Reply on: MatejBA #235833:
Na západe je ešte cez pracovné dni aj linka 92, problém je diaľnica, ale na ŽST Lamač sa dá dostať. Po prvé, ak niekto hovorí o spojení západu s Petržalkou, tak sa 92 dostanem rýchlejšie, po druhé väčšinou nie je preplnená. Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta? Však majú iné linky aj. Bývam v Petržalke, zastavuje mi aj 83/84, ale kvôli debilnej naplnenosti, ako keby iné linky neexistovali, chodím inak do Dúbravky. Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená! A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená. Tiež navrhujem vrátiť pôvodný dvojlinkový variant električiek s pôvodnými intervalmi 8 minút. A ak sa hovorí o dobrých rozostupoch tak veľké H: na Obchodnej a Špitálskej bežne chodia dve linky hneď za sebou a potom nič. A to je bežné. Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom. 84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR.
Omg55
Navrhujem vrátiť SOR NB 18 City cez víkendy na 68 a 93 minimálne, možno aj na 61 ak sa až tak nevyužíva, neviem nechodím ňou cez víkendy. To fakt tam musia byť tie monštrá cez víkendy, keď je vyťaženosť menšia? NB 18 je tiež kĺbový voz, veľkosť je len málo rozdielna. Ako som sledoval, tie obe linky nie sú tak vyťažené, takže si myslím že by tam úplne v pohode stačil NB 18. Tí, ktorí obdivujú Mercedes a nenávidia NB 18, pozrite si, aké rozdiely sú v cene. Najstaršie NB 18 stoja 272000 eur, Mercedes stojí okolo 490000 eur. Keby Mercedes stál 272000 eur, tak by sa dodnes už asi všetky rozpadli. Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov! Čo sa týka klimatizácii, tie nevyrába SOR! A ten motor ktorý má vyrába Iveco. Zase Mercedesy nemajú tie najnovšie vymoženosti ako Wi-fi (Euro 5 ich väčšinou má), najnovší BUSE systém, nabíjačky a tak. Navyše kde sa Mercedesu vôbec nedá odbočiť, tam to NB 18 zvládne úplne v pohode. Myslím si, že to monštrum je oveľa lenivejšie ako SOR.
Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov. A jeden návrh ešte:
Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.
To je všetko zatiaľ.