ja v sucasnosti pracujem v oblasti ako je Hornbach na Galvaniho, a dochadzam tam z Race (extravilan, ulice smerom hore do Karpat), autom to rano aj popoludni dam dvere-dvere za cca 20 minut (a to aj napriek uzatvorenemu nadjazdu na zabi majer), verejnou dopravou to je nerealne (aj ked by som siel k zastavke v mieste svojho bydliska autom tak ako som to robil ked som pracoval v centre a dalo sa do elektriciek zmestit pred ich obmedzenim zaciatkom minuleho leta)
Mna zas napriklad donutila auto kupit rekonstrukcia KV elektriciek (ktora este neskoncila) po asi 8 rokoch co som mal vodicak ale nejazdil. A dobre som urobil
Ked je moj ciel v centre mesta (ohraniceneho Mlynskou dolinou, nabrezim, Karadzicovou, Sancovou a Prazskou), pripadne Kramare, tak chodim elektrickou/trolejbusom/autobusom, lebo to co teoreticky ne/usetrim v aute stratim hladanim parkovania (a kto rano siel napriklad na Kramare vie, ako to tam je o hubu okolo 7-8-9 rano).
Ale ked mam stat v zapche alebo idem inde kde to MHD trva vyrazne dlhsie, tak radsej som v aute, kde bude hudba a klima podla mna. Napriklad trasa KV - Zlate Piesky, ktoru som dlhu dobu vyuzival - ak zaratam presun na zastavku/zo zastavky/prestup na trolejbus tak som v MHD stravil aj vyse hodiny. Autom mi to trvalo vo velkej vacsine pripadov medzi 20-40 minutami podla dopravy. (nehovoriac o tom, ze ak napriklad hodinu nepojde autobus kvoli zapcham/blbej organizacii dopravy mestom tak to nebude v mojej praci nikoho zaujimat a problem budem mat ja - alebo budem musiet zaplatit za uber/taxi co ma vyjde vyrazne drahsie ako ist vlastnym autom).
Ja chodím 63 každé ráno. Ak stojí v zápche tak úsek Vrančovičova - ŽST Lamač, tam je to max. zdržanie 3 min., ale inak až od konca BUS pruhu na Brnianskej, pred Sokolskou. Tam by bolo super nejako vymyslieť prepojenie na BUS pruh, ktorý vzniká pri zastávke Sokolská, aby sa nemusel zdržiavať autobus v tej zápche a rovnako pokračovať na dávnejšie diskutovanej Šancovej (od Karpatskej k RMy).
Keď už podnet na diskusiu. Pre ľudí je pri voľbe dopravného prostriedku najpodstatnejšia, alebo jednou z najpodstatnejších rýchlosť prepravy. Preto dnes desiatky vodičov áut parkujú ráno v Rači a tam presadajú na električku, alebo pri Shopping palaci detto. Lebo kým elekriičkou už vystupujú na Kamennom námestí, autom by boli ešte niekde pri Mladej Garde, alebo pri Poluse. Ale dnes už nielen električka má svoju rýchlosť.
Vďaka bus pruhom som z Trnavskej (klientské centrum) na Trnavskom mýte rovnako rýchlo MHD ako autom, alebo aj rýchlejšie. Lebo úsek Trnavská - Zimák má MHD za 4 min., auto v zápche za 10 a viac, Zimák - Trnavské Mýto je autom rovnako ako MHD. Takže aj keď čakám na MHD 6 min. stále, je to rovnako ako to auto. (Pešia chôdza z domu / práce na zast. Trnavská je rovnako alebo rýchlejšie ako autom dostať sa na Trnavskú.)
Ale takých úsekov kde je aj cestná MHD rýchlejšia ako auto je viacero. Včera som bol príjemne prekvapený informáciou, že aj z Lamača sa do oblasti SAV počas rannej špičke viac oplatí 63 ako auto.
A predpokladám, že tých trás, kde bude celkové trvanie cesty štart - cieľ (nie iba krátke úseky) rýchlejšie busom / trolejbusom ako autom, bude iba pribúdať.
Dobrý deň aj vám. Ja mám vodičský preukaz od 18 rokov, auto som si kúpil tiež v podobnom veku, no MHD používam od detstva na dennej báze, či už kratšie alebo dlhšie trasy. Keď som chodil na Ekonomickú do Petržalky práve spomínanou 68, tak je pravda, že chodila "halabala", no stále je to jedna z najlepších liniek, čo sa intervalu v rannej špičke týka. Ja som konkrétne vždy nastupoval na Trnavskom mýte, kde tá linka len zastaví (aj keď je to konečná) a ešte sa mi nestalo, že by som nestihol do školy, alebo podobne. MHD sa dá používať, len treba ísť v predstihu. Konkrétne ja mám také dobré pravidlo, že idem o jeden spoj skôr, keby vypadol, aby som aj tak stíhal. Auto využívam tiež, ale skôr na vozenie materiálu na stavbu, na chatu, výlety a pod., no cez týždeň sa mi čím ďalej, tým viac potvrdzuje to, že jazda autom v meste je úplná strata času. Jednoducho státie v zápche a ranná, či poobedná rozcvička na spojke nie je pre mňa, aj keď šoférovanie milujem. Sadnúť si v autobuse, niečo si prečítať, alebo pustiť si dobrú muziku a nič neriešiť je asi práve to, prečo MHD preferujem a verím, že každý musí začať od seba. Takže držím palce s novým "Béčkom", ale aj tak verím, že k MHD sa vrátite, alebo na ňu úplne nezanevriete.
Dobrý deň prajem. Viem že to sem nepatrí, lebo imhd nieje oficiálna stránka DPB, ale predsa len to píšem do všeobecnej diskusie. Neskutočne velká vďaka dopravnému podniku, že po 30 rokoch svojho života si konečne idem spraviť vodičský preukaz a kúpiť auto a na celú mhd sa z vysoka... Ja neviem či len ja nemám to šťastie a vždy (každodenne....okej, skoro každodenne aby som bol objektívny) vychytím situáciu meškania, vynechávania spojov, následného môjho nestíhania a aj tak cestovania taxíkom. Viem, že aj autom budem stáť niekedy v zápche, ale aspoň sa do tej zápchy dostanem a nie že aj tak stojím na zástavke jak tĺk a dufam a čakám či vobec niečo príde (konkrétne narážam napríklad na L68, ktorej CP by mohli kludne strhnúť zo zastavok). Aby som bol objektívny, áno vidím že kvalita sa pomaličky zlepšuje, no mne osobne toto absolútne nestačí. Možno raz o 30 rokov... Takže, hej možno to sem fakt nepatrí, no potreboval som si vyliať emócie A možno podnietiť nejakú diskusiu.
Verejne by sa malo pranierovať bývalé vedenie DP, ktoré úplne zbytočne kúpilo nepotrebné 10.5 m autobusy. Keď počítam, koľko tých 24 Citelisov stálo, bolo by to cca na 17 kĺbových SOR-ov. A tieto autobusy strednej dĺžky sú pritom úplne zbytočné, lebo Tedomy nie sú na konci životnosti (8 ročný nízkopodlažný autobus skrátka nie je na vyradenie, dôkazom je, že 16 je stále prevádzkyschopných). Nemuselo sa vyradiť 12 Tedomov, nemuseli sa predávať, prenajímať či vyraďovať krátke SOR-y 9,5 a 10,5. Mohli sme tu mať o 17 kĺbových vozov viac a Karosy už mohli spať večný spánok...
"Čím skôr by sme chceli vyradiť všetky Karosy, ktoré v súčasnosti ešte vypomáhajú v doprave,"
- áno, čím skôr, už asi 5 rokov. A ani tento rok sa to evidentne nepodarí. Tie Solarisy pomôžu akurát tak zabezpečiť dennú výpravu podľa stanovenej štruktúry tak, aby na 18m linkách nemuseli zaskakovať Citelisy a hrbáče. Zvyšných 70 kĺbakov opäť v nedohľadne.
Moc tie integrované lístky Trnavčania nevyužívajú, lebo snáď sa nebudú obmedzovať len na Os+REX. Integrovaná tarifa do Trnavy má zmysel napríklad pri ceste z regiónu IDS do Trnavy využitím prestupov na S50/55, alebo z Bratislavy. Pre obyvateľov a denne dochádzajúcich to nemá zmysel.
Priľahlé okresy TTSK sa plánujú zaintegrovať (spolu s autobusovými linkami v okresoch) o 2 roky.
Tá nová linka 715 určite "poteší" prepchaté vlaky S70-ky. Dnes napríklad na ranný REX 1770 z Komárna do Bratislavy dali namiesto 4 poschodových vozňov 1x Talent. trištvrte osadenstva zostalo na staniciach od DS a počkalo si na 15 min. meškajúci Os s 1x Talentom.
Naproti tomu z Dolian do Trnavy + zo Senca do Trnavy aj naďalej jazdí Slovak Lines (v nezaintegrovanom úseku za kilometrickú tarifu Bratislavského kraja).
A keď si niekto kúpi v Trnave na stanici na predajnom mieste ZSSK lístok smer BA za tarifu IDS BK, tak bude mu platiť od okamihu výdaja, takže cestujúci stratí nejaký čas z platnosti lístka do odchodu vlaku.. Keby sa aspoň dalo kúpiť s platnosťou od (aspoň plánovaného - ak už teda nie reálneho) odchodu vlaku zo stanice...
Zaujímavé, že oblasť za Šamorínom (napr. smer Gabčíkovo) je už obsluhovaná iba s SAD DS. Chápem dôvodom tu aj v prípade napr. Smoleníc (je to hlbšie na území Trnavského kraja), takže ľudia si museli zvyknúť späť na kilometrickú tarifu (teda bez možnosti prestupu na jeden lístok) a žiadne PCL. Škoda, že zmena dopravcu na dotknutom území sa nepodarilo vykonať ešte pred 1. 11. 2015.
Takže ak sa raz podarí do IDS BK pridať SAD DS a tým sa teda zaintegrované územie znova rozšíri, tak ľudia napr. zo Smoleníc či Gabčíkova si znova budú musieť zvykať na tarifu integrovanej dopravy. No a BČK s kreditom zo SL / DPB je im už tam na nič. [Viem, že tam to mali za kilometrickú tarifu, ale na ďalšom úseku v smere na BA a opačne už v tom istom autobuse SL využívali výhody tarify integrovanej dopravy].
A to teraz nemyslím iba tarifu: Bola tu snaha naučiť ľudí zo Smoleníc a okolia smerom na Doľany (napr. Horné Orešany) prestúpiť v Báhoni na vlak do Bratislavy. Zo Smoleníc po Doľany bol Slovak Lines za kilometrickú tarifu, ale bez nutnosti prestupu na iba jeden lístok (na ňom tarifa IDS BK od obce Doľany) sa bolo možné odviezť do Báhoňa kde sa stále na ten istý lístok dalo docestovať do Bratislavy. Niekde časová platnosť CL1C asi umožňovala aj krátko využiť bratislavskú MHD.
ak už dať 96 ráno cez Vajnorskú, tak by možno stálo za úvahu upraviť električkovú trať od križovatky Vajnorská/Tomášikova (aspoň) po zastávku Odborárska tak, aby po nej mohli jazdiť aj autobusy - a bonusom bude aj čiastočné riešenie problému L58
Chcem ešte podotknúť, že bolo by dobré, keby bolo možné riešiť tieto spoje liniek č. 50 a č.196 v čo najskoršej dohľadnej dobe, a to hlavne počas školského roka, nakoľko v ranných hodinách medzi 7:00 a 8:00 hod. cestujú okrem nás pracujúcich v značnej miere i študenti.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A