to je zas otazne co sa tyka toho co posudzujes ako vplyv.... pokial ti tam prejde jeden spoj denne (nehladaj za tym nic len extrem pre porovnanie) a elektriku vyrabas kdesi v uholnej elektrarni, tak ti aj ekologicka stopa na vyrobenie trolejov, trakcnych kablov a pripadne aj stlpov vyde dostatocne vysoka aby si ju nerozpustil vo vyssej ucinnosti tej uholnej elektrarne....
určite nie, ak sa pri tom rozmýšľa. no história nás učí, že nie vždy sa používa rozum. to by sme nemali terajší stav - Solaris, Mercedes, Sor, Iveco a plus dožívajúce Karosy a Tedomy.
či to nebude tým, že v DPB niekto rozmýšľa, a nechce tu mať X druhov električiek od X výrobcov. najhoršia vec čo sa pri tých obstarávaniach stáva je, že nakoniec má podnik veľa typov vozidiel od veľa výrobcov ( viď autobusy ) čo v konečnom dôsledku predražuje údržbu.
UPDATE tendra na obojsmerne elektricky.
Prihlasovanie sa do 10.3. Specifikacia silne okopirovanie tendra z roku 2014, uz viac na de8ila to nemohli dat. Transparentnost sa nenosi ani vo "vynovenom" DPB.
Druhý bod: Obyvateľom Blumentálskej by sa o dosť predĺžila cesta, keby jazdili okolo Steinu a po Bernolákovej a navyše si myslím, že tam nejazdí až toľko áut, aby to spôsobovalo výrazné problémy.
Šiesty bod: S týmto v podstate súhlasím, ale na chodníku by potom asi bolo vhodné osadiť zábradlie/nejako fyzicky oddeliť cyklotrasu od chodníka (napr. nejakým obrubníkom/vyvýšením), aby to nedopadlo ako na Farského, kde cyklisti vrážali do chodcov.
Siedmy bod: Tá dynamická preferencia by pomohla, ale aj tak by to najmä v smere z centra bolo dosť komplikované. Teraz sa navyše rozšíri aj chodník pred nemocnicou (čo je samo o sebe pozitívne), čím sa uľahčí prestup z L4 (z centra) na trolejbusy, lebo nebude nutné ísť cez prechod vpravo: https://goo.gl/maps/jifhs1fXyNdwJXEC6 , ale bude sa dať prejsť aj priamo po rozšírenom chodníku (vpravo od toho malého ostrovčeka so stĺpom TV), takže ten prestup podľa mňa nebude nejaký strašný.
Od Slovnaftky na Trnavské mýto sa bude dať dostať pomerne jednoducho. Okruh Americké námestie - Špitálska - Ul. 29. augusta - Mickiewiczova - Americké námestie. Celkovo tak 3-4 minúty jazdy navyše, čo mi príde, vzhľadom k tomu luxusu natankovania v centre, nie veľmi zaťažujúce. .
K druhemu bodu - kebyze spravia lave odbocenie z Bernolakovej (od Kriznej) na Blumentalsku, tak by auta vedeli vylucit z triangla. Vedel by si sa tam dostat cez Bernolakovu a okruhom cez Majkovu a vyjazd by si mal cez Bernolakovu na Radlinskeho.
Treti bod: myslel som, ze auta budu blokovat elektricky od Slovnaftu a pripadne krizovatku od Zahradnickej, kedze vieme ako mnohi beru "neupchavat krizovatku"...
Siesty bod: No chodec vs cyklista a auto vs cyklista - osobne si myslim, ze horsie dopadne stret v pripade toho druheho. Plus nemame niekde aj "zmiesane" chodniky, kde su chodci a cyklisti? Tych par metrov by bolo urcite menej koliznych ako ked ich nasilu potlacia medzi auta a zbytocne zvysia riziko pre nich.
Siedmy bod: kebyze sa tam da plna dynamicka preferencia MHD tak by to nemal byt problem. Myslim si, ze by to nebolo o nic komplikovanejsie ako Racianske myto a zaroven je tam radovo nizsia doprava ako na Racku.
-keďže sa dáva čoraz väčší dôraz na útlm dopravy (tranzitu) v centre, tak je logické, že sa z Odborárskeho nám. nedá ísť do centra (smerom na Kollárko sa dá ísť aj cez Májkovu a pri ceste do centra môžeš odbočiť na Karadžičovu a potom doprava na Záhradnícku).
- z toho kúsku cesty na triangli pri Vazovovej sa podľa mňa autá nedajú úplne vylúčiť (kvôli obyvateľom), len by sa to dalo zjednosmerniť (povolený by bol iba výjazd z Blumentálskej), ale vtedy by bolo dobré urobiť aj to ľavé odbočenie (súčasné riešenie je dosť nešťastné a miestni aj tak prikázaný smer vľavo nerešpektujú). Pri tom triangli by taktiež bolo vhodné obmedziť/regulovať parkovanie (stačilo by aj vyznačenie parkovacích miest a jasné oddelenie od el. trate)
- myslel si, že autá idúce od pumpy by stáli na priecestí, alebo ako, lebo inak tomu nerozumiem, veď všetky zastávky budú pred križovatkou?
- to zrušenie odbočenia ešte bude problém (hlavne pre tankujúcich, ostatní to vedia obísť cez Mickiewiczovu), lebo obchádzku smerom na TrMy si ani neviem predstaviť
- podľa mňa by sa dala zastávka Krížna presunúť bližšie ku križovatke Legionárska x Krížna, čím by sa zlepšil aj prestup na autobusy a takisto by sme mohli zriadiť zastávku niekde pri triangli na Vazovovej (vzdialenosť medzi nimi by bola cca 300 metrov, v závislosti od ich presného umiestnenia)
- nebol by potom chodník pre chodcov príliš úzky (mal by cca 2-2,25 metra), nevznikali by tam zase kolízie s chodcami?
- nebol by problém pri integrovanej zastávke, že by boli tri križovatky blízko seba (Americké nám, križovatka pri Slovnafte a Oborárske nám)? Na týchto križovatkách (okrem tej pri Slovnafte) by podľa mňa museli byť semafory (tak ako doteraz), lebo inak by sa asi tbusy na Záhradnícku nezaradili, vďaka čomu by sa prejazd cez Americké nám. vôbec nezrýchlil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.