Tak tie Sory z posledných sérií (ktoré, ale práve na X5, kde OMG55 cestuje, nechodia) by som nenazval šrotmi. Z pohľadu cestujúceho mi prídu celkom dobré, aj tá klíma zvyčajne funguje. Mercedesy to síce nie sú, ale podľa mňa sú v celku dobré. Naopak Sory z prvých sérií sú dosť zlé a tá klíma to iba potvrdzuje.
Btw, aká značka kĺbových autobusov by bola podľa Vás pre Bratislavu najlepšia (zohľadnujúc aj finančné možnosti a pomer cena kvalita)?
A este bude sranda, ak koncom pcl konci platnost karty. Cize pcl kupeny 3.1.2020, karta v predajni tym padom predlzena do 1/2021 - da sa pripisat aj tak?
Edit: najzabavnejsie na tej info je, ze pani v predajni to 14-dnove pripisanie oznamovala uz pred asi 2 tyzdnami...
Už zakúpené PCL budú predlžovať, a vedia to – ale iba tým, ktorí majú 365-dňové a kúpili ich od 01. 01. 2020 do 26. 08. 2020.
Ostatným bude bonus pripísaný až 14 dní pred koncom novokúpeného PCL…
Tak som ja osobne zvedavý kto bude ochotný riešiť v decembri 2021 [to je viac ako rok a pol od tohoto oznámenia] to, že mi bonusové dni neboli priznané ak sa niečo pokazí a neprebehne predĺženie (priprísanie bonusových dní) korektne automaticky.
Pretože súčasný ročný PCL mi končí koncom decembra tohoto roka, a plánujem si kúpiť zase ročný.
Podľa mňa mali normálne pripísať bonusové dni ku všetkým už zakúpeným 365-dňovým PCL bez podmieňovania nákupu nového PCL u časti z nich.
Musím reagovať na tento nezmysel: "Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov."
1. Vyššia cena Mercedesov zodpovadá aj tomu, že zjavne dlhšie vydržia. Ako hovorí majiteľ Rols-Roysu: "Nie som taký bohatý, aby som si mohol kupovať lacné autá".
2. Problém s nedostatkom kĺbových vozov by sme nemali, keby sa nekúpilo 24 Urbanwayov 10,5 a 28 SOR NB 12. Ak by sa nekúpili Krátke Urbanwaye a SOR-ov o 10 menej, ušetrilo by sa 7 833 702 €. To sa rovná 24 kusov SOR NB 18 i s náhradnými dielmi na 3 roky! A prastaré Karosy tu už pár rokov nemuseli strašiť. Toto je nehospodárnosť, nie nákup Mercedesov. Tedomy mohli jazdiť (napr. v Znojme stále jazdia) a rovnako sa nemuseli zbavovať nízkopodlažných SOR-ov 10,5 a 9,5 - na zimnú údržbu by stačili stále SOR-y B 9,5. Odstavovať 8-ročné autobusy pre nepotrebu a prevádzkovať 25-ročné, za ktoré nie je náhrada, to je Kocúrkovo, nie Mercedesy...
ak som to spavne pochopil, tak :
* teraz mam napr rocny CPL platny do 30.9.2020.
* do konca roka 2020 si zakupim dalsi rocny CPL (napr. 1.12.2020 - 30.11.2021)
* tento novy rocny CPL bude 14 dni pre koncom jeho platnosti predlzeny o 60 dni.
teda nevedia predlzit CPL, ktory mam teraz, ale az ten nasledujuci.
Spravne ?
“ Podmienkou je zakúpenie nového PCL od 26. augusta do 31. decembra 2020 s minimálnou platnosťou 30 dní. ”
Esteze tak
“ 365 dňovým PCL, ktoré boli zakúpené od 1. januára 2020 do 24. augusta 2020 a ich držitelia majú nárok na predlžovanie platnosti, bude najneskôr 14 dní pred koncom ich platnosti automaticky predĺžená platnosť o bonusový PCL.”
doplnok pre sloo po dočítaní zvyšku diskusie: a vieš mi povedať načo je dobré takého riešenie snáď ešte z čias FeréncJožka keď dnes už máme zo všetkých 4 strán vozidla digitálne displeje plne integrované ako súčasť vozidla?
povedz mi jeden jediný konkrétny prípad, kedy je potrebné mať číslo linky na streche pre to, aby to bolo pre cestujúcich užitočné a v danej situácii nevideli na bočné či predný/zadný displej
Meďák je okrem týchto faktov obratnejší aj vďaka tomu, že má točňu takmer v strede voza. Na SORke je rozdiel v dĺžke predného článku a vleku podstatne výraznejší.
Toto konkrétne odbočenie mám nespočetnekrát prejdené s jedným aj druhým typom voza. Trepeš nezmysly. Prosím, nerob to. Pravdu má Foltest a nie nejaké domnienky.
"Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?"
Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)
Ak bývaš hocikde za Saratovskou smerom na západ, alebo na Podvorniciach, tak to nie je len o lenivosti. Kilometer do kopca je celkom dosť a navyše to zaberie aj 15 minút.
Ad. #235858
Cez víkendy som napočítal cca 27 Mercedesov (niekedy možno aj 30), čo nám dáva rezervu 14 (resp. 11) vozov, čo vôbec nie je málo.
"Lamač je blízko Dúbravky, ja nie som lenivec, takže sa tam viem pešo dotrepať."
Genialne, a co mamicka s kocikom? Dochodca? Skolak na prvom stupni ZS? Vozickar? ZTP? Aj v dazdi? V burke? Pocas snezenia? Zaroven Lamac a Dubravku rozdeluje D2, to nemas ako ked chces prejst cez Karlovsku na druhu stranu.
"Dá sa ísť aj 63+20 napríklad, je tam viac možností."
Napriklad aj taka 83 a 84?
"A koľko má Trnávka že takto hovoríš?"
Trnávka neviem kolko ma, viem len kolko ma cely Ruzinov (a sorry ale kvoli tebe urcite nebudem teraz o 11 vecer hladat presne cislo). Bohuzial tvoj argument pada na inej veci - totizto v tej casti je 96 primarne urcena na spojenie Letiska a Business centier s mestom. Pre Trnavku je primarne spojenie 204 a 205, ktore jazdia skoro jej stredom. (rovnako ale teraz ako ty nebudem tvrdit, ze ludi maju nahnat iba do 204 a 205 a 96 nechat prazdnu lebo "ja mam pravo tady sedet!")
"Proste sa vyberiem skôr."
Vidno, ze tvoj cas je pre teba skutocne bezcenny alebo nemas ziadne povinnosti, lebo pre niekoho 3 hodiny v zivote je naozaj vela casu, hlavne ked ma pracu/rodinu/povinnosti. Ja radsej v zivote obetujem napriklad peniaze (na auto) aby som ten cas usetril, kedze penazi bude vzdy viac, ale casu v zivote nie.
"SOR nevyberal tú klimatizáciu, to je problém DPB že ich kúpil jednu za jeden cent."
A kto ju ponukol v sutazi? Kto ju montoval do autobusov? Ja? Ty? DPB? (no dobre, tie nove montuje DPB, ale tie originalne len a jedine SOR)
"Ak si myslíš že mám absolútne vždy voľný čas, tak sa veľmi mýliš, proste pôjdem skôr."
Viz. moj bod hore. Ist skor nie je vzdy riesenie. Co kebyze mas deti odniest do skoly v Petrzalke na 8 a o 9 byt v praci? Posles deti do skoly na 6 rano aby si 3 hodiny stal v zapche, lebo sa nechces "tlacit"? Druha vec je, ked nemas "absolutne vzdy volny cas" tak preco obetujes extra cas na to, aby si isiel menej efektivnym spojenim, ked mas rychlejsiu alternativu? Vsak predsa ani do Race nejazdis pomalsou elektrickou, tak preco do Dubravky ides pomalsim spojenim?
"Je rovnaký počet vozov na zastávke za hodinu, ostatné som už vysvetľoval."
Praveze si nic nevysvetlil. Daval si iba domnienky a pocity, ktore ignoruju co i len zakladne fakty, fyziku a realitu.
"Hlavne že CapaCity tam jazdil ešte po tom čo sa električka otvorila tento rok. Dá sa tam dostať X5 teraz. "
Hura, a otvorila sa na kolko, 2 mesiace. A precitaj si este raz, PRECO X5 nie je dovod, aby sa na 84 zrusili MBCC.
Ak sa ti nechce, tu mas mini zhrnutie:
- mala kapacita oproti zrusenej elektricke
- dlhsie cestovanie aj za dobrych podmienok
- dlhsie cestovanie pre zapchy aj o +100 minut v extremoch
- zle klimatizovane vozidla
- obchadzka pre ludi z Dubravky cez Karlovu Ves
- vozidla zaplnene ludmi aj z KV
- menej atraktivne prestupy na menej liniek a na menej smerov
- menej koncovych cielov pre ludi popri trase X5 oproti 83/84
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Urbanway 2423
Btw, aká značka kĺbových autobusov by bola podľa Vás pre Bratislavu najlepšia (zohľadnujúc aj finančné možnosti a pomer cena kvalita)?