Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vie niekto, či sa pravidelne využíva spojka na Kollárovom nám. smerom na Kolibu pre nejaké námrazovky a pod. alebo slúži len pre prípad MU?
Reply on: FFF13 #238994:
to je zas otazne co sa tyka toho co posudzujes ako vplyv.... pokial ti tam prejde jeden spoj denne (nehladaj za tym nic len extrem pre porovnanie) a elektriku vyrabas kdesi v uholnej elektrarni, tak ti aj ekologicka stopa na vyrobenie trolejov, trakcnych kablov a pripadne aj stlpov vyde dostatocne vysoka aby si ju nerozpustil vo vyssej ucinnosti tej uholnej elektrarne....
Reply on: Urbanway 2423 #238972:
tam ani moc nie je o čom uvažovať čo sa týka vplyvov na životné prostredie, veď keď trolejbus nahradí autobus asi nevznikne viac emisií
Reply on: ratataj #238989:
Ona hlavne totožná špecifikácia neznamená totožného dodávateľa. Aj v 2014 sa pri tej špecifikácií zapojili rôzni výrobcovia.
Reply on: perets #238990:
určite nie, ak sa pri tom rozmýšľa. no história nás učí, že nie vždy sa používa rozum. to by sme nemali terajší stav - Solaris, Mercedes, Sor, Iveco a plus dožívajúce Karosy a Tedomy.
Reply on: perets #238990:
Nejaky zadrhel tam asi v tom bude, inak by sme mali taku zmluvu davno so SORom 🙂
Reply on: ratataj #238989:
Je problém obstarať 50 autobusov, s opciou na 250 v priebehu 5 rokov, a ročnou indexáciou cien ?
Reply on: Petto #238986:
či to nebude tým, že v DPB niekto rozmýšľa, a nechce tu mať X druhov električiek od X výrobcov. najhoršia vec čo sa pri tých obstarávaniach stáva je, že nakoniec má podnik veľa typov vozidiel od veľa výrobcov ( viď autobusy ) čo v konečnom dôsledku predražuje údržbu.
Reply on: trolejbus6207 #238776:
Okrem 40ks trolejbusov Škoda 27Tr Brno nakúpi do 40ks (s opciou) obojsmerných električiek Škoda ForCity Smart 34 - https://www.busportal.cz/clanky/dalsi-velke-nakupy-v-brne-dopravni-podnik-poridi-az-40-novych-obousmernych-tramvaji-17064
Reply on: Petto #238986:
A čo je zlé na špecifikácii z roku 2014?
UPDATE tendra na obojsmerne elektricky.
Prihlasovanie sa do 10.3. Specifikacia silne okopirovanie tendra z roku 2014, uz viac na de8ila to nemohli dat. Transparentnost sa nenosi ani vo "vynovenom" DPB.
Reply on: N/A #238979:
Určite áno.
Reply on: HORVI #238968:
Je to z 1990-1993.
Reply on: Jak44 #238980:
Vidíš, toto mi nenapadlo, takáto obchádzka je podľa mňa v pohode. 🙂
Reply on: MatejBA #238978:
Druhý bod: Obyvateľom Blumentálskej by sa o dosť predĺžila cesta, keby jazdili okolo Steinu a po Bernolákovej a navyše si myslím, že tam nejazdí až toľko áut, aby to spôsobovalo výrazné problémy.

Šiesty bod: S týmto v podstate súhlasím, ale na chodníku by potom asi bolo vhodné osadiť zábradlie/nejako fyzicky oddeliť cyklotrasu od chodníka (napr. nejakým obrubníkom/vyvýšením), aby to nedopadlo ako na Farského, kde cyklisti vrážali do chodcov.

Siedmy bod: Tá dynamická preferencia by pomohla, ale aj tak by to najmä v smere z centra bolo dosť komplikované. Teraz sa navyše rozšíri aj chodník pred nemocnicou (čo je samo o sebe pozitívne), čím sa uľahčí prestup z L4 (z centra) na trolejbusy, lebo nebude nutné ísť cez prechod vpravo: https://goo.gl/maps/jifhs1fXyNdwJXEC6 , ale bude sa dať prejsť aj priamo po rozšírenom chodníku (vpravo od toho malého ostrovčeka so stĺpom TV), takže ten prestup podľa mňa nebude nejaký strašný.
Reply on: N/A #238979:
Asi áno, keď MPSVaR prikazuje tým, ktorí môžu, nech pracujú z domu a navyše 2. stupeň ZŠ, SŠ a VŠ musia byť stále doma.
Reply on: Urbanway 2423 #238977:
Od Slovnaftky na Trnavské mýto sa bude dať dostať pomerne jednoducho. Okruh Americké námestie - Špitálska - Ul. 29. augusta - Mickiewiczova - Americké námestie. Celkovo tak 3-4 minúty jazdy navyše, čo mi príde, vzhľadom k tomu luxusu natankovania v centre, nie veľmi zaťažujúce. . 🙂
Zostane premávka v prázdninovom režime aj od pondelka?
Reply on: Urbanway 2423 #238977:
K druhemu bodu - kebyze spravia lave odbocenie z Bernolakovej (od Kriznej) na Blumentalsku, tak by auta vedeli vylucit z triangla. Vedel by si sa tam dostat cez Bernolakovu a okruhom cez Majkovu a vyjazd by si mal cez Bernolakovu na Radlinskeho.

Treti bod: myslel som, ze auta budu blokovat elektricky od Slovnaftu a pripadne krizovatku od Zahradnickej, kedze vieme ako mnohi beru "neupchavat krizovatku"...

Siesty bod: No chodec vs cyklista a auto vs cyklista - osobne si myslim, ze horsie dopadne stret v pripade toho druheho. Plus nemame niekde aj "zmiesane" chodniky, kde su chodci a cyklisti? Tych par metrov by bolo urcite menej koliznych ako ked ich nasilu potlacia medzi auta a zbytocne zvysia riziko pre nich.

Siedmy bod: kebyze sa tam da plna dynamicka preferencia MHD tak by to nemal byt problem. Myslim si, ze by to nebolo o nic komplikovanejsie ako Racianske myto a zaroven je tam radovo nizsia doprava ako na Racku.
Reply on: MatejBA #238976:
-keďže sa dáva čoraz väčší dôraz na útlm dopravy (tranzitu) v centre, tak je logické, že sa z Odborárskeho nám. nedá ísť do centra (smerom na Kollárko sa dá ísť aj cez Májkovu a pri ceste do centra môžeš odbočiť na Karadžičovu a potom doprava na Záhradnícku).
- z toho kúsku cesty na triangli pri Vazovovej sa podľa mňa autá nedajú úplne vylúčiť (kvôli obyvateľom), len by sa to dalo zjednosmerniť (povolený by bol iba výjazd z Blumentálskej), ale vtedy by bolo dobré urobiť aj to ľavé odbočenie (súčasné riešenie je dosť nešťastné a miestni aj tak prikázaný smer vľavo nerešpektujú). Pri tom triangli by taktiež bolo vhodné obmedziť/regulovať parkovanie (stačilo by aj vyznačenie parkovacích miest a jasné oddelenie od el. trate)
- myslel si, že autá idúce od pumpy by stáli na priecestí, alebo ako, lebo inak tomu nerozumiem, veď všetky zastávky budú pred križovatkou?
- to zrušenie odbočenia ešte bude problém (hlavne pre tankujúcich, ostatní to vedia obísť cez Mickiewiczovu), lebo obchádzku smerom na TrMy si ani neviem predstaviť
- podľa mňa by sa dala zastávka Krížna presunúť bližšie ku križovatke Legionárska x Krížna, čím by sa zlepšil aj prestup na autobusy a takisto by sme mohli zriadiť zastávku niekde pri triangli na Vazovovej (vzdialenosť medzi nimi by bola cca 300 metrov, v závislosti od ich presného umiestnenia)
- nebol by potom chodník pre chodcov príliš úzky (mal by cca 2-2,25 metra), nevznikali by tam zase kolízie s chodcami?
- nebol by problém pri integrovanej zastávke, že by boli tri križovatky blízko seba (Americké nám, križovatka pri Slovnafte a Oborárske nám)? Na týchto križovatkách (okrem tej pri Slovnafte) by podľa mňa museli byť semafory (tak ako doteraz), lebo inak by sa asi tbusy na Záhradnícku nezaradili, vďaka čomu by sa prejazd cez Americké nám. vôbec nezrýchlil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.