Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #235833:
Na západe je ešte cez pracovné dni aj linka 92, problém je diaľnica, ale na ŽST Lamač sa dá dostať. Po prvé, ak niekto hovorí o spojení západu s Petržalkou, tak sa 92 dostanem rýchlejšie, po druhé väčšinou nie je preplnená. Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta? Však majú iné linky aj. Bývam v Petržalke, zastavuje mi aj 83/84, ale kvôli debilnej naplnenosti, ako keby iné linky neexistovali, chodím inak do Dúbravky. Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená! A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená. Tiež navrhujem vrátiť pôvodný dvojlinkový variant električiek s pôvodnými intervalmi 8 minút. A ak sa hovorí o dobrých rozostupoch tak veľké H: na Obchodnej a Špitálskej bežne chodia dve linky hneď za sebou a potom nič. A to je bežné. Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom. 84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR.
Reply on: sloo #235826:
Mohol by si prosím uviesť hocaký príklad mesta zo sveta, kde aj dnes majú vozidlá na strechách "kocky"?
Reply on: Omg55 #235821:
1.) V 2014 X5 zvazala k elektrickam v Karlovke, nie cez celu Karlovku, cez zapchy az k Mostu SNP a dalej.
2.) Tvoje dojmy vs. realne data sa tak trochu rozchadzaju, inak si myslis, zeby tam zo srandy MBCC boli?
3.) Podme sa pozriet na kapacitu liniek:
X5 ma spickovu kapacitu 12 vozov, pri kapacite 150 ludi u SORu (co by som realne povedal je mozno max 120 ale budis) mas 1800 ludi.
83 a 84 mas spolocnu spickovu kapacitu v spicke 16 vozov pri kapacite 177 ludi (znova si myslim, ze sa tam zmesti menej) cize 2832 ludi.

Dokopy ti tie linky davaju v rannej spicke kapacitu 4632 ludi za hodinu.

Kebyze jazdi elektricka 4 do Dubravky, tak to mas 12 suprav, ak si zoberieme 50:50 nove vs stare elektricky, tak to mas 6 novych (po cca 350 ludi) a 6 starych (po cca 325 ludi) - dokopy 4050 ludi za hodinu.

Cize ked nie je vyluka, mas celkovu maximalnu ponuku elektricky + 83/84 dokopy cez 6000+ ludi za hodinu. Teraz pocas vyluky mas dostupnu ponuku "iba" 4600+ ludi. To mas o takmer 25% horsiu obsluhu ako predtym. A nezabudaj, ze teraz mame prazdniny, cize dopyt je logicky nizsi. Ale co bude od 2 septembra? Ci vazne chces vyhnat viac ludi do aut?
Reply on: Minko #235808:
To nepoznáš, že?
Reply on: Minko #235808:
Takto ... Mudrc ...
Reply on: Valec #235807:
Aj tieto ešte aj dnes!!!
Reply on: Mike #235811:
Jasné? Ešte aj dnes to funguje!!!!
Reply on: Urbanway 2423 #235812:
Nepomýlil som si nič!
Reply on: birch #235813:
A prečo boli odmontované? Vo svete to funguje aj dnes!
Reply on: N/A #235814:
Ale bolo!
Reply on: Foltest #235822:
To odbočenie som myslel všeobecne, že SORke sa ľahšie odbáča než Mercedesu. Ale myslím že ako sa otáča X5 a X33 pri Novom SND, tak si myslím že Mercedes by to nezvládol. Alebo nejaké iné menšie a výraznejšie zákruty.
Reply on: Minko #235802:
Takže takto ty mudrc !!!
Reply on: Omg55 #235820:
Ja netvrdim ze Mercedesy sa nekazia, len som ti vyvracal ze stare Sorky "su uplne v pohode". Samozrejme to pracovisko v novsich Sorkach uz je na lepsej urovni nastastie. Ale aj tak to nie je ziadna hitparada a jazdne vlastnosti Soriek tiez nic moc. Ok, niektore su fakt zive, ale otazne je do akej miery je nutne aby boli zivsie nez Mercedesy. A daj este priklad kde ti Sorka v pohode odboci a Mercedes nie.
Reply on: MatejBA #235817:
Na 84 naozaj stačí SOR, navyše je to tiež kĺbový voz. Navyše roky tam chodil SOR, a žiadne problémy z toho neboli, bolo to úplne v pohode. A to je jedno či je výluka alebo nie. V roku 2014 tiež to nemenili, keď v Dúbravke bola výluka. Nechápem, prečo sú na dvoch linkách na tej istej trase napchaté Mercedesy, to ich tak treba napchávať do Dúbravky, že tam pomaly nič iné nie je? Ak nepočítam X5, tak napríklad na Švantnerovej iné vozy tam má len linka 20. Takže si myslím, že úplne v pohode by stačilo mať NB 18 na 84.
Reply on: Foltest #235818:
To prvé, to si ja osobne myslím, nie podľa dát.
To druhé, mám pocit že v poslednej dobe sa Mercedesy kazia viac ako SOR, za deň som už aj 2 poruchy videl na nich, SOR iba občas.
To tretie, dosť som si všimol ten komfort, čudujem sa prečo také pracovisko majú tie prvé SORy. Minimálne klimatizáciu by tam mali dať, a nejaké veci, aby to bolo lepšie a pohodlnejšie, keď sa už veľkosť nedá upraviť. Len v tej správe som nespomínal o pracovisku vodiča, ale je pravda, že čo najskôr by sa to malo zmeniť minimálne v Euro 5 NB 18. To je jedna vec, ktorú dokážem vyčíťať SORkám, ostatné zatiaľ nie.
Reply on: N/A #235797:
Este predvcerom neboli zname ani zmeny v zadeleniach pre vodicov 😀
Reply on: Omg55 #235816:
Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.

Boli by k tomu nejake data alebo sa jedna o dojmologiu?

Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov!

Minimalne co sa tyka petrzalskych soriek z prvej serie, hociktora kniha vozidla by ti dokazala ze fakt nie su v pohode. Obcas to je taka loteria, obcas sa daju za sluzbu vymenit aj 4 vozy.

Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov.

To je samozrejme na inu debatu, ci to bol vhodny nakup. Minimalne ak si porovname komfort pracoviska vodica prvych Soriek a Mercedesov tak to su uplne ine svety. Pre mna uplne nepochopitelny detail je, ako je mozne ze tie vozy nemaju ani blbu priehradku na flasu s vodou.
Reply on: Omg55 #235816:
"Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98."

Skus sa zamysliet, preco su teraz MBCC na 83 a 84. A preco budu minimalne do oktobra, ak nie dlhsie.
Dobrý deň, mám tu také návrhy.
Navrhujem vrátiť SOR NB 18 City cez víkendy na 68 a 93 minimálne, možno aj na 61 ak sa až tak nevyužíva, neviem nechodím ňou cez víkendy. To fakt tam musia byť tie monštrá cez víkendy, keď je vyťaženosť menšia? NB 18 je tiež kĺbový voz, veľkosť je len málo rozdielna. Ako som sledoval, tie obe linky nie sú tak vyťažené, takže si myslím že by tam úplne v pohode stačil NB 18. Tí, ktorí obdivujú Mercedes a nenávidia NB 18, pozrite si, aké rozdiely sú v cene. Najstaršie NB 18 stoja 272000 eur, Mercedes stojí okolo 490000 eur. Keby Mercedes stál 272000 eur, tak by sa dodnes už asi všetky rozpadli. Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov! Čo sa týka klimatizácii, tie nevyrába SOR! A ten motor ktorý má vyrába Iveco. Zase Mercedesy nemajú tie najnovšie vymoženosti ako Wi-fi (Euro 5 ich väčšinou má), najnovší BUSE systém, nabíjačky a tak. Navyše kde sa Mercedesu vôbec nedá odbočiť, tam to NB 18 zvládne úplne v pohode. Myslím si, že to monštrum je oveľa lenivejšie ako SOR.

Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov. A jeden návrh ešte:

Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.

To je všetko zatiaľ.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.