Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #230238:
Dĺžka konania je špecifický problém Slovenska, kde musí projekt prejsť trojnásobným posudzovaním (ŽP, územné, stavebné). Potom jasné, že keď sa dá trikrát niečo namietať, tak sa to natiahne. Pliesť do toho nejaké antidemokratické demagógie ozaj nie je namieste.
Reply on: Ma178rek #230237:
ono to je prave problem "demokratickych" krajin, ze adminstrativa okolo stoji omnoho viacej casu ako samotne technicke riesenie...
Reply on: N/A #230232:
pri všetkej úcte neviem čo chcú toľko robiť, myslím že koniec roka 2022 by bol tiež stíhateľný ale bohvie 🙂
Reply on: Andy #230234:
No "neočakávaný problém alebo nejaké šialené odvolávanie" sú podľa mňa dogmaticky zakotvené v slovenskej definícii dopravných projektov. 😐
Reply on: david1 #230233:
A v akom štádiu sa momentálne nachádzame?
Reply on: N/A #230232:
Ak nebude nejaký neočakávaný problém, alebo nejaké šialené odvolávanie pri stavebnom povolení a súťaži na zhotoviteľa, tak sa to vraj stíha.
Reply on: N/A #230232:
Čakalo sa na potvrdenie alebo zamietnutie X pripomienok k projektu predĺženia trate.
Čo sa deje s druhou etapou električkovej trate v Petržalke? 😏 Čas sa kráti, je možné to stihnúť? 🤔
Reply on: akela #230230:
Stuttgart s projektom Stuttgart 21.
Reply on: Viko #230224:

A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
Reply on: tr3mp #230227:
To je vďaka súčasným grafikonom. Smer Viedeň čakáš ešte dlhšie.
Reply on: Jak44 #230226:
Teraz snívam alebo sa naozaj veci pohli k lepšiemu?

Ešte by to chcelo doriešiť nízkopodlažné prestupy na hrane, keďže chýba spojenie Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto. L9 by mohla zastavovať v oboch smeroch na Kamennom námestí aj SNP, aby sa tento smer pokryl aspoň naokolo bližšie.
Reply on: david1 #230222:
A keď ideš na Patrónku od Senca napr. na pol deviatu, tak máš na hlavnej stanici 25 minút na prestup. Čo je približne toľko, koľko trvá zvyšok cesty. 🙂
Reply on: akela #230220:
Dnes to bolo bez kubacka? 😣😥
Reply on: akela #230220:
"Mantra jednej hrany" je možná už teraz, netreba na to žiadne utópie.
A zatiaľ čo západoeurópske krajiny sú do splnenie tohoto cieľa schopné investovať priam megalomanské prostriedky, my by sme sa toho systému čo najradšej vzdali a rozkúskovali si sily do troch rôznych staníc, na ktorých poriadnu rekonštrukciu tak skoro mať nebudeme. Hotový win-win.
Reply on: tr3mp #230221:
Ale nemame pre Patronku ZST Zelezna Studnicka/Lamac? Bola by blbost ist az na Hlavnu a potom ist spat 🙂
Reply on: tr3mp #230221:
V čom som ich zanedbal? V špičke aj teraz pendlujú min. po Pezinok.
Filiálka sa týka najviac vyťažených východných tratí 120,130 a ak urobia spojku tak aj 131.

Reply on: david1 #230219:
Okrem iného si úplne zanedbal dochádzajúcich zo západu smerujúcich na východ 🙂 Pár tisíc pracovných miest je aj na Patrónke.
Reply on: david1 #230216:

Konečne jeden z mála rozmýšľajúcich v tejto diskusii, nie pocity ale údaje o zdrojoch a cieľoch objemu potencionálnych cestujúcich sú rozhodujúce pre zmysluplný a ekonomicky efektívny návrh riešenia. Mantra "jednej hrany" je možná len v prípade, že sa bude realizovať dopravný systém na vznikajúcom urbanizovanom území niekde na púšti v Afrike, kde nie sú žiadne geomorfologické obmedzenia a ani obmedzenia vyplývajúce z už urbanizovaného územia. a územia dopravne obsluhovaného vyplývajúcim z historického vývoja.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.