Solo vozidiel mame aktualne nadbytok, resp akotaka rezerva. Ak je dnes interval rano 10minut, moze sa prejst na 8min v tej najkritickej hodine napr. od 7 do 8.00.
Otázka na zamyslenie pre teba. ŽSR zakázali stret nákladných vlakov v úseku UNS/PTA.
V čom by podľa teba negatívne vplývalo na statiku mosta ak by v stojacej kolóne netrčal 30 tonový preplnený autobus, ale by len ľahko presvišťal po okraji?
BTW, stretávanie je zakázané pre nákladné vlaky, nie osobné, čiže +- 500 ton "nehrá rolu" takže nejaký 20-30 tonový autobus tam nie je záťaž. Naopak by sa odľahčial doprava, autobus by nezavadzal, nemeškal (prilákal nejakých ľudí z auta kedže bude rýchlejší a teda vo výsledku ešte odľahčil most) a najmä by nestál na moste ale prebehol ho čím by ho zaťažoval len krátkodobo.
Viem, že naozaj by mali byť všetky vozy prezuté do zimných pneu, ale podrobnosti o kvalite a pod. neviem. Počas dočasného vedenia sa narýchlo vydal takýto rozkaz, aby aspoň jednu zimu bolo trochu menej problémov.
Nemas s cim aktualne. Klbove autobusy volne nie su, lebo sa rekonstruuje Karloveska radiala,kde na X5 ich je tusim 12-14. Ak je problem len par odchodov rano+ poobede, tak sa moze aj zlepsit interval, no klbovy autobus by inak vozil vzduch mimo spiciek.
Dali by sa to? Ráno sa cestujúci smerom do Dubravky cítia ako sardinky v konzerve
To isté keď deti končia školu a samozrejme po pracovnej dobe.
Riešila sa táto problematika?
Kvalitné zimné pneumatiky pre vozidlá MHD - túto zimu majú všetky vozidlá MHD na hnacej náprave kvalitné pneumatiky so zimnou klasifikáciou, tzv. alpský symbol a s maximálnou výškou dezénu 17 mm. Chceme tak predchádzať kolíznym situáciám a situáciám, kedy aj z dôvodu nevhodných pneumatík s nedostatočnou hĺbkou dezénu skrížené vozidlá MHD zablokujú dopravu.
Vie mi niekto povedať, čo sú to za pneumatiky a či sa skutočne všetky vozidlá "prezuli"? Ak viem správne, doteraz sa na všetkých nápravach používali celoročné pneu.
Nie. Vyhláška č. 9/2009 Z. z. ktorou sa dopĺňa zákon o cestnej premávke a ktorej predmetom sú aj pravidlá týkajúce sa vodorovných dopravných značiek v § 6 Vodorovné dopravné značky uvádza:
"(4) Dočasná zmena úpravy cestnej premávky sa vyznačuje vodorovnými dopravnými značkami (č. V 1a až V 17) v oranžovej farbe v retroreflexnej úprave.
(5) Dočasná vodorovná dopravná značka je retroreflexná vodorovná dopravná značka oranžovej farby aplikovaná na účely prechodného vedenia dopravy pri dočasnej zmene organizácie miestnej úpravy cestnej premávky; je nadradená trvalej vodorovnej dopravnej značke."
Toto sú zároveň jediné ustanovenia vo vyhláśke, ktorých predmetom je vodorovné dopravné značenie žltej farby. V zákone č. 8/2009 Z. z. sa nespomína.
Nikde nie je uvedené, že aplikácia žltého dopravného značenia sa týka stavu komunikácie. Práve naopak, teleologický prístup predpokladá, že oranžová sa použije tam, kde by vodič mohol mať pochybnosti, z dôvodu dočasnej úpravy organizácie dopravy, ktoré značenie sa ho týka.
To, že diaľnica je vo výstavbe a preto tam dáme oranžové čiary (podobne ako na fungl nové preložky v okolí BA pri výstavbe D4R7) je len výmysel dopravných inžinierov a policajtov, čo svedčí o ich odbornej úrovni a zdravom úsudku. Pretože dnes síce na D1 BA - TT s výnimkou okolia výjazdu Senec-východ nemáme ani meter bielej čiary, zato ale máme tri rôzne verzie oranžových čiar, ktoré sú riadne mätúce. Takže tá biela čiara by sa celkom hodila. Značenie má zjednodušovať jazdu a byť intuitívne a nie technokraticky navrhnuté s mylnými predpokladmi.
TeBeCe