Tentokrát to asi naozaj bude pravda. ZSSK sa totiž na COVID oficiálne teraz nevyhovára (uvádza prevádzkové dôvody), ale rušňovodiči sami hovorili, že majú veľa pozitívnych kolegov... Každopádne nech je príčina akákoľvek, mňa zaráža najmä ten prístup, že namiesto snahy o nejaké koncepčné riešenie problému, sa proste dotknuté vlaky zrušia tak, ako to vyšlo... Podobnosť s Arrivou čisto náhodná...
S prepojenim Drobneho a Vrancovicovej aspon pre pesich sa neuvazuje? Pre mnoho ludi je totiz zastavka Vrancovicova blizsie ako Podvornice alebo Drobneho. Velka skoda, ze Dubravka a Lamac su takto navzajom odrezane.
ZSSK sa asi inšpirovala v Arrive, dnešná trať 131 (S70) vyzerá napr. takto:
Smer BA - DS od 8:03 do 12:03 štvorhodinová diera:
- 9:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD
- 10:03 z BA smer DS/KN nejde, lebo odrieknutý
- 11:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD
Smer DS - BA od 12:53 do 16:53 štvorhodinová diera:
13:53 z DS smer BA nejde, lebo víkendový GVD
14:53 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý
15:51 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý
A "najlepšia" je päťhodinová diera ráno medzi KN a DS:
od 4:22 do 9:42 nejde nič...
Včera bolo tých výpadkov ešte viac, vrátane posledných spojov, ale aspoň bola snaha niektoré vlaky nahradiť NAD, hoci použiteľnosť takejto náhodnej NAD je diskutabilná.
Dôvod je ževraj veľké množstvo rušňovodičov na PN kvôli COVIDu.
Každopádne operatívne riadenie je katastrofa... To nikoho nenapadlo vyjazdiť s tým personálom, ktorý ešte zostal všetky vlaky na nejakom úseku, a na zostávajúcom všetky vlaky nahradiť NAD? Či to by bolo priveľa roboty s prerábaním obehov?
A čo na to ministerstvo dopravy? Prečo už nepadajú v ZSSK hlavy? Asi by som veľa chcel
Odrieknuté sú aj na S60, lebo tu linku z polovice dostala Bratislava, ktorá mala problém obsadiť rušňovodičmi aj tie svoje vlaky. Nie, že by bolo menej odrieknuty h vlakov od nového GVD, ale je ich tým pádom viac a na každej linke v okolí BA, lebo takto je to podľa zssk efektívne.
Ja som počul, že po zriadení tejto linky ľudia predávajú autá. Ručička modal splitu vybuchla a z nemeckého BMDV už boli nejakí agenti zisťovať, ako sa nám podarilo ich s podporou verejnej dopravy predbehnúť.
Že im nie je hanba. V Rakúsku spustili nový NightJet do Paríža z Viedne s veľkou investíciou a my spúšťame ďalšiu vlnu odriekaní. Hanbím sa za naše železnice.
Ja som sa dostal ku paliciam ako 21-ročný "čerstvý" majiteľ vodičského oprávnenia C získaného cez vojenskú katedru s minimálnou praxou aj na osobnom aute. Za komančov sa vrámci DPB dalo na trolejbuse jazdiť na výnimku bez VP skupiny D. Nebola to vôbec sranda, keď mi MZ vytiahol 8141 pred Hroboňku a zavelil "Sadaj za volant, ideme na to". 8141 bola klasika s odporovou reguláciou, kde si musel prvý stupeň jazdy "podržať", aby si sa vôbec rozbehol. Šírka voza 2,5 metra, riadená náprava meter za Tebou. Chvíľu to trvalo, aby som sa do toho dostal, ale naučil som sa. V kurze bol so mnou profesionál jazdiaci na V3S-ke, ten mal neskutočné problémy - jazdil cez obrubníky, lebo náprava na V3S je pred Tebou, jednoducho si nevedel na to zvyknúť.
Vrátim sa k téme - mladý "nevycválaný" 21 ročný vodič ako ja som nemal problém prispôsobiť sa rozmerom trolejbusu. Ale aby som nerobil ramená - aj ja som si prešiel vývojom, keď som si po polroku jazdenia myslel, že "už to viem a som majster volantu" a mal som "ťukes" voz do voza, chválabohu len s minimálnou škodou... Ako škola života to bola naozaj poriadna facka a ďalšie štyri roky som jazdil bez akýchkoľvek problémov a odjazdil som toho ako brigádnik naozaj dosť. Takže ani mladý vek nemusí byť prekážkou zodpovedného prístupu k jazdeniu, je to o charaktere. Na druhej strane prístup dnešnej mládeže k povinnostiam je dosť problémový, pre mnohých je "svet gombička", tak si z toho vyber...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike