Reply on: Minko #235877:
Tak tie Sory z posledných sérií (ktoré, ale práve na X5, kde OMG55 cestuje, nechodia) by som nenazval šrotmi. Z pohľadu cestujúceho mi prídu celkom dobré, aj tá klíma zvyčajne funguje. Mercedesy to síce nie sú, ale podľa mňa sú v celku dobré. Naopak Sory z prvých sérií sú dosť zlé a tá klíma to iba potvrdzuje.Btw, aká značka kĺbových autobusov by bola podľa Vás pre Bratislavu najlepšia (zohľadnujúc aj finančné možnosti a pomer cena kvalita)?
Mhr1
1. Vyššia cena Mercedesov zodpovadá aj tomu, že zjavne dlhšie vydržia. Ako hovorí majiteľ Rols-Roysu: "Nie som taký bohatý, aby som si mohol kupovať lacné autá".
2. Problém s nedostatkom kĺbových vozov by sme nemali, keby sa nekúpilo 24 Urbanwayov 10,5 a 28 SOR NB 12. Ak by sa nekúpili Krátke Urbanwaye a SOR-ov o 10 menej, ušetrilo by sa 7 833 702 €. To sa rovná 24 kusov SOR NB 18 i s náhradnými dielmi na 3 roky! A prastaré Karosy tu už pár rokov nemuseli strašiť. Toto je nehospodárnosť, nie nákup Mercedesov. Tedomy mohli jazdiť (napr. v Znojme stále jazdia) a rovnako sa nemuseli zbavovať nízkopodlažných SOR-ov 10,5 a 9,5 - na zimnú údržbu by stačili stále SOR-y B 9,5. Odstavovať 8-ročné autobusy pre nepotrebu a prevádzkovať 25-ročné, za ktoré nie je náhrada, to je Kocúrkovo, nie Mercedesy...