Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #238976:
-keďže sa dáva čoraz väčší dôraz na útlm dopravy (tranzitu) v centre, tak je logické, že sa z Odborárskeho nám. nedá ísť do centra (smerom na Kollárko sa dá ísť aj cez Májkovu a pri ceste do centra môžeš odbočiť na Karadžičovu a potom doprava na Záhradnícku).
- z toho kúsku cesty na triangli pri Vazovovej sa podľa mňa autá nedajú úplne vylúčiť (kvôli obyvateľom), len by sa to dalo zjednosmerniť (povolený by bol iba výjazd z Blumentálskej), ale vtedy by bolo dobré urobiť aj to ľavé odbočenie (súčasné riešenie je dosť nešťastné a miestni aj tak prikázaný smer vľavo nerešpektujú). Pri tom triangli by taktiež bolo vhodné obmedziť/regulovať parkovanie (stačilo by aj vyznačenie parkovacích miest a jasné oddelenie od el. trate)
- myslel si, že autá idúce od pumpy by stáli na priecestí, alebo ako, lebo inak tomu nerozumiem, veď všetky zastávky budú pred križovatkou?
- to zrušenie odbočenia ešte bude problém (hlavne pre tankujúcich, ostatní to vedia obísť cez Mickiewiczovu), lebo obchádzku smerom na TrMy si ani neviem predstaviť
- podľa mňa by sa dala zastávka Krížna presunúť bližšie ku križovatke Legionárska x Krížna, čím by sa zlepšil aj prestup na autobusy a takisto by sme mohli zriadiť zastávku niekde pri triangli na Vazovovej (vzdialenosť medzi nimi by bola cca 300 metrov, v závislosti od ich presného umiestnenia)
- nebol by potom chodník pre chodcov príliš úzky (mal by cca 2-2,25 metra), nevznikali by tam zase kolízie s chodcami?
- nebol by problém pri integrovanej zastávke, že by boli tri križovatky blízko seba (Americké nám, križovatka pri Slovnafte a Oborárske nám)? Na týchto križovatkách (okrem tej pri Slovnafte) by podľa mňa museli byť semafory (tak ako doteraz), lebo inak by sa asi tbusy na Záhradnícku nezaradili, vďaka čomu by sa prejazd cez Americké nám. vôbec nezrýchlil.
Reply on: Kotlár #238973:
Za mna minus:
- za presmerovanie dopravy cez Majkovu a Americke namestie ak clovek ide od Trnavskeho myta (obyvatelia sa potesia)
- nezrusenie aut na Vazovovej a upravy odbocenia z Bernolakovej aj dolava
- blokovanie rovneho smeru na Kollarovo nam. zastavkou (auta budu blokovat elektricky/krizovatku)
- zrusenie laveho odbocenia od Slovnaftu je tiez minusom (aj ked tu plne chapem preco, obcas tam odbocit bolo doslova o tom, ci sa necham zramovat autom alebo elektrickou)
- dalsim minusom je neexistencia zastavky niekde uprostred ulice (co by zase ale dalo zastavku kazdych 200m co asi nie je ziadane) resp. nevidim nikde navrh na posunutie Legionarskej blizsie ku Kriznej pre lepsi prestup
- cyklochodnik pred krizovatkou s Majkovou ide zbytocne na par metrov na cestu = zbytocny kolizny bod
- a urcite minusom je neintegrovana zastavka trolejbusov s elektrickami/ze tam stoja iba jednym smerom.

Plusmi je:
- zlepsenie prestupu na Americkom
- viac zelene
- zrusenie parkovania "vsade" na chodniku
- oddelena cyklotrasa
Reply on: Urbanway 2423 #238972:
presne tak
Reply on: Kotlár #238973:
Bol by aj link na celú PD?

Inak to presunutie trate na Americkom nám. je super krok, odstráni sa esíčko, vyzerá to tak, že pri odbočovaní zo Špitálskej smerom z centra sa rozšíri aj pruh pre autá, čo je poztiívne. Takisto aj ukľudnenie dopravy na Krížnej (nemožnosť prejazdu z Krížnej na Mickiewiczovu) a jej celkové skultúrnenie (zeleň, menej parkovania a cylkotrasa) je podľa mňa super. Z DZ vyplýva aj združenie zastávky na Krížnej, čo bude dobré hlavne pre NAD ako aj pre N53, pretože sa už cestujúci nebudú musieť predierať pomedzi parkujúce autá pri nastupovaní do autobusu. Jediný "problém," čo mi napadá, je kadiaľ bude jazdiť N53 smerom do centra (po el. trati, cez Májkovu?).
Projektové spracovanie modernizácie Krížnej, čo hovoríte na premenu zástavky Americké nám.?
https://dopravoprojekt.sk/wp-content/uploads/2021/01/MET-RR-DUR-C-D020-00000-001-X.pdf
Reply on: trolejbus6207 #238970:
Hlavne tá EIA je pri TT tratiach úplne zbytočná a nikdy som nerozumel komu/čomu by mohli z objektívnych dôvodov vadiť 4 drôty zavesené na stĺpoch (ideálne aj s VO). Nemecko takto veľmi krásne vyšachovalo Slávikov a podobných z hry. 👍
Reply on: Andy #238969:
Potom ale ako vôbec môžu vznikať tie rozdiely, ak sa to všetko ťahá z jedného zdroja?
Nemci podstatne zjednodušili podmienky pre výstavbu trolejbusových tratí - https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-kdekoliv-nemecko-zjednodusilo-vystavbu-trolejbusovych-trati/ 👍
Reply on: Viko #238965:
Ak sa nič nezmenilo, tak grafikony sa dlhé roky v DPB tvoria v systéme od firmy FS Software, odtiaľ sa exportujú v DIS, čiže "palubákovom" formáte do palubákov, ale či tam je ešte nejaká koverzia, to neviem. Proces samotného nahrávania som nikdy nevidel.
Reply on: BI59 #238962:
Z ktorého roku je tá fotografia?
Reply on: S499.1023 #238961:
OK. Ja viem, keď píšem na mobile, občas tam napíšem iné písmeno, aké by som chcel.
Reply on: Viko #238965:
Asi medzikrok. Ja to volám palubákové dáta lebo v nich je všetko čo potrebujú palubáky (všetky jazdy, cieľ na displeje a pod.) a sú to tie dáta ktoré do nich idú. Teda sú 100% spoľahlivé a presné, na rozdiel od JDF/GTFS dát od DPB.
Reply on: 810zssk #238925:
Ohľadom "palubákových dát" - toto zverejnené je len nejaký medzikrok, ktorý sa potom pre nahranie do samotných palubákov konvertuje? Alebo mám tomu rozumieť tak, že sa dnes využíva iný spôsob, než tvorba bbd/bbf súborov v hBUSE?
Reply on: BI59 #238963:
Fotky môžete posielať aj na ba@imhd.sk, aby Vám ich uverejnili aj galérii, kde sú potom ľahšie dohľadateľné. 🙂
Linka 3+8
Linka 8
Reply on: HORVI #238950:
No ale to je Harmincova, nie Harmincová.
Reply on: samkoh #238959:
Tá je vhodná najmä pre obyvateľov bytoviek na Jána Jonáša. 😃
Reply on: Urbanway 2423 #238958:
Teoreticky DNV-Dúbravka jazdí aj 23🙂
P.S. a pre úplnosť: zabudol som na 26-ku
Reply on: HORVI #238957:
Tá 120 sa zavádzala ako náhrada za 22, ktorú zrušili kvôli novej TT na Patrónke a presmerovaniu 211 obojsmerne cez Patrónku. Jedným z dôvodov, prečo sa neujala bola asi rýchlosť a jednoduchosť (aj keď s prestupom) spojenia Kramárov s DNV/Dúbravkou (211+21/83) a preto v podstate iba dopĺňala linku 20, kde nebola potrebná až taká kapacita. Pozitívom však bolo, že sa posilnilo spojenie DNV a Dúbravky, kde sa teraz jazdí iba každých 20 minút (lepší by bol 15-minútový interval večer a cez víkendy, kvôli električkám), vďaka čomu je niekedy nutné čakať 20 minút v Dúbravke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.