Reply on: Minko #237291:
14 rokov som vyrastal v GA a vybudovaním kruháčov sa v 2 zo 4 mestských križovatiek riešených po novom kruháčmi(nerátam tie na obchvate) situácia zhoršila. Konkrétne:1. Šalská/Hlavná/Parková/Esterházyovcov(I/75 vs. II/507 pri kaštieli)- keďže som býval na Severe, cez túto križovatku som chodil málokedy a nepamätám si jej predkruháčovú podobu.
2. Hodská/Šafárikova(pri Jasparku)- najmä na Hodskej v smere od nemocnice sa to v špičke zhoršilo; pred vybudovaním kruháča to zvyklo byť zo všetkých strán plynulé. (áno, kruháč sa robil kvôli Jasparku, od ktorého však ešte v lete 2014, keď som sa z GA sťahoval, išlo minimum áut).
3. Hodská/Hlavná/Vajanského/Bratislavská(na námestí)- kým boli semafory, bolo to plynulé. Po prebudovaní na kruháč sa do výstavby ochvatu pravidelne v poobednej špičke stálo na Bratislavskej od starého cintorína a na Hodskej od Jasparku.
4. Vajanského/Z.Kodálya/Staničná(odbočka na Clementisove sady)- tam sa kruháčom v podstate nič nezmenilo.
Alebo napr. v NR pri priemyselnom parku.
Netvrdím, že nie sú miesta, kde kruháče treba, ale je kopa svetelných križovatiek, ktorým by napriek priestorovej rezerve prebudovanie na kruháč nepomohlo... napr. Šancová/Karpatská
samkoh
A opakujem, bežný kruháč s výnimkou špecialít, kde je semafor so svetelne riadeným vjazdom- v SR jedine kedysi veľký kruháč pod Zoborom v NR a čiastočne Moldavská v KE, nerieši chodcov. Takže napr. na pomerne priestranné Račko(oproti Trnavskému mýtu) sa kruháč nehodí, lebo chodci by sa nedostali ani za 10 minút.
A kruháč má ešte jednu výhodu: teoreticky doň vieš zaústiť ľubovoľný počet smerov, kým semafory na viac, ako 4-ramenných križovatkách sú problém.