COLOR:
Urobi si jasno v tych -bustoch, lebo za chvilu tu budes aj mna oslovovat inak ako fobust...
Gyrobusy:
Svajciari s tym velmi experimentovali, firma Oerlikon. Skonstatovali vsak nasledovne: Specificky vykon zotrvacnikov noe je zatial obmedzeny. Pri sucasnych dostupnych materialoch zotrvacnikov je specificka energia akumulovana v zotrvacniku nizsia, ako v elektrochemickom akumulatore.
firma General Electric skusala nasledovne:
Otacky toho zotrvacnika, ktory ma cca 1,5 tony boli 10000 /min!!! Vozidlo ma dojazd 5,6 km a pri vypnuti vsetkych pomocnych pohonov az 11 km. Z 5000 ot. na 10000 ot sa zotrvacnik roztoci za 90 sekund. Vozidlo ma hmotnost 12700 kg.
Zaiste si viete predstavit, co sa deje, ked s takym vozidlom idete do zatacky. Gyroskopicke vlastnosti zotrvacnika nemaju na to prave najlepsie vplyvy...
Skusalo sa to aj na kolajovych vozidlach, ovsem s rovnakym vysledkom: Je to zbytocna blbost. Najvyssiu ucinnost prenosu aku dosiahli bola 70 percent (tusim).
Urobi si jasno v tych -bustoch, lebo za chvilu tu budes aj mna oslovovat inak ako fobust...
Gyrobusy:
Svajciari s tym velmi experimentovali, firma Oerlikon. Skonstatovali vsak nasledovne: Specificky vykon zotrvacnikov noe je zatial obmedzeny. Pri sucasnych dostupnych materialoch zotrvacnikov je specificka energia akumulovana v zotrvacniku nizsia, ako v elektrochemickom akumulatore.
firma General Electric skusala nasledovne:
Otacky toho zotrvacnika, ktory ma cca 1,5 tony boli 10000 /min!!! Vozidlo ma dojazd 5,6 km a pri vypnuti vsetkych pomocnych pohonov az 11 km. Z 5000 ot. na 10000 ot sa zotrvacnik roztoci za 90 sekund. Vozidlo ma hmotnost 12700 kg.
Zaiste si viete predstavit, co sa deje, ked s takym vozidlom idete do zatacky. Gyroskopicke vlastnosti zotrvacnika nemaju na to prave najlepsie vplyvy...
Skusalo sa to aj na kolajovych vozidlach, ovsem s rovnakym vysledkom: Je to zbytocna blbost. Najvyssiu ucinnost prenosu aku dosiahli bola 70 percent (tusim).