Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #235838:
Pri jednolinkovom intervale vznikajú zbytočné prestupy a preplnenosti. Viac to znamená to, že moc nemajú na čo nastúpiť, kvôli tomu že tam je niekde len jedna linka vzniká zbytočne preplnenosť. Takže by bolo lepšie keby sa vrátil to pôvodné dvojlinkové linkovanie s intervalom cez školský rok 8 minút, cez prázdniny 10.
Reply on: MatejBA #235836:
Nevidím iba ten úsek, na Patrónku a do Dúbravky sa dá dostať aj 92 cez pracovné dni, ktorá je oveľa viac v pohode a ešte aj rýchlejšia.

Radšej hodinu v zápchach, než v nepohodlnom autobuse. X5 tiež má prestupné uzoly. 83/84 je nahovno linka si myslím, a určite nie atraktívna, je veľmi nepohodlná a nechápem fakt prečo všetci sa tlačia práve do nej. Napríklad 96 alebo 91 sú oveľa menej preplnené, a to sú podobné linky ak sa myslí o spojení s ďalekou časťou.

Nepovedal som odpoveď na to, toto rozhodnutie som spravil len nedávno, dovtedy som ešte zvládal 83/84. Nie som nadčlovek, ale normálny cestujúci ako ostatní. Keď stojím, tak úplne v pohode. To, že NB 18 nemajú alebo majú slabú klimatizáciu nie je problém SORu. A áno, v X5 je oveľa lepšie ako v 83/84, nech mešká aj 3 hodiny.

Nie som rozmaznaný, Karlovka má električky. A hovoril som o zmene na 84, nie na 83. Navyše 59 ak je dobrá chvíľa, tak ide oveľa rýchlejšie ako 3 a niekedy je dokonca v predstihu! Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne, ale nie vždy.

To čo som povedal o preplnenosti od vedenia, to je taká ťažšia logika. Napríklad sú 1 a 3, niektorí nastúpia na 1 a niektorí na 3, nie je preplnenosť. Ale zrazu musia všetci nastupovať na 3, takto vzniká až neuveriteľná preplnenosť. O linke 4 som nehovoril, kedysi som v nej v Dúbravke nejako nejazdil.

84 poznám veľmi dobre si myslím, jazdil som ňou veľa krát. Ale najviac som ju využíval ešte keď tam jazdil SOR.
83 jazdím viac.
Reply on: Omg55 #235835:
"Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom."
to ale naopak znamena ze jednolinkovy model asi vvyhovuje viacerym ako ten dvojlinkovy, ked je zrazu v tych spojoch pri zachovani intervalu na radiale viacej cestujucich, ci mas nejaku inu myslienkovu uvahu na toto ?
Reply on: Omg55 #235835:
Tak teraz som sa stratil. Pánovi vadí, že na L83 aj L84 sú tie najkapacitnejšie vozidlá (medvede) lebo veď na L84 by stačili aj SORy, ale nechodí nimi práve preto lebo sú preplnené?

A zníženie kapacity na jednej z liniek teda vyrieši čo? Cestujúci s nimi práve preto prestanú chodiť a budú radšej chodiť X5 cez upchatú Karlovku a L84 bude šibnutím čarovného prútika úplne prázdna že si pán bude môcť vyberať v ktorej časti trasy bude na ktorom sedadle sedieť?
Reply on: Omg55 #235835:
"Bývam v Petržalke"

A tu je gro problemu - ty vidis iba usek Zochova - Petrzalka, ale uplne ignorujes druhu stranu Dubravka - Patronka - SAV.

"Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta?"

Porucime vetru, desti? Kto rozhodol, ze iba X5 je do centra? S nou si z Dubravky na Moste SNP za 23 v idealnom pripade (realne tak 40 ak nie je minimalna doprava). S 83/84 si na Zochovej za 21 minut (realne do 30). A pritom na 83/84 mas vyrazne viac prestupnych uzlov/nadvazujucich spojov (Patronka, SAV, Hodzovo, Zochova) ako s X5. Takze 83/84 vyuziva viac ludi lebo je ATRAKTIVNEJSIA, nie preto, ze jazdi do centra.

"Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená!"

A tu si si presne odpovedal PRECO su na 83/84 Capacity a preco menej ludi chodi X5 do Dubravky. Ci aby tvoje ctene pozadie sa nemuselo tlacit, tak maju ostatni stracat cas vo vyrazne pomalsej linke, vo vozoch casto bez klimy/funkcnej klime, tlacit sa telo na telo v zapche? Cize navrhujes, aby ludia cestovali hodinu-dve v zapche namiesto 30 minut linkou, lebo TEBE to nevyhovuje? Myslim si, ze viac ludom to vyhovuje ako to je.

"A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená."

Takze panko je rozmaznany a pozaduje expresne linky odvsadial vsade? Pod byvat do Karlovky, potom mozno ocenis aj tie "hnusne mercedesy kradnuce linky 83 a 84". Ja osobne by som zas radsej isiel tou 3kou. Jazdi to presne a nestoji to v zapchach ako 59 (asi si nezazil alebo si ignoroval, ked 59 meskala aj 100 minut a vynechala rovno 2 odchody z Petrzalky, ze?)

"Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom."

By som ti doprial "staru" 4ku pri dvojlinkovom variante a hned by si prestal tvrdit, ze terajsia 4ka pri jednolinkovom variante je plnsia.

"84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR."

Tak nejak pochybujem, ze ju dobre poznas, ked si vravel, ze predsa chodis 92 ci 91+X5 😉
Reply on: MatejBA #235833:
Na západe je ešte cez pracovné dni aj linka 92, problém je diaľnica, ale na ŽST Lamač sa dá dostať. Po prvé, ak niekto hovorí o spojení západu s Petržalkou, tak sa 92 dostanem rýchlejšie, po druhé väčšinou nie je preplnená. Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta? Však majú iné linky aj. Bývam v Petržalke, zastavuje mi aj 83/84, ale kvôli debilnej naplnenosti, ako keby iné linky neexistovali, chodím inak do Dúbravky. Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená! A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená. Tiež navrhujem vrátiť pôvodný dvojlinkový variant električiek s pôvodnými intervalmi 8 minút. A ak sa hovorí o dobrých rozostupoch tak veľké H: na Obchodnej a Špitálskej bežne chodia dve linky hneď za sebou a potom nič. A to je bežné. Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom. 84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR.
Reply on: sloo #235826:
Mohol by si prosím uviesť hocaký príklad mesta zo sveta, kde aj dnes majú vozidlá na strechách "kocky"?
Reply on: Omg55 #235821:
1.) V 2014 X5 zvazala k elektrickam v Karlovke, nie cez celu Karlovku, cez zapchy az k Mostu SNP a dalej.
2.) Tvoje dojmy vs. realne data sa tak trochu rozchadzaju, inak si myslis, zeby tam zo srandy MBCC boli?
3.) Podme sa pozriet na kapacitu liniek:
X5 ma spickovu kapacitu 12 vozov, pri kapacite 150 ludi u SORu (co by som realne povedal je mozno max 120 ale budis) mas 1800 ludi.
83 a 84 mas spolocnu spickovu kapacitu v spicke 16 vozov pri kapacite 177 ludi (znova si myslim, ze sa tam zmesti menej) cize 2832 ludi.

Dokopy ti tie linky davaju v rannej spicke kapacitu 4632 ludi za hodinu.

Kebyze jazdi elektricka 4 do Dubravky, tak to mas 12 suprav, ak si zoberieme 50:50 nove vs stare elektricky, tak to mas 6 novych (po cca 350 ludi) a 6 starych (po cca 325 ludi) - dokopy 4050 ludi za hodinu.

Cize ked nie je vyluka, mas celkovu maximalnu ponuku elektricky + 83/84 dokopy cez 6000+ ludi za hodinu. Teraz pocas vyluky mas dostupnu ponuku "iba" 4600+ ludi. To mas o takmer 25% horsiu obsluhu ako predtym. A nezabudaj, ze teraz mame prazdniny, cize dopyt je logicky nizsi. Ale co bude od 2 septembra? Ci vazne chces vyhnat viac ludi do aut?
Reply on: Minko #235808:
To nepoznáš, že?
Reply on: Minko #235808:
Takto ... Mudrc ...
Reply on: Valec #235807:
Aj tieto ešte aj dnes!!!
Reply on: Mike #235811:
Jasné? Ešte aj dnes to funguje!!!!
Reply on: Urbanway 2423 #235812:
Nepomýlil som si nič!
Reply on: birch #235813:
A prečo boli odmontované? Vo svete to funguje aj dnes!
Reply on: N/A #235814:
Ale bolo!
Reply on: Foltest #235822:
To odbočenie som myslel všeobecne, že SORke sa ľahšie odbáča než Mercedesu. Ale myslím že ako sa otáča X5 a X33 pri Novom SND, tak si myslím že Mercedes by to nezvládol. Alebo nejaké iné menšie a výraznejšie zákruty.
Reply on: Minko #235802:
Takže takto ty mudrc !!!
Reply on: Omg55 #235820:
Ja netvrdim ze Mercedesy sa nekazia, len som ti vyvracal ze stare Sorky "su uplne v pohode". Samozrejme to pracovisko v novsich Sorkach uz je na lepsej urovni nastastie. Ale aj tak to nie je ziadna hitparada a jazdne vlastnosti Soriek tiez nic moc. Ok, niektore su fakt zive, ale otazne je do akej miery je nutne aby boli zivsie nez Mercedesy. A daj este priklad kde ti Sorka v pohode odboci a Mercedes nie.
Reply on: MatejBA #235817:
Na 84 naozaj stačí SOR, navyše je to tiež kĺbový voz. Navyše roky tam chodil SOR, a žiadne problémy z toho neboli, bolo to úplne v pohode. A to je jedno či je výluka alebo nie. V roku 2014 tiež to nemenili, keď v Dúbravke bola výluka. Nechápem, prečo sú na dvoch linkách na tej istej trase napchaté Mercedesy, to ich tak treba napchávať do Dúbravky, že tam pomaly nič iné nie je? Ak nepočítam X5, tak napríklad na Švantnerovej iné vozy tam má len linka 20. Takže si myslím, že úplne v pohode by stačilo mať NB 18 na 84.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.