Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jak44 #241776:
Tak ono nikto nečakal že vznikne tento prúser kedy sa riešilo či vôbec pôjde nejaký autobus.
Reply on: Joyki #241775:
Tak lebo zo strany BID vopred, keď ešte nebolo o prúseri ani chýru ani schlychu, nebola žiadna kampaň. Okrem súhrnu zmien ktorý obsahoval pre cestujúcich aj tak podstatné informácie ako to, že sa mení formát licencií liniek.

Aj na to, že sa už evidenčné lístočky nevydávajú upozornili (mimo toho článku so všetkými zmenami) až 16.11 "po množstve otázok od cestujúcich". Pritom absencia znalosti tejto informácie bola podľa FB tiež zdrojom rôznych hádok medzi vodičmi a cestujúcimi.
Reply on: TomJ #241774:
Nikto nedáva znamenie v regiobusoch zatiaľ, takže o tom ani nevedia.
Reply on: Beata212 #241769:
Inak neviem, či je najšťastnejšie riešenie, že tá istá zastávka je pre regionálne spoje na znamenie, no pre spoje MHD je to stála zastávka. Toto tiež môže cestujúcich pliesť.
Mohlo sa to využiť a mohli zaviesť rovno aj všetky zastávky MHD na znamenie.
Ja som len zvedavý na 200 Ukrajincov z personálnej agentúry. To len bude...
Reply on: 810zssk #241767:
Áno, toto je ten problém. Kraj si neobjednal taxislužbu, ale explicitne objednal autobusovú dopravu. A ak si Arriva myslí, že dodaním taxislužby si plní záväzky, tak je mimo.

Je to ako keby si si v autobazári kúpil Seat Alhambra, v zmluve by bolo toto auto s konkrétnym VIN číslom uvedené ako predmet zmluvy a nakoniec by Ti pristavili Škodu Fabia s tým, že "Alhambra nie je".
Reply on: FFF13 #241770:
Asi sme mali rovnakého vodiča, mňa sa na zastávke pýtal, že či nemám zelenú ratolesť- t.j. symbol mieru. Bol veľmi milý a neskutočne trpezlivý, keď sa skoro každého cestujúceho dookola pýtal aký vlastne chce lístok. Občas mám taký pocit, že cestujúci si myslia, že všetci vodiči sú ešte aj telepati.🤔
Reply on: Beata212 #241769:
ja som šiel včera tiež 737 z Nív na Prievozskú a viezol ma hrozne milý vodič, pri odbavovaní cestujúcich ktorí si pýtali lístok na zastávku Most pri BA, výskumný ústav sa ich napr. pýtal že čo idú skúmať😃
Chcela by som poďakovať vodičom reg. dopravy ARRIVA spoj: 737 Šamorín-BA - zastávka Kalinkovo IMOS o 9:50, a BA-Šamorín - 11:35 zato, že v týchto hektických časoch nastúpili do práce. Mrzelo ma, že cestujúci vynadali šoférovi (Šamorín-BA) zato, že nestál automaticky na zastávke Prievozská , kde mu nikdo nedal signál (zastávky sú už len na znamenie!!!), že má zastaviť. Z debaty cestujúcich vyplynulo, že vôbec nemajú poznatky, že všetky zastávky sú už len na znamenie, nie preto, že by informácie neboli dostačujúce ale preto, že poniektorí cestujúci jednoducho nečítajú a nepozerajú noviny a internet ale nakričať na vodiča vedia statočne.
Reply on: zakaznik #241764:
Chcem vidieť tú verejnosť ktorej hnev toto zmierni.

Nie že by som mal pocit že Arrive na hneve verejnosti záleží.
Reply on: Ike #241766:
Áno, mal som napísať PAD, nie VHD. Každopádne to čo si objednal BSK sú autobusy 🙂
Reply on: 810zssk #241763:
Trocha Ťa poopravím:
Zákon 56/2012 Z. z. :

§ 8
(3) Prevádzkovať autobusovú dopravu možno len autobusmi alebo autokarmi. Prevádzkovanie osobnej dopravy podľa odseku 1 vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča je prevádzkovaním taxislužby.

§ 19
(3) Objednávateľ môže vo verejnom záujme objednať dopravné služby aj vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča, ak je to ekonomicky výhodnejšie, a uzavrieť na takéto dopravné služby zmluvu o službách vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča, ak je to v súlade s osobitnými predpismi. (odvolávka na 1370/2007, ktorá definuje spôsob formulácie zmluvy o službách).

Ďalej celý
§ 26 - kto sa považuje za taxislužbu
§ 27 - čo je potrebné na vydanie koncesie
§ 30 - požiadavky na vodiča taxislužby (musí mať preukaz vodiča taxislužby, zdravotnú a psychologickú spôsobilosť, vozidlo musí byť označené tabuľkou "taxi")

Čiže technicky povedané, je možné objednať "taxík" vo verejnom záujme a ak budú prílohou zmluvy aj cestovné poriadky, nech to jazdí. Stále to ale bude taxík, ktorý musí spĺňať všetky náležitosti zákona. Pevne verím, že to Arriva neurobí na hulváta a nebude to prevádzkovať na čierno.

Každopádne, vidím už teraz porušenie zmluvy. Z nej vyberám highlighty:

Čl. 2 predmet zmluvy
Účelom tejto zmluvy je zabezpečenie a rozvoj efektívnej bezpečnej a kvalitnej pravidelnej verejnej prímestskej ***autobusovej*** dopravy(...)
+
V definíciách pojmov je pod slovom "vozidlo" výklad, ktorý začína slovom "autobus", čiže ide o prevádzkovanie autobusovej dopravy, na ktorej účel je potrebné použiť autobus, nie vozidlo taxislužby.

Nehovoriac o tom, že zmluve je 63 výskytov slova "autobus" a ani jeden výskyt slov "vozidlo do 3,5 t s obsaditeľnosťou do osem miest okrem vodiča" a jeho ekvivalentov.

Mám za to, že táto vulgarizácia, balkanizácia, západouralizácia prímestskej dopravy zo strany Arrivy je ďalšie hrubé porušovanie zmluvných podmienok a teda čakám, ako na to kraj zareaguje.

EDIT: aby nedošlo k omylu, vozidlá nad 6 do 9 miest sa v našich podmienkach označujú ako mikrobus. Z právneho hľadiska to ale nie je autobus. Je to navlas rovnaký osobný automobil ako Smart s 2 miestami na sedenie.
Reply on: 810zssk #241763:
Managing director pre Mainland Europe je v centrále pani, ktorá bola za slobodna -ová https://www.arriva.co.uk/en/transport-leader/about-us/leadership tak jej prípadne pošlite niekto pozdrav cez LinkedIn, že ak si chce oprášiť federálne jazykové znalosti, oplatí sa teraz sledovať slovenské médiá...
Reply on: 810zssk #241763:
Podľa mňa maršrutky nechcú nijak vykazovať a je to iba na zmiernenie hnevu verejnosti.
Jediné čo mi napadá ako vysvetlenie pre maršrutky (ktoré z praktického hľadiska nemajú vôbec žiaden zmysel) je že chcú oficiálne vykázať čo najviac spojov, aj keď nebudú reálne voziť žiadne signifikantné množstvo ľudí. Už sa mi nechce stý krát otvárať tú zmluvu, tak ma prípadne opravte, ale ak si dobre pamätám, tak tá sankcia 30 tisíc denne je len za nevypravené spoje, nie za nižšiu kapacitu. A sankcie za nedodržanie štandardu dopravnej obslužnosti sa uplatňujú až od 2023 (fakt by som rád počul zdôvodnenie prečo).

Lenže ako už poukázal Ike, vozidlom do 9 osôb sa u nás autobusová doprava formálne vykonávať nedá.

(Mimochodom, veľmi by ma zaujímala interná komunikácia v Arrive. Predpokladám že László si musí dávať všetky nové náklady schváliť nadriadenými, tak by som celkom rád videl ich výraz tváre keď im oznámil tento plán. Neviete niekto či slovenská Arriva reportuje priamo britskej centrále, alebo majú nejakú československú štruktúru?)
Reply on: Tom_BB #241761:
Nechcel si povedať "keď namiesto troch 50 miestnych autobusov príde 1 minibus"? 😂
Reply on: zakaznik #241755:
Namiesto toho aby si najali ako subdodávateľa externú firmu prípadne súkromníka ktorý vozidlá aj šoférov má, zazmluvnia si minibusi s kapacitou neviem koľko miest. Rozpútajú akurát tak ešte väčší bordel ako je teraz. Apropo aký ma význam keď namiesto 50 miestneho busu príde 1 minibus? Ľudia toho šoféra zožerú zaživa 😁
Reply on: S499.1023 #241759:
To by sme tých vzkm fakt veľa neušetrili za cenu sťaženia cesty niektorým cestujúcim a nemožnosti krátkodobého odstavovania regiobusov (blokový objazd podľa mňa nie je pre taký počet regiobusov ideálnym riešením).
Reply on: Urbanway 2423 #241743:
Blokový objazd Šancová - Krížna - Legionárska napríklad.
Reply on: Miro #241754:
Aj ja som raz ako NAD za vlak Varnsdorf - Zittau viezol ľudí vo Fabii.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.