Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak na zastávke pri kríži som našiel toto: MHD vo vašom mobile 0903 376 004 Neviete kto to je?
Reply on: J #23835:
Aj na stranke SimTr je diskusia, kde mozes pisat taketo srandy 🙂
1. nevyzerá to dobre a v podstate ti môže byť jedno ako ďaleko sú od seba.
3. To bude paráda, už sa teším.
Reply on: J #23835:
Tak ti postupne odpoviem 🙂
1. No pozor, na tratiach, ktore boli stavane "pevnymi svorkami", su stlpy od seba nejakych 20 metrov(fakt tam vopchas jeden klbovy trolejbus), napriklad Mileticka.. A kedze v hre je to vedenie pevne, tak sa prisposobujem skutocnosti
2. No to je pravda 🙂 Zastavky fakt nie su oznacene.. Nejako vyriesim
3. To je tiez pravda, ale da sa naucit. No planujem to prerobit tak, ze to budu krivky, a nie len "stvorceky", takze ten problem sa casom vyriesi.
4. No to bude dost tazke urobit realne jazdne vlastnosti 🙂
Andy: No tak ten simulátor je riadny pokrok, hlavne čo sa krajiny týka a samozrejme výber vozidiel. Ešte nejaké tie kĺbaky.
Ak môžem napísať nejaké chybičky, teda ak sa neurazíš, tak:
1. Stĺpy sú strašne blízko pri sebe. V podstate na dĺžku jedného vozidla a v skutočnosti medzi stĺpy vopcháš 2 kĺbaky.
2. Chýba popis trate (alebo som si ho nevšimol) ale neviem ktorá zastávka je ktorá a tak som jazdil ako sa mi zachcelo.
3. Zákruty trochu ostré alebo som len neschopný a vždy sejmem stĺp 🙂
4. Brzdenie je trochu divné zo 72 zabrzdíš na 10 za dve sekundy, ale z 5 na 0 nie a nie zastaviť a trvá to dlho.
Ale je to skvelé.
hefec: Ale veď trole a električky majú rekuperačnú brzdu. Teda niektoré.
Spectre, Papyr: Aha, tak ja som to zle pochopil. Ja som myslel, že ten zotrvačník sa roztočí tým, že sa tých palíc dotkne, gyrobus by išiel dalej a obyčajným mechanickým roztočením by bola šťava. .-)

No neviem ako DP zvládol noc, ale o 2:30 stáli na Rádiovej trole s nahodenou 205. Bol tam aj 15TrM ako 205. Možno nakoniec spravili posili.
Reply on: hefec #23831:
ono existuje rekuperacia a nie je ju problem pouzit aj pri vozidlach s trolejmi (E,T), akurat ze tu energiu co vyprodukujes ty pri brzdeni nezuzitkujes ty, ale ine vozidlo v trakcnom useku. Odpadaju ti tak straty pri prenasani vykonu energii z elektrickej na kineticku zotrvacnika a naopak.
Proste ten zotrvcnikovy patent moze byt sice pekny, ale jeho efektivita je dost mizerna (aspon co sa spotreby tyka), lebo 1. mas tam viacero premien energie a kedze ziadna nemoze byt 100%, tak vysledne straty su vyssie; 2. ten zotrvacnik ma aj dost vysoku hmotnost, takze aj celkova hmotnost vozidla vdaka tomu vyraze narastie a je ti dufam jasne ake to ma ucinky na spotrebu...
Reply on: Spectre #23825:


Energiu si to samozrejme nevyrobi samo, ale zase napr. pri brzdeni sa moze pohybova energia gyrobusu prenasat naspat do zotrvacnika, cim sa rozhodne dost energie usetri, najma v mestskej prevadzke, ked sa na kazdej druhej krizovatke brzdi a stoji. Aspon ja si myslim, ze to funguje tak.
Tak je to tu. Nový rok.... Takže všetko dobré v ňom!
Uz je na nete nova verzia trolejbusoveho simulatoru na http://simtr.imhd.sk. Na stranke pribudla napriklad aj diskusia a e-mailova notifikacia novych verzii...
Vsetko dobre do noveho roku.
Tie odchody silvestrovskych liniek na zastavkach su dobre-len este aby DPB jazdil podla nich.
igor- nie z prahy ani z BA

igor- nie z prahy ani z BA

Vsetko najlepsie do noveho roku vam prajem ja a on.
Reply on: J #23824:
Keby si to stavu vyrabalo samo a jazdilo na to, bolo by to perpetuum mobile a nie vozidlo MHD 🙂

Inak do konca roka zostavaju len hodiny - potom poreferujte, ako DP zvladol organizaciu silvestrovskej noci.

Slepym svetlo, zamrznutym teplo, a kompetentnym aby sa to v hlave preplo.
Pour Féliciter 2004,

Papyr
Reply on: J #23824:
Si spadol z jahody? 🙂 🙂 🙂 Zakon zachovania energie stale plati a gyrobus ma urcite nizsiu ucinnost, ako trombelus (logicky).

Elektrinu si to nevyrobi samo len tak. Princip je nasledovny.

1) Voz je pripojeny na napatie.. Motor roztaca ("nabija")zotrvacnik, pricom odobera stavu zo siete.
2) Zotrvacnik sa toci a ten motor, co ho tocil teraz pracuje ako generator. Prud tecie do elektromotoru, ktory pohana kolesa normalne.
3) Ked zo zotrvacnika vymlatis pohybovu energiu, je treba ho znova roztocit, na co sa spotrebuje elektricka energia.

V zotrvacniku sa len uchovava elektricka energia. Rovnako by tam mohli byt napriklad dajake akumulatory.

Ma to podstatne nevyhody:
Zotrvacnik je treba casto nabijat. Nemusis sice tahat medzi stlpami draty vzduchom, ale ajtak tam musis mat dajake vedenie niekde.. Ibaze by mal kazdy stlp vlastnu malu meniaren 🙂, alebo by to bolo napajane sietovym napatim, ktore je natahane kde tade...
Ad gyrobus: Ale keby jazdil na samostanom telese ako ten duobus, tak nie je problém. Veď keď si to šťavu vyrobí samo, tak to musí byť najlacnejšia trakcia. Možno to má svoju budúcnosť, len elektrárenské koncerny to stopli.

Všetkým veľa šťastia v Novom ale aj celom novom roku.
Reply on: qwix #23820:
Možno by sa v takom prípade ten zotrvačník dal ručne natočiť ako na starých autách motor 😉
Reply on: Zdenko #23821:
Neni zač.
Reply on: Emo #23803:
Diki.
Reply on: tr3mp #23819:
t.z. ze ak by sa nejak vyraznejsie zdrzal na trase (napr. zapcha - no dobre, v tych casoch ked to jazdilo take nepoznali ale cisto teoreticky), dosla by mu energia a koniec - museli by ho odtlacit? hm... tak to je dobra chobotina

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.