Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #240393:
1. mozes pouzit aj ten na zabotovu alebo ist smerom na kramare a v tom pripade sa inkriminovanemu podjazdu popod zeleznicu a prihlahlym krizovatkam vyhnut
2. no tak niekde uprostred zastanes, take zaklady nepoznas ? (= prejazd zakazany je len velmi tazko vymahatelna znacka)
Reply on: Urbanway 2423 #240393:
Pokiaľ viem, cesta na kamzík je tiež pri obratisku Koliba označená "prejazd zakázaný", teda aspoň na google street view to vidieť a keď soom tam naposledy bol(cca. 4 roky dozadu), tak tam ešte tá značka bola.
Reply on: Urbanway 2423 #240362:
Ak by si vypustil niektoré smery, tak to budeš mať plynulejšie aj bez CSS.
Reply on: Urbanway 2423 #240329:
Už to tu bolo viackrát diskutované, navrhované zlepšenia ako samostatné zelené by situáciu len zhoršili.
Reply on: fanatikmhd #240390:
Áno, máš pravdu, že na Kolibu vedú aj tieto cesty, ale
1) Ak ideš po Ceste na Kamzík, tak nakoniec aj tak dorazíš k tunelu.
2) Na Krahulčej je tuším zakázaný prejazd, nehovoriac o samotnej šírke cesty.
3) Tupého je už teraz relatívne vyťažená na to, aká je úzka (nehovoriac o absencii chodníkov, zlom rozhľade a pod.), takže ďalšie autá by som tadiaľ radšej neposielal (pokiaľ by sa nerozšírila cesta).
4) Bárdošova je vcelku úzka, ale z týchto ciest je asi najpoužiteľnejšia.
Zhrnuté, podčiarknuté, vedie na Kolibu okrem hlavnej cesty asi jedna použiteľná cesta a preto by bolo dobré postaviť aj druhú cestu (najreálnejšie je asi prepojenie Koliby s Vlárskou), aby Koliba nebola odkázaná len na jednu hlavnú cestu (a niekoľko malých), pretože v prípade nejakej nehody/rozkopávky je to problém. Nová cesta by tiež odľahčila Kolibu od áut smerujúcich na Patrónku a v neposlednom rade by sa tiež mohla využiť aj pre trolejbusy a minibusy.

Minibusy k 203 sú podľa mňa reálne, ale minibus k električke by som asi viedol iba z Tupého (pri predĺžení 145 po Tupého k Slimáku by sa na električku dalo prestúpiť), po Krahulčej by som minibus (aj keď by to nebol minibus, ale auto) radšej neviedol.
Reply on: si #240391:
Potrebuješ. Aj keď menej. V tom prípade je to taxislužba.
Reply on: fanatikmhd #240390:
....a pokial zvolis vozidlo s 8 miestami, tak aj vodic ti na to staci s papiermi "B"....
Reply on: Urbanway 2423 #240380:
No, chápem že zjazdnosť je v tomto prípade trochu vecou podstatnejšou, ale, Ak berieme zjazd z Koliby kade ide trolejbus ako "hlavný" výjazd, nemá koliba daľšie výjazdy v podobe:
1) Cesta na kamzík, (jednosmerná nadol)
2) Krahulčia (do Ahoja)
3) Tupého (k Figaru, rovnako ako celý Ahoj)
4) Bárdošova (do kramárov)
Nie je to aj dosť? Práve v combe s minibusmi ktoré by ich zviezli buď k električke na račianskej (využitie Tupého a Krahulčej) alebo k trolejbusu 203 či ako už súčasná linka na Kramáre) ako solídna alternatíva k autám?
Inak jo, ak nie intervalová, na zavolanie, stačí defacto dodávka za 50 000€, ani netreba také veľké vozítko ako Rošero, skôr nejaký formát Masteru alebo niečoho obdobne veľkého, 8-10 miest, bočné posuvné dvere sedadlá 2+2+2+2 vľavo, vpravo od dverí ulička....
Reply on: Urbanway 2423 #240387:
Dôvod je úplne prozaický - ľudský faktor.
Aj pri nahrávaní celej sady naraz musí autor napr. na úvod každého nahrávacieho dňa najprv popočúvať svoje predošlé nahrávky, aby trafil intenzitu a tón hlasu zasa rovnako. Keď sa niečo dohráva o niekoľko rokov, s inou technikou, v inom štúdiu, inak postprocesované, a kľudne aj s pôvodným hlasom ale plus pár rokmi veku, ľahko sa môže stať, že si rozdiel všimne každý. Obzvlášť je to zreteľné na železniciach, kde sú niektoré údaje roky fixné a iné sa menia s každým GVD.
Konkrétne Falefiáni sú ale podľa mňa iba uponáhľaná resp. odfláknutá robota - od zlej techniky po zlú prácu s hotovou nahrávkou.
Reply on: Urbanway 2423 #240387:
Hodžovo už bolo upravené - anglický text už hlási ten muž, Kollárovo a Pod stanicou nejaká herečka a autobusová stanica je ten hlas otrasný
Reply on: Dadino #240383:
Aha, tak vďaka za informáciu. 🙂

Mne osobne sa toto hlásenie zastávok hercami veľmi nepáči (to, že Hodžovo nám. hlási prezidentka je podľa mňa v pohode, keďže tam je nejaká symbolika), ale keď už, tak prečo sa to aspoň nemôže nahrať tak, aby bolo aj neznalému jasné, ako znie názov zastávky, pretože Bajkalská a Zimák boli dosť tiché a nezrozumiteľné. Aký je vlastne dôvod zlej kvality niektorých hlásení, pretože niektoré novšie, ale aj staršie hlásenia sú v lepšej kvalite, ako Saleziáni a pod.?
Reply on: N/A #240384:
Akú výšku jednorazového cestovného si predstavuješ?
Reply on: N/A #240384:
Ak ide človek viac krát do týždňa, už sa oplatí električenka. Zaplatí sa za 220 jázd.

Ak ide človek raz-dva do týždňa, tak si myslím, že 1-2€/mesačne navyše je celkom znesiteľné. 🙂
Musím uznať, že nový cenník lístkov je pekne chorý. Dnes som išiel TV Markíza-Vrančovičova 8 minút - treba polhodinový za 0,90€. Potom zajtra idem Vrančovičova-Mokrohájska 92kou a 6 minút = 0,90€. Viac sa mi oplatí ísť trikrát autom túto trasu..
Reply on: Urbanway 2423 #240381:
Nie. Viacero zastávok už hlásia herci ako bolo avizované už pri uvedení hlásenia Prezidentky. Aj autobusovú stanicu hlási herec už.
Práve sedím v električke 4 smerom do Karlovky pri Botanickej záhrade. Ocenila by som keby nám vodič podal nejaké informácie o dopravnej situácii. Vôbec neviem čo sa deje a ani či si mám prestúpiť.
Dnes som si všimol, že zastávky Bajkalská a Zimný štadión hlási nejaký mužský hlas v obdobnej kvalite, ako "Faleziáni", je to nejaká chyba, alebo sa nebodaj plánuje zmena hlásateľa zastávok?
Reply on: fanatikmhd #240378:
Myslím si, že druhá cesta na Kolibu určite má zmysel preto, lebo tak odľahčí Podkolibskú od áut idúcich smerom na západ a takisto je lepšie pre prípad nejakej nehody, stavby a pod., ak by na Kolibu viedli dve cesty. Máš však pravdu, že obsluha minibusom by tej oblasti pomohla.
Pre hornú časť Koliby by podľa mňa stačilo, ak by tam jazdil nejaký minibus (mal by CP, ale jazdil by len na zavolanie) okruhom Koliba - Brečtanová - Desiata - Čremchová - Bellova - Strážna (tu by museli majitelia povoliť, aby minibus mohol prechádzať cez súkromný pozemok) - Horná Vančurova - Jeséniova - Koliba, ktorý by na Kolibe (možno aj Jeséniovej) nadväzoval na 203. Obsluhu Tupého by bolo lepšie riešiť predĺžením 145 z Jaskového radu cez Tupého niekam do oblasti OD Slimáku. V ideálnom prípade by mohla pri tuneli vzniknúť nová zastávka, na ktorej by stála 145, aj 203 a Tupého (smerom na Kolibu) by sa posunula oproti zastávke smerom do centra.

#240379
Takéto minibusy na zavolanie by sa podľa mňa uživili aj v Rači, ZB a Ahoji namiesto 151, ale bohužiaľ sa o tom asi zatiaľ neuvažuje, pretože na takéto minibusové linky by sme v súčasnosti nemali ani vozy (FCLEI nemáme dostatok a na veľa miest by sa ani nevošli), ani vodičov. Ideálne by bolo kúpiť pre tieto linky nejaké malé dodávky, niekde by možno stačili aj obyčajné autá, avšak keď sa dlhodobo odsúvajú aj niektoré väčšie projekty, tak si nemyslím, že sa celkovo autobusov na zavolanie dočkáme tak skoro...
Reply on: fanatikmhd #240378:
a na ten interval moze byt zas riesenim to ze by ten pendel premaval "na zavolanie" - nemal by byt problem aby bolo medzi miestnymi zname cislo na ktore ked zavolaju tak im do nejakeho casu stihne prist mikrobus a vyzdvihne ich a odvezie k urcenej zastavke trolejbusovej 203 (kde by obvykle tento mikrobus mohol mat aj miesto kde by cakal ci uz na prichodzich z trolejbusu smerujucich do tychto uliciek alebo na zavolanie na zvoz k trolejbusu....)
PS: toto nie je jedina lokalita kde by taka obsluha mohla mat zmysel ak to mesto so snahou zvysit prepravne vykony v prospech VHD mysli vazne.....
Reply on: Urbanway 2423 #240362:
Otázne je či má zmysel budovať tam alternatívnu trasu na Kolibu.
Bude to možno trochu zaujaté, ale rozoberme si to:
Mimo posledných pár mohykánov sa na Kolibe udomácňujú ľudia s vyšším mesačným príjmom. Títo nie su naučení a ani nebudú jazdiť inak, ako svojími autami. Koniec koncov, krásna ukážka je zberná linka 203 ktorú na kolibe vidieť plnú je docela náročné. Snáď len "firmy" typu SHMÚ udržujú ako tak bežných ľudí využívať MHD.
MHD sa tu nerozširuje, a každým dňom, mesiacom, rokom pribúdajú na kolibe nové domy, noví obyvatelia a nové autá. Tie sa následne tlačia do mesta autami, aj keď mnohé idú len v trápnych trasách typu "Trinásta-Kollárovo nám".
Ak by sme chceli reálne odbremeniť katastrofálnu situáciu "dole" kde sa to všetko zlieza do jedinej cesty, máme možnosť budď vybudovať druhú trasu, čo práve naopak chvíľkovo odľahčí, a donúti daľších chodiť autami, alebo vytvoriť tu fungujúci systém minibusov jazdiacich v použiteľnom intervale. V týchto kopčekoch som sa čo to najazdil aj nachodil. ísť pešo viac ako 200m ani za toho boha by si ma nedonútil. Už pri 100m som chromtal jak somár. Strmé kopce, jednosmerky, žiadne chodníky, len cestičky a neprehľadné zákrutičky. Ani za mak. Jediný spoj čo tu jazdí je 203, a ta je reálne dosť ďaleko. Fakt, dostať sa z mnohých adries je pol hodina horského výstupu po neprehľadnej ceste kde jazdia veľké SUV, alebo proste pôjdeš tiež autom.
Ak by si tu vyriešil vhodný systém minibusových spojení do centra mesta, v použiteľnom intervale (30min je veľa, reálne, môže to znieť prehnane ale 15min maximálne ak to má človek vymeniť za auto) so STOP-zónovymi zastávkami na kývnutie, máš reálnu šancu že ti nejaké % áut odpadne - ľudia začnú využívať MHD.
Ale predstava z ulíc ako Tupého, Sovia, Čremchová, Desiata, Suchá, Strážna, a mnoho daľších dochádzať pešo na trolejbus....by ma desila už dnes.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.