Reply on: MatejBA #237288:
Mažem zbytočné úvahy a nechávam len otázky na ľudí zorientovanejších v problematike: Bude na moste (bez ohľadu na tieto plánované úpravy) výhľadovo potrebné zriadiť v celej dĺžke BUS pruh? Koľko majú tie estakády životnosť? Nebude tam v blízkej budúcnosti nutná nejaká zásadná rekonštrukcia?
Valec
Svetelne riadená križovatka má vyššiu priepustnosť (a myslím že aj bezpečnosť) ako akákoľvek porovnateľná neriadená križovatka (styková aj okružná). Vhodná je tam, kde je celodenne vysoká intenzita dopravy.
Vyšši level je už len mimoúrovňová križovatka.
Samozrejme, treba porovnávať porovnateľné, ak by sme na Trnavskom mýte postavili turbookružnú križovatku s priemerom kilometra, bude mať vyššiu priepustnosť ako súčasná svetelne riadená. Len ten záber priestoru bude násobne vyšší.