Reply on: Minko #233184:
Presne viem o čom hovoríš, ja som si to zase všimol na NB12. Guma je proste taká, keď sa dlhšie nejako ohýba a je tuhá, potom už tak zväčša zostane. Veď na hrbáčoch bolo krásne vidieť tie gumové tesnenia, ako boli poprehýbané na stredných dverách. Našťastie pri 2-3 mm ako píšeš nejde o nejaký únik tepla, takže dá sa s tým žiť. Keď si to porovnáš so starými autobusmi, tak toto je ešte luxusná izolácia.
N/A
2. Neviem aký typ myslíš, ani kde konkrétne tá špára je, ale tesniace gumy na dverách, kde sa dotýkajú, zvyknú "skĺznuť" dole po dverách a môžu preto niekoľko cm visieť, avšak medzera je aj hore medzi rámom otváracieho priestoru a gumovým tesnením. Na starých NB18 zvyknú chýbať tie chrániče na dverách a tam zase môže podfukovať zospodu. Špára môže vzniknúť aj vtedy, keď sa zlým nastavením zatvoria krídla opačne než majú a vtedy sa častým otváraním/zatváraním tá guma ako keby prekryje s druhou gumou opačne a nedolieha tak ako má a vzniká medzera.