Reply on: adam.adam #233688:
Dobrý deň aj vám. Ja mám vodičský preukaz od 18 rokov, auto som si kúpil tiež v podobnom veku, no MHD používam od detstva na dennej báze, či už kratšie alebo dlhšie trasy. Keď som chodil na Ekonomickú do Petržalky práve spomínanou 68, tak je pravda, že chodila "halabala", no stále je to jedna z najlepších liniek, čo sa intervalu v rannej špičke týka. Ja som konkrétne vždy nastupoval na Trnavskom mýte, kde tá linka len zastaví (aj keď je to konečná) a ešte sa mi nestalo, že by som nestihol do školy, alebo podobne. MHD sa dá používať, len treba ísť v predstihu. Konkrétne ja mám také dobré pravidlo, že idem o jeden spoj skôr, keby vypadol, aby som aj tak stíhal. Auto využívam tiež, ale skôr na vozenie materiálu na stavbu, na chatu, výlety a pod., no cez týždeň sa mi čím ďalej, tým viac potvrdzuje to, že jazda autom v meste je úplná strata času. Jednoducho státie v zápche a ranná, či poobedná rozcvička na spojke nie je pre mňa, aj keď šoférovanie milujem. Sadnúť si v autobuse, niečo si prečítať, alebo pustiť si dobrú muziku a nič neriešiť je asi práve to, prečo MHD preferujem a verím, že každý musí začať od seba. Takže držím palce s novým "Béčkom", ale aj tak verím, že k MHD sa vrátite, alebo na ňu úplne nezanevriete.
Peon
Zaujímavé, že oblasť za Šamorínom (napr. smer Gabčíkovo) je už obsluhovaná iba s SAD DS. Chápem dôvodom tu aj v prípade napr. Smoleníc (je to hlbšie na území Trnavského kraja), takže ľudia si museli zvyknúť späť na kilometrickú tarifu (teda bez možnosti prestupu na jeden lístok) a žiadne PCL. Škoda, že zmena dopravcu na dotknutom území sa nepodarilo vykonať ešte pred 1. 11. 2015.
Takže ak sa raz podarí do IDS BK pridať SAD DS a tým sa teda zaintegrované územie znova rozšíri, tak ľudia napr. zo Smoleníc či Gabčíkova si znova budú musieť zvykať na tarifu integrovanej dopravy. No a BČK s kreditom zo SL / DPB je im už tam na nič. [Viem, že tam to mali za kilometrickú tarifu, ale na ďalšom úseku v smere na BA a opačne už v tom istom autobuse SL využívali výhody tarify integrovanej dopravy].
A to teraz nemyslím iba tarifu: Bola tu snaha naučiť ľudí zo Smoleníc a okolia smerom na Doľany (napr. Horné Orešany) prestúpiť v Báhoni na vlak do Bratislavy. Zo Smoleníc po Doľany bol Slovak Lines za kilometrickú tarifu, ale bez nutnosti prestupu na iba jeden lístok (na ňom tarifa IDS BK od obce Doľany) sa bolo možné odviezť do Báhoňa kde sa stále na ten istý lístok dalo docestovať do Bratislavy. Niekde časová platnosť CL1C asi umožňovala aj krátko využiť bratislavskú MHD.