Reply on: Viko #237283:
Som nevedel, ze most konci ako konci rieka - ja som bol v tom, ze Most SNP konci uchytenim v zemi, ktore sa nachadza tu: https://www.google.com/maps/@48.1414461,17.1044114,56m/data=!3m1!1e3 a krizovatka ma byt predtym A ako sa upcha?
- najazd na most ma cca 200 metrov ak bude priemerna cakacka na zelenu 60-90 sekund smer Staromak, tak to mas upchate raz dva, nehovoriac o spojeni prudov do Petrzalky a na Staromak, kde teraz mas najazdy rozdelene (cize mozne extra zdrzanie aut na nabrezi a 31 a 39)
- pri jazde z PE na nabrezie budes potrebovat lavy odbocovaci pruh. Prvym problemom bude, ze sa ti zacnu hromadit auta na moste, ktory ma pokial si dobre pamatam, obmedzenu nostnost pre tazke auta, cize na pohode mu to neprida. Ale snad tuto "drobnost" zahrnu do planov. Inym problemom je:
-- bud budes musiet zrusit buspruh a nechat 1+1 na odbocenie a smer mesto, co pri sucasnej "auto je smrrrrrrt" nature vedenia mesta je nerealne
-- alebo nechas buspruh a pruh pre auta, ako su teraz, a budes blokovat aj ludi, co by isli rovno. Pretoze brutalne pochybujem, ze dostavaju na Most SNP 3 jazdny pruh, aby im pomohli.
Celkovo je momentalne tento plan zly a horsi.
samkoh
Semafory sú na to, aby umožnili v určitých intervaloch prejsť križovatkou vozidlám, ktoré nejdú po hlavnej ceste+je tam možnosť regulácie chodcov. Priestorovo môže križovatka ostať v pôvodnom prevedení a v prípade potreby sa môže vypnúť a prejazd min. po hlavnej ceste bude pri vypnutí plynulý. Na druhej strane tam však na 99% ostáva rozlíšenie hlavnej cesty aj v podobe dĺžky zelenej, máš tam vypratávacie časy a v prípade nefunkčnosti semaforov máš chaos. Plus sú tam náklady na elektrickú energiu. Okrem toho spravidla neumožňuje otáčanie sa a najmä staršie nereagujú pružne na počet čakajúcich vozidiel(viď napr. Smolenická/Jiráskova/Bratská/Pajštúnska).
Kruhový objazd by mal slúžiť na zrovnoprávnenie všetkých smerov najmä na významných križovatkách, optimálne s nižším až žiadnym pohybom chodcov. Dosť pomáha tam, kde výrazná časť vozidiel odbočuje vľavo; nevyžaduje si náklady na elektrickú energiu a nemôže mať poruchu a dá sa na ňom bez problémov otočiť. Na druhej strane však nerieši pomer vozidiel na jednotlivých príjazdoch a výjazdoch, takže ak väčšina vozidiel je generovaná na dvojici vjazdov, zvyšné majú problém dostať sa do križovatky a sme tam, kde by sme boli, keby nebol kruháč. Okrem toho nerieši chodcov, je náročnejší na vytočenie dlhým vozidlám a zaberá viac priestoru.
Otázka znie, čo s tou križovatkou, ktorá je podľa mňa na hranici.