poriadne im dvíha adrenalín. Tvrdia, že Dopravný podnik Bratislava si bez konkurencie robí s cestujúcimi, čo chce a napriek značne vysokým požiadavkám im za zaplatené peniaze neposkytuje postačujúce služby. Niektorí sa preto hodlajú hrať viac na čiernych pasažierov. Iní zase tvrdia, že takto pasívne sa nič nevyrieši a navrhujú zmeniť spôsob financovania inštitúcie.
Platy idú z vrecka cestujúcej verejnosti
Z každej strany počúvam, že si treba uťahovať opasky. Zaujímalo by ma, ako sa to týka dopravného podniku. Podľa mojich informácií tam automaticky rastú platy o mieru štátom priznanej inflácie. Aké sú odmeny manažmentu, o tom sa nesmie rozprávať pod hrozbou prepustenia zo zamestnania. Nezávidím im, ibaže si myslím, že by mali vychádzať z dosiahnutých ekonomických výsledkov. Ak sa nedarí, tak sa nedarí a mal by v zárobkoch nastať stopstav - tak ako je to v súkromnej firme, kde pracujem. O tom, že by sa nám každý rok mali automaticky dvíhať platy, môžeme iba snívať. Nás sa nijaká inflácia netýka, pre nás je rozhodujúci iba zisk. V posledných rokoch som vystriedala viacero zamestnaní a môj plat sa menil iba vtedy, keď som prechádzala z jednej firmy do druhej. Dopravný podnik má de facto charakter súkromnej firmy, nechápem preto, ako si môže s absolútnou samozrejmosťou nárokovať rast miezd. Pochopiteľne, že sa to musí odraziť na výške cestovného, ktoré ide z našich vreciek.
Jana z Karlovej Vsi
Robia si s nami, čo chcú
S bratislavskou mestskou hromadnou dopravou je to hrozné. Bývam v Dúbravke pätnásť rokov a za ten čas nám zrušili už veľa spojov. Cenu lístkov pritom zvýšili mnohonásobne. Viem, že ceny všetkého stúpli, ale keby sa aspoň zvýšila kultúra cestovania! To sa však povedať nedá. Tlačíme sa a niekedy sa človek do autobusu ani nezmestí. Jazda električkou zase dĺžkou pripomína vyhliadkovú. Šoféri? Škoda hovoriť. Nedávno som si kupovala lístok z automatu, tak som jedného poprosila, či by ma tú chvíľku nepočkal. Viete, čo urobil? Zatvoril dvere a odišiel. Schválne. V iných mestských častiach, napríklad v Devínskej Novej Vsi, spoje aspoň pridávajú, u nás ich je čím ďalej, tým menej. O chvíľu asi budeme musieť chodiť peši. Na toľko obyvateľov u nás premávajú len dva spoje, číslo 34 a 83, nijaký zrýchlený. Električky? Škoda hovoriť, keď sa stane v Karlovej Vsi nejaká dopravná nehoda, nedá sa odtiaľ nikam pohnúť. Ešte horšie sú však na tom Karlovovešťania, tí môžu cestovať len električkami a v špičke by ich mohli nafukovať, také bývajú preplnené. Problém je v tom, že Dopravný podnik Bratislava nemá konkurenciu. Robí si preto, čo chce a Bratislavčanom vôbec nevychádza v ústrety. Nie každý má auto a môže ním chodiť do práce. Myslím si, že keby bolo lacnejšie cestovné, tak by bolo aj menej čiernych pasažierov a mestskú hromadnú dopravu by využívalo viac ľudí. V takom prípade by sa zvýšil aj obrat dopravného podniku. A stav autobusov? To je hotová katastrofa.
D. Sedláková, Dúbravka
Nech sa MHD financuje z poplatkov za parkovanie
Pozrime sa na to z iného uhla pohľadu. V niektorých zahraničných mestách, napríklad nemeckých, to funguje tak, že mestskú hromadnú dopravu podporujú z financií vyberaných za parkovanie. Švajčiari majú zmapovaný každý štvorcový meter plochy v meste a človek platí ešte aj za to, keď odstaví auto kdesi v lese a odskočí si tam na malú potrebu. Ktovie, kde končia peniaze za parkovanie v Bratislave. Z nich by sa mohla financovať mestská hromadná doprava, inak je to celé o ničom. Pasívnym prístupom typu nebudem cestovať autobusom sa to riešiť nedá. Určite treba hľadať iné zdroje financovania. V americkom Los Angeles sú zase veľmi lacné autá a pohonné hmoty, no neskutočne drahé parkovanie.
Julián, Ružinov
Verejná doprava v predsmrtných kŕčoch
Vážení, dopravný podnik vás "oblbuje", keď tvrdí, že chce nákupom midi- a miniautobusov "optimalizovať" náklady na zabezpečenie niektorých menej vyťažených liniek. Prevádzka stredných a malých autobusov je predsa mimoriadne drahá, rozdiel oproti využívaniu osobných áut je minimálny. Dopravári by sa mali prestať zaoberať optimalizáciou tohto typu. Spolu s vedením mesta by sa skôr mohli pousilovať a ponúknuť Bratislavčanom zaujímavú a zároveň nie drahú mestskú hromadnú dopravu, ktorá by občanov prinútila premiestniť zlenivené zadky zo svojich áut do jej vozidiel. Tie by potom boli optimálne naplnené -nie preplnené - aj v klasickej či veľkokapacitnej veľkosti. Pripúšťam, je to možné len za cenu zvýšených dotácií do MHD, ktorá si jednoducho nedokáže na seba zarobiť, ak má byť kvalitná a pri platoch väčšiny z nás aj cenovo dostupná. Zdôrazňujem však, že "vynariekanými peniazmi" na taký účel by si členovia manažmentu dopravného podniku nemali "optimalizovať" vlastné platy, ale naopak, musia tiež zdvihnúť svoje vznešené zadky a sami sa zaslúžiť nejaké zdroje financií. Uznávam, môj návrh je len obyčajná teória. Pretože keď sa veci dlhodobo zanedbávajú a plátajú, dospejú k situácii, keď už sú neriešiteľné. Sme v začarovanom kruhu - v našom trhovom systéme si musíme zarobiť aj na vlastnú smrť... A takto aj vyzerá naša bratislavská MHD, chytajú ju predsmrtné kŕče. Vyžaduje si priveľa peňazí, presne ako ťažko chorý pacient, úžitok z nej je však biedny.
Filozof Štefan z Mierovej kolónie
Vybudujte cyklotrasy
Keby sa mesto staralo viac o cyklistov a budovalo pre nich kvalitné cyklotrasy, ako je to napríklad v Holandsku, na mestskú hromadnú dopravu by som sa úplne vykašľal. V lete je to tam bez diskusie, v zime si môžete kúpiť pršiplášť zvaný pončo proti dažďu a snehu a roztiahnuť si ho cez celý bicykel. Áno, za mestskú dopravu tam platia tiež nehorázne veľa peňazí, ale obyvatelia si aspoň môžu vybrať. Ak na to majú, využívajú ju, ak nie, sadnú si na bicykel a dostanú sa všade rovnako rýchlo a pohodlne. Šoféri im dávajú prednosť, v mestách majú tisícpäťsto možností na dočasné odloženie bicykla. Keby to fungovalo aj tu, som si istý, že by po meste premávali poloprázdne autobusy. Za tie peniaze sa na ne ani nedá poriadne spoľahnúť, stále sa kazia, preto meškajú a niektoré linky chodia také plné, že si to najmä v lete človek dva razy rozmyslí. A dá si radšej prechádzku, akoby riskoval nevoľnosť z toho nedostatku nieže čerstvého, ale akéhokoľvek vzduchu.
Samuel
Isté je len jedno, treba niečo robiť. Je jasné, že avizovanému zvyšovaniu cien sa už Bratislavčania nevyhnú, ale pred koľkými ďalšími sa ešte majú triasť? Nejaké návrhy už padli, na ďalšie by mali prísť a prehodnotiť ich možné zavedenie do praxe povolaní. Veď načo inak sedia tam, kde sedia?! A za naše peniaze!
Mindjárt összeszámolom tipusonként a piros pályaszámokat s akkor megkapom az éppen aktulis állomány listát ?
Aki betudja irni nekem magyarul " Sarko"-2426 kérését az kérem tegye meg, szivesen válaszolok Sarkonak vagy segitek neki amiben tudok.
Előre is köszönöm.
Slanted and gray numbers=rejected vehicles,
Red numbers=existing vehicles,
Red and bold numbers=under hypertext are further particulars (ads, reconstructions, accidents and other data)
László, I'm sorry, but many people misunderstand hungarian language. If you live in Brussel, I expect you speak some other language, best english. Köszönöm szépen.
Možno pomôžem tým, že som sa pozrel do mapy Bratislavy, ktorá vyšla v decembri 1973 a objekt stanice je označený ako "Bratislava - hlavná stanica". Žeby teda ešte v roku 1973? Neviem. Škoda, že momentálne k dispozícii mapu z roku 1972, aby som porovnal, či tam je ešte nádražie.
Re #24205 fobust: "Jazdilo sa pomalšie a opatrnejšie ako po iné dni." Ktovie prečo sa aj nedablo na trate električiek precíznejšie a viac ako po iné dni
Re #24212 fobust: Ty, ja normálne prichádzam na to, že elina je jeden nespoľahlivý dopravný prostriedok --> Zrušiť!
Re #24219 J: Ja sa Tebou nehádam, ja Ti len tlmočím to, čo som sa prednedávnom dočítal z jedného časopisu. Dôvodom neuznania Satinského ul. bola skutočnosť, že vraj nie je možné pomenovať ulicu po osobe od úmrtia ktorej neuplynuli 3 roky. Ja som si skutočnosť neoveroval. A osobne stále tvrdím, že Satinský ulicu nepotrbuje - teraz určite nie a či vôbec niekedy, to, ako napísal Sarko, ukáže čas.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
László, I'm sorry, but many people misunderstand hungarian language. If you live in Brussel, I expect you speak some other language, best english. Köszönöm szépen.