Dôvod je úplne prozaický - ľudský faktor.
Aj pri nahrávaní celej sady naraz musí autor napr. na úvod každého nahrávacieho dňa najprv popočúvať svoje predošlé nahrávky, aby trafil intenzitu a tón hlasu zasa rovnako. Keď sa niečo dohráva o niekoľko rokov, s inou technikou, v inom štúdiu, inak postprocesované, a kľudne aj s pôvodným hlasom ale plus pár rokmi veku, ľahko sa môže stať, že si rozdiel všimne každý. Obzvlášť je to zreteľné na železniciach, kde sú niektoré údaje roky fixné a iné sa menia s každým GVD.
Konkrétne Falefiáni sú ale podľa mňa iba uponáhľaná resp. odfláknutá robota - od zlej techniky po zlú prácu s hotovou nahrávkou.
Mne osobne sa toto hlásenie zastávok hercami veľmi nepáči (to, že Hodžovo nám. hlási prezidentka je podľa mňa v pohode, keďže tam je nejaká symbolika), ale keď už, tak prečo sa to aspoň nemôže nahrať tak, aby bolo aj neznalému jasné, ako znie názov zastávky, pretože Bajkalská a Zimák boli dosť tiché a nezrozumiteľné. Aký je vlastne dôvod zlej kvality niektorých hlásení, pretože niektoré novšie, ale aj staršie hlásenia sú v lepšej kvalite, ako Saleziáni a pod.?
Musím uznať, že nový cenník lístkov je pekne chorý. Dnes som išiel TV Markíza-Vrančovičova 8 minút - treba polhodinový za 0,90€. Potom zajtra idem Vrančovičova-Mokrohájska 92kou a 6 minút = 0,90€. Viac sa mi oplatí ísť trikrát autom túto trasu..
Práve sedím v električke 4 smerom do Karlovky pri Botanickej záhrade. Ocenila by som keby nám vodič podal nejaké informácie o dopravnej situácii. Vôbec neviem čo sa deje a ani či si mám prestúpiť.
Dnes som si všimol, že zastávky Bajkalská a Zimný štadión hlási nejaký mužský hlas v obdobnej kvalite, ako "Faleziáni", je to nejaká chyba, alebo sa nebodaj plánuje zmena hlásateľa zastávok?
Myslím si, že druhá cesta na Kolibu určite má zmysel preto, lebo tak odľahčí Podkolibskú od áut idúcich smerom na západ a takisto je lepšie pre prípad nejakej nehody, stavby a pod., ak by na Kolibu viedli dve cesty. Máš však pravdu, že obsluha minibusom by tej oblasti pomohla.
Pre hornú časť Koliby by podľa mňa stačilo, ak by tam jazdil nejaký minibus (mal by CP, ale jazdil by len na zavolanie) okruhom Koliba - Brečtanová - Desiata - Čremchová - Bellova - Strážna (tu by museli majitelia povoliť, aby minibus mohol prechádzať cez súkromný pozemok) - Horná Vančurova - Jeséniova - Koliba, ktorý by na Kolibe (možno aj Jeséniovej) nadväzoval na 203. Obsluhu Tupého by bolo lepšie riešiť predĺžením 145 z Jaskového radu cez Tupého niekam do oblasti OD Slimáku. V ideálnom prípade by mohla pri tuneli vzniknúť nová zastávka, na ktorej by stála 145, aj 203 a Tupého (smerom na Kolibu) by sa posunula oproti zastávke smerom do centra.
#240379
Takéto minibusy na zavolanie by sa podľa mňa uživili aj v Rači, ZB a Ahoji namiesto 151, ale bohužiaľ sa o tom asi zatiaľ neuvažuje, pretože na takéto minibusové linky by sme v súčasnosti nemali ani vozy (FCLEI nemáme dostatok a na veľa miest by sa ani nevošli), ani vodičov. Ideálne by bolo kúpiť pre tieto linky nejaké malé dodávky, niekde by možno stačili aj obyčajné autá, avšak keď sa dlhodobo odsúvajú aj niektoré väčšie projekty, tak si nemyslím, že sa celkovo autobusov na zavolanie dočkáme tak skoro...
a na ten interval moze byt zas riesenim to ze by ten pendel premaval "na zavolanie" - nemal by byt problem aby bolo medzi miestnymi zname cislo na ktore ked zavolaju tak im do nejakeho casu stihne prist mikrobus a vyzdvihne ich a odvezie k urcenej zastavke trolejbusovej 203 (kde by obvykle tento mikrobus mohol mat aj miesto kde by cakal ci uz na prichodzich z trolejbusu smerujucich do tychto uliciek alebo na zavolanie na zvoz k trolejbusu....)
PS: toto nie je jedina lokalita kde by taka obsluha mohla mat zmysel ak to mesto so snahou zvysit prepravne vykony v prospech VHD mysli vazne.....
Otázne je či má zmysel budovať tam alternatívnu trasu na Kolibu.
Bude to možno trochu zaujaté, ale rozoberme si to:
Mimo posledných pár mohykánov sa na Kolibe udomácňujú ľudia s vyšším mesačným príjmom. Títo nie su naučení a ani nebudú jazdiť inak, ako svojími autami. Koniec koncov, krásna ukážka je zberná linka 203 ktorú na kolibe vidieť plnú je docela náročné. Snáď len "firmy" typu SHMÚ udržujú ako tak bežných ľudí využívať MHD.
MHD sa tu nerozširuje, a každým dňom, mesiacom, rokom pribúdajú na kolibe nové domy, noví obyvatelia a nové autá. Tie sa následne tlačia do mesta autami, aj keď mnohé idú len v trápnych trasách typu "Trinásta-Kollárovo nám".
Ak by sme chceli reálne odbremeniť katastrofálnu situáciu "dole" kde sa to všetko zlieza do jedinej cesty, máme možnosť budď vybudovať druhú trasu, čo práve naopak chvíľkovo odľahčí, a donúti daľších chodiť autami, alebo vytvoriť tu fungujúci systém minibusov jazdiacich v použiteľnom intervale. V týchto kopčekoch som sa čo to najazdil aj nachodil. ísť pešo viac ako 200m ani za toho boha by si ma nedonútil. Už pri 100m som chromtal jak somár. Strmé kopce, jednosmerky, žiadne chodníky, len cestičky a neprehľadné zákrutičky. Ani za mak. Jediný spoj čo tu jazdí je 203, a ta je reálne dosť ďaleko. Fakt, dostať sa z mnohých adries je pol hodina horského výstupu po neprehľadnej ceste kde jazdia veľké SUV, alebo proste pôjdeš tiež autom.
Ak by si tu vyriešil vhodný systém minibusových spojení do centra mesta, v použiteľnom intervale (30min je veľa, reálne, môže to znieť prehnane ale 15min maximálne ak to má človek vymeniť za auto) so STOP-zónovymi zastávkami na kývnutie, máš reálnu šancu že ti nejaké % áut odpadne - ľudia začnú využívať MHD.
Ale predstava z ulíc ako Tupého, Sovia, Čremchová, Desiata, Suchá, Strážna, a mnoho daľších dochádzať pešo na trolejbus....by ma desila už dnes.
Žiaľ, cestovať MHD v TT mi pripadá ako za trest. Už som vyskúšal okrem TN všetky MHD slovenských krajských miest a trnavská mi príde dlhodobo ako najhoršia...však potom nečudo, že napr. ako jediná z krajských miest nepoužíva kĺbové vozidlá.
Tento článok si prečítajte, úplne ako imhd sci-fi! https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/trnava-dostala-nove-autobusy-klimatizaciu-v-nich-vsak-necakajte/
„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová. A dodatočne nevybavia vozidlá klímou, lebo to by znamenalo "zbytočnú finančnú záťaž na rozpočet mesta s neadekvátnym výsledkom", a ešte tam aj splieta o naštartovaní motorov pred odchodom.
Podľa mňa ani ich MHD nie je efektívna, lebo zastavuje na zastávkach každých pár minút a teda je pomalšia, ako IAD, čiže ju súťažili zbytočne, prevádzkujú ju zbytočne s neadekvátnym výsledkom, predstavuje to zbytočnú finančnú záťaž mesta.
Ako nie sú najškaredšie (ak to má byť ten typ, len v obojsmernom vydaní ako na obrázku), ale naše Škodovky sú krajšie. Som zvedavý, ako tá električka bude vyzerať v modro žltej farbe.
Viko
Aj pri nahrávaní celej sady naraz musí autor napr. na úvod každého nahrávacieho dňa najprv popočúvať svoje predošlé nahrávky, aby trafil intenzitu a tón hlasu zasa rovnako. Keď sa niečo dohráva o niekoľko rokov, s inou technikou, v inom štúdiu, inak postprocesované, a kľudne aj s pôvodným hlasom ale plus pár rokmi veku, ľahko sa môže stať, že si rozdiel všimne každý. Obzvlášť je to zreteľné na železniciach, kde sú niektoré údaje roky fixné a iné sa menia s každým GVD.
Konkrétne Falefiáni sú ale podľa mňa iba uponáhľaná resp. odfláknutá robota - od zlej techniky po zlú prácu s hotovou nahrávkou.