Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #242315:
Ale on musel mať pas, lebo nemal OP.
Čo je linka "J,, vo výprave?
Reply on: Miro #242360:
Tentokrát to asi naozaj bude pravda. ZSSK sa totiž na COVID oficiálne teraz nevyhovára (uvádza prevádzkové dôvody), ale rušňovodiči sami hovorili, že majú veľa pozitívnych kolegov... Každopádne nech je príčina akákoľvek, mňa zaráža najmä ten prístup, že namiesto snahy o nejaké koncepčné riešenie problému, sa proste dotknuté vlaky zrušia tak, ako to vyšlo... Podobnosť s Arrivou čisto náhodná... 😕
Reply on: Adam3 #242361:
Uvazuje sa s cyklolavkou medzi ulicami Podhaj a Dubravcicka.
S prepojenim Drobneho a Vrancovicovej aspon pre pesich sa neuvazuje? Pre mnoho ludi je totiz zastavka Vrancovicova blizsie ako Podvornice alebo Drobneho. Velka skoda, ze Dubravka a Lamac su takto navzajom odrezane.
Reply on: barack40 #242359:
Covid je univerzálna vždy fungujúca výhovorka.
Reply on: Joyki #242358:
ZSSK sa asi inšpirovala v Arrive, dnešná trať 131 (S70) vyzerá napr. takto:

Smer BA - DS od 8:03 do 12:03 štvorhodinová diera:
- 9:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD
- 10:03 z BA smer DS/KN nejde, lebo odrieknutý
- 11:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD

Smer DS - BA od 12:53 do 16:53 štvorhodinová diera:
13:53 z DS smer BA nejde, lebo víkendový GVD
14:53 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý
15:51 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý

A "najlepšia" je päťhodinová diera ráno medzi KN a DS:
od 4:22 do 9:42 nejde nič...

Včera bolo tých výpadkov ešte viac, vrátane posledných spojov, ale aspoň bola snaha niektoré vlaky nahradiť NAD, hoci použiteľnosť takejto náhodnej NAD je diskutabilná.

Dôvod je ževraj veľké množstvo rušňovodičov na PN kvôli COVIDu.

Každopádne operatívne riadenie je katastrofa... To nikoho nenapadlo vyjazdiť s tým personálom, ktorý ešte zostal všetky vlaky na nejakom úseku, a na zostávajúcom všetky vlaky nahradiť NAD? Či to by bolo priveľa roboty s prerábaním obehov?

A čo na to ministerstvo dopravy? Prečo už nepadajú v ZSSK hlavy? Asi by som veľa chcel 😣
Reply on: Kubo03 #242349:
Odrieknuté sú aj na S60, lebo tu linku z polovice dostala Bratislava, ktorá mala problém obsadiť rušňovodičmi aj tie svoje vlaky. Nie, že by bolo menej odrieknuty h vlakov od nového GVD, ale je ich tým pádom viac a na každej linke v okolí BA, lebo takto je to podľa zssk efektívne.
Reply on: 810zssk #242340:
Niektoré autobusy majú časť "harmoniky" do istej miery priesvitnú pre lepšie presvetlenie interiéru vozidla.

Každopádne samozrejme sa dajú aj vyrobiť v inej farbe, ale z nejakého dôvodu tá svetlošedá je asi niečo ako základná farba.

Niečo zo stránok jedného výrobcu týchto vecí:
https://www.hubner-group.com/en/products/gangway-systems/systems-for-articulated-buses/bellows/

Edit: Sorry, nevšimol som si, že už ma v #242347 predbehol ceres.
Reply on: 810zssk #242353:
Jazdí tam Bageta 😉 (áno, viem, že je to reinkarnovaný šukafón...)
Reply on: Ike #242354:
Ike a 810zssk, ďakujem za vyvolanie úsmevu na mojej tvári.
Reply on: 810zssk #242353:
Ja som počul, že po zriadení tejto linky ľudia predávajú autá. Ručička modal splitu vybuchla a z nemeckého BMDV už boli nejakí agenti zisťovať, ako sa nám podarilo ich s podporou verejnej dopravy predbehnúť.
Reply on: N/A #242352:
A ZSSK spustila šukafón do Mukačeva, zas buď trochu férový.
Reply on: Kubo03 #242349:
Že im nie je hanba. V Rakúsku spustili nový NightJet do Paríža z Viedne s veľkou investíciou a my spúšťame ďalšiu vlnu odriekaní. Hanbím sa za naše železnice.
Reply on: 3pa3ck3 #242350:
No čo, však to dokáže aj Arriva.
Reply on: Kubo03 #242349:
Oni sú schopní odriekať aj pri redukovanom GVD?
Reply on: N/A #242341:
Priehľadné kĺby sme tu už v minulosti predsa mali, akurát v nich zvyklo na stojacich cestujúcich aj pršať. 😁
Reply on: 810zssk #242338:
Cena, povedal by som. A asi aj dodacia lehota, keď je niečo neštandard... "Optically there are almost no limits in the look folding bellows can have." https://www.hubner-group.com/en/products/gangway-systems/systems-for-articulated-buses/bellows/
Reply on: N/A #242316:
+ ostatní diskutéri na túto tému

Ja som sa dostal ku paliciam ako 21-ročný "čerstvý" majiteľ vodičského oprávnenia C získaného cez vojenskú katedru s minimálnou praxou aj na osobnom aute. Za komančov sa vrámci DPB dalo na trolejbuse jazdiť na výnimku bez VP skupiny D. Nebola to vôbec sranda, keď mi MZ vytiahol 8141 pred Hroboňku a zavelil "Sadaj za volant, ideme na to". 8141 bola klasika s odporovou reguláciou, kde si musel prvý stupeň jazdy "podržať", aby si sa vôbec rozbehol. Šírka voza 2,5 metra, riadená náprava meter za Tebou. Chvíľu to trvalo, aby som sa do toho dostal, ale naučil som sa. V kurze bol so mnou profesionál jazdiaci na V3S-ke, ten mal neskutočné problémy - jazdil cez obrubníky, lebo náprava na V3S je pred Tebou, jednoducho si nevedel na to zvyknúť.
Vrátim sa k téme - mladý "nevycválaný" 21 ročný vodič ako ja som nemal problém prispôsobiť sa rozmerom trolejbusu. Ale aby som nerobil ramená - aj ja som si prešiel vývojom, keď som si po polroku jazdenia myslel, že "už to viem a som majster volantu" a mal som "ťukes" voz do voza, chválabohu len s minimálnou škodou... Ako škola života to bola naozaj poriadna facka a ďalšie štyri roky som jazdil bez akýchkoľvek problémov a odjazdil som toho ako brigádnik naozaj dosť. Takže ani mladý vek nemusí byť prekážkou zodpovedného prístupu k jazdeniu, je to o charaktere. Na druhej strane prístup dnešnej mládeže k povinnostiam je dosť problémový, pre mnohých je "svet gombička", tak si z toho vyber...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.