Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kotlár #237176:
Ked to budu riesit takym bordelom a “kvalitou” ako opatrenia doteraz, tak nech si radsej VW dohodne tu dopravu sam....
V článku Volkswagen prináša na Slovensko ešte väčšiu investíciu, než Matovičova vláda pôvodne dúfala -

sa uvádza celkom frapantná informácia o zmene výkonu zmluvnej dopravy pre VW a možno aj príbuzné automotive závody: "Vládny kabinet fabrike pomôže aj s dopravou jej pracovníkov. Vo výraznej miere nahradí verejnou dopravou terajšiu zmluvnú dopravu platenú bratislavským Volkswagenom Slovakia."

Rieši sa to na úrovni IDS alebo po častiach s dopravcami?

https://e.dennikn.sk/2133903/volkswagen-prinasa-na-slovensko-este-vacsiu-investiciu-nez-matovicova-vlada-povodne-dufala/?fbclid=IwAR1MQB9l3btXFxxcY1b1KL5z1ruEE3czQMaE8NbFqs1HRnJIC6Clg3xD6C8
Reply on: Urbanway 2423 #237172:
Je výhodnejšie, keď sú pri sebe, pretože sa dajú prejsť na jeden šup. Cez kríženia by sa s jazdou malo ísť tiež len v nevyhnutnom prípade a samozrejme len v stope, ktorá je pod prúdom. Inak podobne je riešená aj Patrónka, akurát tam je 20 😐
Reply on: 8437 #237171:
Nie kalifornan, ale angličan. A ešte je aj na Jelacicovej.
Reply on: N/A #237168:
Lenže s pokračovaním S20B by zrejme museli súhlasiť Rakúšania a tí podľa všetkého nie sú nadšení
Reply on: Andy #237169:
Mňa zaujali aj kríženia na križovatke Karadžičova/Mlynské Nivy, ktoré sú dosť blízko seba. Ešte k tým výhybkám. Dúfam, že takéto menej štandardné konštrukcie (plus také čo znesú aj vyššiu rýchlosť) sa u nás začnú používať pri výstavbe/rekonštrukcii TT častejšie, pretože niekde by to fakt mohlo pomôcť.
Reply on: Andy #237169:
Jedna je na konečnej Valašská, síce starší typ, ale je. Neviem presne ako sa volá, ale volajú to "kaliforňan"
Reply on: MatejBA #237167:
Hlavná stanica má kapacity dosť, len to by na nej nemohli vlaky zavadzať, ale zastavovať. Ale na to si asi ešte pár generácii odborníkov v ŽSR a na ministerstve dopravy počkáme.
Na Nivách už postupne prebieha montáž výhybiek, jedna z nich pri pripojení z nástupišťa 210 na Mlynské Nivy ma vcelku zaujala, je tam zbiehacia a rozraďovacia výhybka tesne za sebou, ani neviem či v BA už niekde také niečo je.
Reply on: MatejBA #237167:
Je pravda, že na 110 bude potrebné pridať tretiu koľaj po DNV, no kapacita samotnej stanice by nemal byť problém - aktuálne je tam 9 (resp. 10) nástupných hrán, čo je takmer rovnaký počet ako je tomu na W Hbf. Najväčšou chybou momentálne je, že sa vlaky na Hlst ukončujú a odstavujú namiesto toho aby sa sprejazdnili - ak by sa S20A spojila s S50/60 a S20B s S70*, vlaky by sa tam v pohode zmestili aj ak by došlo k výraznejšiemu posilneniu S-Bahnu.
A čo sa týka zahustenia MHD, určite je jednoduchšie pridať spoje z Hlst než z Trnavského (ktoré je značne vyťažené už teraz).
___
*Tu sa inak znova ukazuje, aká je hlúposť samostatne súťažiť prevádzku vlakov do Komárna.
Reply on: 810zssk #237166:
Otazka k Hlavnej Stanici - aka je tam realna moznost zahustenia vlakovej dopravy a MHD? Lebo nie je Hl. St. na hrane kapacity, ci uz peronovej alebo tratovej (hlavne zo Zahoria)? Ja len ci by sa tam zmestili vlaky, ak by sa posilnila primestska zeleznica.
Reply on: 3pa3ck3 #237163:
Neviem kde je to nové centrum mesta, ale žiadne vlaky do neho jazdiť nebudú. S výnimkou pár oblastí v Novom Meste a Ružinove je pre absolútnu väčšinu mesta bližšie Hlavná stanica.

Ak novým centrom myslíš Nivy, tak na Twin City je dnes jazdná doba 210kou 10 minút a aj to by sa možno dalo zredukovať pri obnovení nejakej formy X13ky. Oproti tomu je z 78 z Trnka na Twin City za 6 minút, čiže slávna Filiálka ušetrila neuveriteľné 4 minúty cesty. Nehovoriac o tom keby sa vybudovala električka po Štefánikovej a Dunajskej, čo by malo masívne významnejší efekt pre dopravu nie len do "nového centra", pri rádovo nižších nákladoch než henten vzdušný zámok na Trnku.
Reply on: si #237164:
Nikde netvrdím, že Filiálka nie je šialená blbosť. Len som reagoval na jeden konkrétny argument
Reply on: 3pa3ck3 #237163:
tak ale pokial nebude mat tato stanica napojenie na vsetky hlavne trate ustiace do mesta (co je dost nepravdepodobne) tak akekolvek delenie casti vlakov dakam (lebo vsetky sa nedaju lebo z takej trate 110 napriklad tam nemas ako zajst) nepovazujem za rozumne (a ze tak nerozmyslam asi len ja mozes vidiet napriklad v nedalekej viedni, kde vyrazili nemalo penazi prave na vybudovanie centralnej stanice mieste troch mensich....)
Reply on: 810zssk #237162:
Tak zavísi to od toho, ako si definujeme centrum mesta. Do nového je bližšie z Trnavského mýta
Reply on: gejza #237158:
"Ak by sa ľudia z Trnavy, Galanty či Dunajskej Stredy vedeli dostať vlakom až do centra mesta, som si istý, že by ich viac dalo prednosť verejnej doprave."
A preto navrhuje aby vlaky prestali jazdiť do centra mesta 😀 okej, Broňa
Reply on: gejza #237158:
A pritom dotyčný pán poslanec je právnik, rozprával som sa s ním a pochopil som, že doprave nerozumie ani za mak. Keď som mu to povedal, tak to aj uznal. Takže z jeho strany je to čistá politika, nič odborného. Keby sa radšej snažil pomôcť s električkou cez Euroveu a Dulák a do Slovnaftu a Pod. Biskupíc...
Reply on: N/A #237157:
Ved Nivy su predsa otvorene od vlanajsieho augusta. Ibazeby niekto neustale nahraval nespravne verzie zmluv? 🙂
A Blumental tusim povodne tvrdili, ze bude v decembri...
Reply on: gejza #237158:
Pane bože, načo davajú priestor očividným klamárom? Alebo teda v akom svete "prepásli sme eurofondy" znamená, že sme ich nedostali lebo nevyšlo hodnotenie, a naopak, "oprášiť projekt" s "vysúťaženou stavebnou firmou" znamená prekopať ho tak, aby nejakým zázrakom zrazu bol rentabilný?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.