Reply on: S499.1023 #240580:
Neviem. Hovorím o ideálnom svete, chápem isté ekonomické negatíva takéhoto riešenia.Do istej miery by podobným príkladom ale na úplne inej mierke mohli byť napr. Stockholms Spårvägar ktoré vlastnia nejaké (zrejme jazdené) kĺbové autobusy ktorými hradia električky buď v prípade výluky, alebo operatívneho výpadku. https://www.ss.se/var-trafik/buss/
Viko
Ja by som bol prvý za to, aby si nejaký región uchytil človek s jazdenkami z Nemecka/Škandinávie čo majú veľké dvere, nízku podlahu, miesto na státie, pohodlné sedačky a max koše nad hlavami... Ale to najprv treba vysvetliť železniciam, že také niečo chcú (Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)